اخبار داغ

معاون امور معادن و صنایع معدنی جنوب استان کرمان خبر داد؛

کارخانه مس کاتد کاوش فلز سبزواران در جنوب افتتاح خواهد شد

کارخانه مس کاتد کاوش فلز سبزواران در جنوب افتتاح خواهد شد
معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: این کارخانه پس از بهره برداری برای 85 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد. هم اکنون نیز جهت تکمیل عملیات احداث 50 نفر در این طرح مشغول به کار هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛محمدرضا مقبلی معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در این خصوص گفت: کلنگ احداث این کارخانه توسط مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و حدود 10 ماه قبل زده و با روندی سریع و امیدبخش توسط سرمایه گذار موفق طرح بدون استفاده از تسهیلات دولتی، به پیشرفت فیزیکی 90 درصدی رسیده و به زودی افتتاح خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: تاکنون بیش از هزار میلیارد ریال  سرمایه گذاری در این طرح صورت گرفته و هدف از اجرای کارخانه کاوش فلز سبزواران تولید سالانه 3 هزار و 500 تن مس کاتد می باشد.

,

معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ادامه داد: این کارخانه پس از بهره برداری برای 85 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد. هم اکنون نیز جهت تکمیل عملیات احداث 50 نفر در این طرح مشغول به کار هستند.

,

 مقبلی تصریح کرد: مواد معدنی مورد نیاز این کارخانه توسط معدن مس کاوش فلز سبزواران تأمین خواهد شد که ذخیره قطعی این معدن یک میلیون تن و ذخیره زمین شناسی آن بیش از 3 میلیون تن مس می باشد.

,

وی بیان داشت: طی 3 سال گذشته و با تلاش پرسنل حوزه معدن سازمان، از مجموع 6 مجوز، احداث 5 کارخانه فرآوری مس با سرمایه گذاری بیش از 2 هزلار و 500 میلیارد ریال در جنوب کرمان آغاز شده که 85 درصد سرمایه گذاری کل انجام شده در تاریخ جنوب کرمان در این حوزه  را شامل می شود.

,

مقبلی همچنین نوید خبرهای خوشی راجع به سایر کارخانجات فرآوری مس در آینده ای نزدیک را داد.

,

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان خاطرنشان کرد: افتتاح و بهره برداری از این کارخانجات با جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی منطقه، نقش تأثیرگذاری را از لحاظ ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی منطقه و معیشت مردم و ایجاد صنایع وابسته در منطقه ایفا خواهد کرد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه