اخبار داغ

یادداشت؛

باور ملی حلقه مفقوده حمایت از کالای ایرانی

باور ملی حلقه مفقوده حمایت از کالای ایرانی
باور ملی و حمایت عملی مسئولین قوای سه گانه از سرمایه انسانی در داخل کشور و تغییر نگاه از دروازه های ورودی گمرک به دستان توانمند جوان ایرانی، می تواند مسیر دشوار رشد اقتصادی را هموار سازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین نامه؛ ابراهیم احمدی نوشت: «حمایت از کالای ایرانی»، این شعاری بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی برای سال ۹۷ اعلام فرمودند. در سال های گذشته نیز ایشان بر حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی در راستای تفکر جهادی تاکید داشتند، اما به دلایل مختلف این امر مهم به نتایج مطلوب نرسید و عده ای که باید در اجرای این راهبرد ملی گام های موثرتری بر می داشتند، در شعار و ابلاغ ماندند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین نامه؛ ,

حال با این شعار، علاوه بر مسئولین، آحاد ملت نیز مورد خطاب قرار گرفتند تا با حمایت از تولیدات فرزندان این سرزمین، چرخ اقتصاد و زندگی ایرانی به حرکت درآید.

,

باور ملی و حمایت عملی مسئولین قوای سه گانه از سرمایه انسانی در داخل کشور، می تواند مسیر دشوار رشد اقتصادی را هموار سازد، به شرط آنکه نگاه از دروازه های ورودی گمرک به دستان توانمند جوان ایرانی تغییر کند. جوانانی که هرجا عرصه کار و جهاد فراهم شد، تعجب جهانیان را برانگیختند.

,

البته باید به این هم اشاره کرد که مردم در خرید کالای ایرانی مطالبه کیفیت کنند تا مجال سوء استفاده از فرصت طلبان در عرصه اقتصادی گرفته شود و با فراهم کردن زمینه رقابت در اقتصاد، انحصار بعضی از کالاهای بی کیفیت هم خاتمه یافته و تولید کننده نیز با حمایت نظام تصمیم گیرنده، به دنبال تولید جنس با کیفیت و قابل رقابت باشد.

,

فرهنگ سازی یکی دیگر از جنبه های عملی شدن این شعار است، که این مهم بر دوش همه ارکان نظام بخصوص دولت، مجلس با ارائه لوایح و طرح های راه گشا و همچنین سازمان ها و نهادهای مختلف فرهنگی و اجتماعی است. حوزه ها، دانشگاه ها، مدارس، ائمه جمعه و جماعات و نهادهای مردمی نیز می توانند در این گام بلند استقلال موثر باشند.

,

در آخر همان گونه که رهبر فرزانه انقلاب تاکید داشتند، شعارهای هرسال، نمایشی و تشریفاتی نیست و طبعاً همه ی مشکلات را حل نمی کند، بلکه انگشت اشاره ای است که راه و روش را نشان می دهد. بنابراین همه مسئولین فارغ از شعار زدگی باید با توجه به اهداف بلندکشور، حرکتی جهادی در راستای عملی شدن این شعار راهبردی و مهم امسال داشته باشند.

,

ابراهیم احمدی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه