اخبار داغ

فرماندار سیریک:

پرداخت سه میلیارد ریال زکات طی سال گذشته در سیریک/ توجه به ارکان دینی شاخصه مهم مردم این خطه

پرداخت سه میلیارد ریال زکات طی سال گذشته در سیریک/ توجه به ارکان دینی شاخصه مهم مردم این خطه
فرماندار شهرستان سیریک گفت: سال گذشته مردم، خیرین ،مسئولان نهادها و ادارات بیش از 3 میلیارد ریال زکات به منظور کمک به امورات عام المنفعه کمیته امداد پرداخت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آذینی ، میر مرسل ایزدی پور فرماندار شهرستان سیریک گفت: زکات یکى از ارکان اسلام است، که شخص توانگر بدون پرداخت زکات، اسلامش کامل نمى‌شود، رسول الله صلی الله علیه وسلم مى ‌فرماید: اسلام بر پنج اصل بنا نهاده شده است شهادت دادن به اینکه نیست معبودى که شایسته پرستش باشد بحق مگر الله، و اینکه محمد صلی الله علیه و سلم فرستادة خداست، و نمازگزاردن، و دادن زکات، و رفتن بسوى خانه خدا براى اداى حج و عمره، و روزه رمضان گرفتن و چنانچه کسى وجوب زکات را انکار نماید کافر و مرتد شناخته مى‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذینی ,

فرماندار شهرستان سیریک با بیان اینکه سال گذشته مردم ، خیرین و مسئولان نهادها و ادارات شهرستان بیش از 3 میلیارد ریال زکات به منظور کمک به امورات عام المنفعه کمیته امداد پرداخت کردند، افزود: زکات از پایه های اساسی نظام مالی واقتصاد اسلامی، و به عنوان ستون فقرات اقتصاد اسلامی می باشد که نظام مالی اسلام بر این اصل استوار است در واقع زکات عبارت از سپردن قسمتی از مال مشخص برای معینی که شارع آنرا جهت رضامندی الله تعیین کرده است.

,

ایزدی پور اظهار کرد: زکات نه تنهاموجب پاکی و وارستگی فرد بلکه مایۀ پاکسازی جامعه از فقر و بیکاری که اساس انواع جرایم وجنایات و فسادها است می شود و در برابر بیشتر کمبود ها افراد جامعه را بیمه می کند.

,

ایزدی پور ابراز کرد: زکات یکی از فرائض اسلام و رکن سوم ارکان پنجگانۀ اسلام است که امر پرداخت زکات در قرآن درحدود سی ودو آیه با نماز توأم ذکر شده و زکات در اسلام از عبادت مالی محسوب می شود که بعد از نماز حائز مرتبۀ دوم است.

,

نماینده عالی دولت در شهرستان سیریک تصریح کرد: یکى دیگر از فوائد اجتماعى زکات این است که از رکود ثروت جلوگیرى کرده و آن را به گردش در مى‌آورد و دایره استفاده از آن را وسعت مى‌بخشد و اینچنین همه اقشار مردم از ثروت استفاده مى‌کنند و فوائد دینى، تربیتى، و اجتماعى زکات دلالت بر عظمت این رکن اسلامى مى‌دهد که اداى آن براى اصلاح افراد و جامعه امرى ضروریست.

,

فرماندار شهرستان سیریک یادآور شد: اداء زکات سبب بدست آوردن ثوابی بزرگ برای انسان است و خداوند می‌فرماید: خدا ربا را نابود می‌کند، و صدقات را افزونی می‌بخشد و می‌فرماید: و  آنچه داده باشید از راه ربا برای اینکه با مال مردم به مال خود بیفزائید نزد خدا زیاد نخواهد شد و آنچه را که از زکات لوجه الله بدهید، پس اینگونه کسانى داراى پاداش مضاعف خواهند شد.

,

جلسه ای با حضور آقای بخرد، رئیس اداره زکات کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) هرمزگان ، برخورداری رئیس کمیته امداد شهرستان، آقای معصومی فر و آقای ایزدی پور فرماندار شهرستان سیریک در خصوص افزایش جمع آوری زکات و میزان مشارکت مردم ، سازمان ها و نهادها در انجام این فریضه مهم الهی صورت گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه