اخبار داغ

نویسنده جوان فیروزکوهی از «ط» می‌گوید

نویسنده جوان فیروزکوهی از «ط» می‌گوید
نویسنده جوان فیروزکوهی، اولین کتاب خود را با عنوان «ط» به چاپ رساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد ارجمند، نویسنده جوان فیروزکوهی، اولین کتاب خود را با عنوان ط به چاپ رساند؛ وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری دیمه نیوز، در ارتباط با زندگی فرهنگی خود گفت: من متولد سال ۷۷ هستم و دو سال در زمینه نویسندگی فعالیت می کنم و به صورت حرفه‌ای یک سال فعالیت نویسندگی دارم؛ در تهران دوره‌های آموزشی را سپری کردم؛ البته رشته تحصیلی من حسابداری است؛ کتاب ط اولین کتاب منتشر شده من است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری دیمه نیوز, پایگاه خبری دیمه نیوز,

وی در ارتباط با این چطور به سمت نویسندگی گرایش یافت، بیان کرد: اولین بار هدفم نویسندگی نبود؛ مطلبی را نوشتم و در صفحه شخصی خود به اشتراک گذاشتم؛ بازخوردهایی که از انتشار این مطلب دریافت کردم به من انگیزه بیشتری داد؛ این اتفاق برای سال ۹۵ بود؛ کم کم به عنوان نویسنده از صفحه مجازی شروع کردم و مخاطبان زیاد شد؛ مطالبی که به اشتراک می گذاشتم بیشتر به صورت شعر و داستان کوتاه بود.

,

این نویسنده جوان در خصوص اولین کتاب خود اشاره کرد: نوشتن این کتاب را اوایل سال ۹۶ شروع کردم؛ یکسری نوشته در صفحه خود قرار می دادم و تصمیم گرفتم یکسری نوشته ها را در صفحه مجازی قرار ندهم و این را در جای دیگر به صورت کتاب منتشر کنم؛ هفته ای یکی دو مطلب می نوشتم؛ با خواندن کتاب یا دیدن اتفاقات مطالب به ذهن من می آمد و از آنها استفاده می کردم تا حدود ۸۰-۷۰ نوشته جمع آوری کردم؛ بین این تعداد بهترین ها را گلچین کردم و برای چاپ فرستادم.

,

وی در ادامه تاکید کرد: نویسنده مورد علاقه من روزبه معین و عادل دانتیسم است؛ رمان قهوه سرد آقای نویسنده رکورد نمایشگاه کتاب تهران را زده است و به چاپ ۶۰ رسیده و به نویسندگی آقای روزبه معین است؛ این کتاب در سوئیس و سوئد هم ترجمه شده است؛ به عنوان جوان برتر ایران شناخته شده است.

,

محمد ارجمند در خصوص ادامه این مسیر خاطر نشان کرد: در حال نوشتن یک رمان هستم؛ می توان گفت در سبک اجتماعی-عاشقانه است؛ بیشتر نویسندگانی که در کانون های فرهنگی با آنها آشنا شدم من را ترغیب به ادامه این مسیر می کنند.

,

وی اشاره کرد: زمانی که مخاطبان زیادی در فضای مجازی داشتم قصد بستن صفحه را داشتم به دلیل این که پدر و مادر من دوست نداشتند به این سبک بنویسم؛ الان که مسیر جدی شده است خودشان هم از من حمایت می کنند.

,

این نویسنده جوان رویای خود را مطرح شدن کتاب در سطح جهانی عنوان کرد و گفت: این که کتاب شما در کشورهای دیگر ترجمه شود ارزشمند است؛ کتاب های بسیاری وجود دارد که در بین ۲۰ کشور هم ترجمه شده است و در سطح جهان مطرح شده است و من فکر می کنم رویای هر نویسنده ای می تواند این باشد که کتابش در سطح دنیا معرفی شود.

,

محمد ارجمند در خصوص سرقت ادبی تاکید کرد: اگر الهام از اثر مطرح باشد مشکلی ندارد ولی این که تمام مطالب نویسنده را به نام خود منتشر کنند مشکل دارد.

,

وی کتاب آنلاین را معضل بزرگی در حوزه نشر دانست و خاطر نشان کرد: کتاب در ذهن هر کسی برگه های کاغذ را تداعی می کند و اگر قرار باشد کتابی را به صورت آنلاین یا به صورت PDF مطالعه کنند می توانند در کانال های شبکه های اجتماعی متن های کوتاه را مطالعه کنند؛ کسی که به صورت آنلاین کتاب را مطالعه می کنند تمام تمرکز خود را بر خوانش کتاب نمی گذارد و قطعا مطلب اصلی کتاب را درک نمی کنند و تنها جنبه سرگرمی دارد.

,

نویسنده جوان در پایان دو کتاب عزیز روزهای من به نویسندگی عادل دانتیسم، ملت عشق به نویسندگی الیف شافاک را برای مطالعه معرفی کرد و از قشر هنری و مردم خواستار حمایت شد و تاکید کرد: تنها بازیگری و خوانندگی هنر نیست و خیلی از هنرها در کشور وجود دارد که بهتر از موسیقی و بازیگری می تواند مطلبی را فرهنگ سازی کند؛ استعدادهای زیادی در فیروزکوه در هنرهای دیگری داریم که به دلیل عدم حمایت دیده نمی شود؛ بیشتر هنرهایی که دیده نمی شود حمایت شود تا استعدادیابی شود؛ کارگاه نویسندگی می تواند برای فیروزکوه بسیار خوب باشد ولی حمایت نمی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه