اخبار داغ

سیستان و بلوچستان گزینه ای مناسب برای صادرات/ زیرساخت های ترانزیت استان به نقطه ایده آل نرسیده است

سیستان و بلوچستان گزینه ای مناسب برای صادرات/ زیرساخت های ترانزیت استان به نقطه ایده آل نرسیده است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان وبلوچستان گفت: این استان ظرفیت های بسیار زیادی در زمینه صادرات و ترانزیت کالا به پاکستان، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، سیستان و بلوچستان بزرگترین استان کشور می باشد که در جنوب شرق کشور واقع شده و با توجه به پتانسیل های موجود در این استان، یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری و انجام صادرات محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصرهامون, ، سیستان و بلوچستان بزرگترین استان کشور می باشد که در جنوب شرق کشور واقع شده و با توجه به پتانسیل های موجود در این استان، یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری و انجام صادرات محسوب می شود.,
این استان با داشتن ظرفیت های نهفته فراوان و ‌‌هم  جواری با دو کشور افغانستان و پاکستان از موقعیت بسیار خوبی برای تجارت و ترانزیت کالا و توسعه اقتصاد کشور برخوردار است به گونه ای که وجود گمرکات، بازارچه های مرزی، دسترسی به آبهای آزاد و بین المللی و غیره از جمله این مزیت ها به شمار می آید.
از سویی این خطه از کشور دارای چهار پایانه مرزی و هفت بازارچه مرزی شامل بازارچه های مرزی گمشاد و میلک در شهرستان هیرمند، بازارچه مرزی میرجاوه، بازارچه مرزی کوهک و جالق شهرستان سراوان، بازارچه مرزی پیشین شهرستان سرباز و بازارچه مرزی ریمدان شهرستان چابهار است که تعداد قابل توجهی از مردم ایران و کشورهای همسایه در آن مشغول به کسب روزی حلال هستند. اما بهره گیری از مرز در زمینه ترانزیت و صادرات با توجه به قابلیت موجود به درستی انجام نمی شود.

سیستان وبلوچستان پل ارتباطی افغانستان به آبهای آزاد
در این خصوص نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان ظرفیت های بسیار زیادی در زمینه صادرات و ترانزیت کالا به پاکستان، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس دارد، گفت: کمتر استانی در کشور چنین مزیت هایی را دارا می باشد؛ سیستان وبلوچستان پل ارتباطی افغانستان به آبهای آزاد بوده و از این فرصت باید نهایت استفاده را برد.
وی بیان کرد: بازارچه های مرزی یک فرصت بسیار خوب برای افزایش صادرات و ترانزیت به افغانستان است که باید از این ظرفیت نهایت استفاده را کرد.
این مسئول با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در برخی از زیرساخت های صادرات و ترانزیت هنوز به نقطه ایده آل خودش نرسیده است، افزود: 500 میلیون دلار در سال حجم صادرات و ترانزیت سیستان و بلوچستان به افغانستان، پاکستان و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس است که در تلاش هستیم تا این میزان حجم صادرات و ترانزیت را در سیستان و بلوچستان افزایش دهیم.
میرشکار با اشاره به اینکه اگر پل دوم میلک بر روی رودخانه هیرمند ساخته شود، میزان صادرات سیستان و بلوچستان به افغانستان رشد قابل توجهی خواهد داشت، افزود: در این راستا پیشنهاد داده ایم تا زمان ساخته شدن پل دوم بر روی رودخانه هیرمند برای بهره گیری از ظرفیت پایانه مرزی میلک یک معبر بازگشایی شود.
انتهای پیام/
,
,
,
, سیستان وبلوچستان پل ارتباطی افغانستان به آبهای آزاد,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه