اخبار داغ

یادداشت/

کارآفرینی حلقه مفقوده در تولید

کارآفرینی حلقه مفقوده در تولید
برای رسیدن به اهداف مهم در تولید، باید تولیدکنندگان به کارآفرینی توجه کرده و با نوآوری به اهداف خود برسند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،محمودی اصل در یادداشتی نوشت،در سالی که به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، ضروری است تولید کنندگان به کارآفرینی توجه کرده و به عنوان راه حلی برای افزایش کیفیت تولید به آن توجه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

البته در این زمینه موانعی وجود دارد به طور مثال،یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که اکثر کارآفرینان با آن روبه‌رو هستند، این است که زمان خود را برای تحلیل کردن هدر می‌دهند. در واقع آن‌ها منتظر یک زمان مناسب هستند تا فعالیت‌های خودشان را آغاز کنند. اما واقعیت این است که چیزی به نام زمان مناسب وجود ندارد. این مسیر سختی‌های زیادی دارد و کارآفرینان موفق افرادی هستند که در حل کردن مسئله حرفه‌ای هستند. آن‌ها به طور دائم در حال انجام دادن کارهای جدید و حل مشکلات هستند.

,

فهم این مسئله ساده ولی عمل کردن به آن مخصوصا برای کارآفرینان مشتاق دشوار است. بسیاری از افراد تازه‌کار خودشان را بیش‌ از اندازه درگیر برنامه‌ریزی می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند تمام مسائل را به‌طور کامل بررسی کنند و قبل از آغاز کردن پروژه‌ی خود به موفقیت برسند. اما فریسلا و بسیاری از کارآفرینان موفق دیگر معتقدند که شما برای یاد گرفتن و پیشرفت باید هرچه زودتر فعالیت‌های خودتان را آغاز کنید.

,

 

,

*موفقیت در ثروتمند شدن نیست

,

فریسلا می‌گوید: «من هم زمانی که ۲۰ سالم بود طرز تفکری مانند همه‌ی جوانان داشتم و می‌خواستم ثروتمند شوم. دوست داشتم یک خانه و ماشین زیبا داشته باشم و حسابی خوش بگذرانم. درواقع همه‌ی انسان‌ها همین طرز تفکر را دارند و این اصلا بد نیست. اما من امروز در جایگاهی هستم که فکر نمی‌کنم رسیدن به این موارد به معنای موفقیت باشد. من فکر می‌کنم معنی موفقیت برایم عوض شده است. من امروزه احساس رضایت و شادی درونی را موفقیت می‌دانم و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنم.»

,

زمانی که جوان هستید، استعدادهایتان نهان و محدود هستند؛ زیرا درک درستی از توانایی‌های خودتان ندارید. اما زمانی که اشتباه می‌کنید و تجربه کسب می‌کنید، مهارت‌ها و توانایی‌هایتان شکوفا می‌شوند. استعدادهای شما هیچ موقع تمام نمی‌شوند؛ زیرا همواره در حال رشد هستند.

,

 

,

*از شکست خوردن استقبال کنید

,

آخرین نصیحت فریسلا این است که به هیچ رویدادی نباید به چشم یک شکست نگاه کنید؛ در عوض آن را به‌عنوان یک تجربه‌ی آموزنده در نظر بگیرید. بسیاری از افراد بزرگ مانند بیل گیتس، وینستون چرچیل و توماس ادیسون همین حرف را زده‌اند. درواقع این نصیحت شاید تبدیل به یک حرف کلیشه‌ای شده باشد؛ اما واقعیت این است که اگر شما به یک موضوع به چشم شکست نگاه کنید، کمتر احتمال دارد که نکته‌ی مفیدی از آن یاد بگیرید. همین موضوع باعث می‌شود نتوانید موقعیت‌ها و درهای جدید را ببینید که با از بین رفتن آن فرصت به رویتان باز می‌شود.

,

 

,

* کارآفرین

,

واژه کارآفرین از کلمهEntrepreneur (به معنای متعهد شدن) مشتق شده که در اصل از زبان فرانسه به دیگر زبان‌ها راه یافته ‌است. انگلیسی‌ها سه اصطلاح با نام‌های ماجراجو، متعهد و کارفرما را در مورد کارآفرین به کار می‌بردند. از نظر آنها، کارآفرین کسی است که متعهد می‌شود مخاطره‌های یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی، اداره و تقبل کند.

,

در واقع کارآفرین کسی است که نوآوری خاص داشته باشد. این نوآوری می‌تواند در ارائه یک محصول جدید، ارائه یک خدمت جدید، در طراحی یک فرآیند نوین و یا نوآوری در رضایت مشتری و... باشد.

,

کارآفرینان در واقع به تغییر به عنوان مقوله تعیین کننده می‌نگرند، آنها ارزش‌ها را تغییر می‌دهند و ماهیت آنها را دچار تحول می‌کنند. آنان برای تحقق این ایده، قدرت ریسک‌پذیری خود را به کار می‌گیرند. به درستی تصمیم‌گیری می‌کنند و از این رو هر کس به درستی اتخاذ تصمیم نماید به نوعی کارآفرین تلقی می‌شود.

,

از نظر «شومیتر» کارآفرین نیروی محرکه و موتور توسعه اقتصادی است. وی مشخصه کارآفرین را نوآوری می‌داند. همچنین «جفری تیمونز» معتقد است که کارآفرین فردی است که باعث خلق بینشی ارزشمند از هیچ می‌شود.

,

 

,

*کارآفرینی

,

فرآیندی که بتواند با استفاده از خلاقیت، چیز نویی را همراه با ارزش جدید با استفاده از زمان، منابع، ریسک و به کارگیری همراهان بوجود آورد کارآفرینی گویند. کارآفرینی فقط فردی نیست. سازمانی هم می‌تواند باشد حتی شرکت‌های بزرگ اعم از دولتی و خصوصی هم می‌توانند به کارآفرینی دست زنند. امروزه حتی صحبت از دولت کارآفرین به میان آمده است.

,

به عقیده «ارتورکول» کارآفرینی عبارت است از فعالیت هدفمند که شامل یک سری تصمیمات منسجم فرد یا گروهی از افراد برای ایجاد، توسعه یا حفظ واحد اقتصادی است. «روبرت نشتات» کارآفرینی را قبول مخاطره، تعقیب فرصت‌ها، ارضای نیازها از طریق نوآوری و تأسیس یک کسب ‌و ‌کار می‌داند. از نظر «پیتر دراکر» کارآفرینی یک رفتار می‌باشد و در واقع بکاربردن مفاهیم و تکنیک‌های مدیریتی، استانداردسازی محصول، بنا نهادن کار بر پایه آموزش می‌باشد.

,

 

,

*عوامل کلیدی کارآفرینی

,

شش عامل کلیدی در مورد کارآفرینی وجود دارد که شناخت هدف،داشتن افق،بکارگیری خلاقیت‌های ذهنی،جامعه‌گرا و جامعه‌پذیر بودن،شهامت، ابتکار، امیدوار و ریسک‌پذیر بودن،واقع‌بینانه برخورد کردن با تفاوت بین خلاقیت‌ها و فرصت‌ها مهم است.//ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه