اخبار داغ

به بهانه ۵ اردیبهشت وحمله نظامی آمریکا به طبس؛

سالروز افتضاح تاریخی آمریکا در طبس/ طوفان شن مصداقی بر تفسیر سوره فیل

سالروز افتضاح تاریخی آمریکا در طبس/ طوفان شن مصداقی بر تفسیر سوره فیل
حمله نظامی آمریکا به طبس که با مفتضحانه ترین همراه بود ، حمله فیلداران ابرهه را به خانه کعبه در ذهن ها زنده می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  ایلام بیدار ؛ جمهوری اسلامی ایران با توجه به شرایط استراتژیک و منطقه ای، بهرهمندی از منابع عظیم خدادای مورد توجه و دست درازی های فراوانی از سوی بسیاری از کشور ها به ویژه آمریکا در طول تاریخ قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

 انقلاب جوان تازه پا گرفته بود اما هرروز در پایتخت این انقلاب جوان، حادثه ای خونین توسط گروه های تروریستی و گروه های وابسته به استکبار خانواده ای را داغدار می کرد.

,

 حکایت حمله آمریکا به طبس درحالی در عرصه های پیکار حق علیه باطل صورت گرفته است که این واقعه خود تاییدی بر روایت یداله فوق ایدیهمی بود که در سایه اراده پروردگار شن های روان و مظلوم آن چنان هیمنه ظالم را در هم کوبیدند که هر انسان اهل تفکری را به یاد داستان  سپاه بزرگ فیل ابرهه که برای نابودی خانه خدا صف کشیده بودند می اندازد که در آن واقعه تاریخی نیز سپاهی با آن عظمت توسط گروهی پرستو سنگ‌باران شده و به هلاکت رسیدند.

,

اگر چه نیروهای آمریکایی و وابسته شان یعنی شاه از کشور بیرون رفته بودند اما لانه جاسوسی (سفارت آمریکا) هنوز در خاک ایران به قوت خود باقی بود و به محلی برای اجتماع مخالفان انقلاب تبدیل شده بود که در آن انواع نقشه های شوم برای سقوط انقلاب جوان ایران پایه ریزی می شد.

,

ماجرای حمله آمریکا به طبس نیز در واقع از زمانی شروع شد که دانشجویان پیرو خط امام با حمله به سفارت آمریکا در 13 آبان 58 ، ضمن  تسخیر لانه جاسوسی، 53 آمریکایی را به گروگان گرفتند.

,

 

,

طرح عملیاتی "پنجه عقاب" به دستور کارتر

,

پس از این اتفاق و در پی ناکامی دولت ایالات متحده آمریکا  در اعمال فشار سیاسی و اقتصادی برای آزادی گروگان‌های آمریکایی در و اینکه کارتر رییس جمهور وقت آمریکا که از آزادسازی و خلاصی زندانیان خود نا امید می شود در نهایت دستور انجام عملیاتی با نام "پنجه عقاب" را صادر می کند تا علاوه بر آزادسازی آنها به اهداف شوم دیگری نیز دست یابد. در این حمله قرار بود نظامیان آمریکا با هدایت نیروهای تصفیه نشده ارتش ایران و بر اساس طرحی منسجم و بی‌نقص با هلی‌کوپتری عازم ورزشگاه امجدیه تهران شوند و پس از آزادسازی گروگان‌ها سایر اهداف خود نظیر بمباران بیت امام در جماران، بمباران مرکز نگهداری مهمات، سپاه، حزب ریاست جمهوری و … را نیز اجرا کنند.

,

 

,

, ,

 

,

همه چیز برای یک پیروزی تمام عیار مهیا بود. ۹۵ نیروی کوماندو آموزش دیده موسوم به «دلتا» به فرماندهی سرهنگ «چارلی بکویث» و سرگرد «میدوز» با تجهیزات نظامی بسیار قوی، به ایالت آریزونای آمریکا که تقریبا شرایط کویری ایران را داشت اعزام شدند تا آخرین مراحل تمرینی و آموزشی تحت شرایط مشابه را بگذارنند از سوی دیگر گروه سرّی ویژه‌ای نیز برای پشتیبانی و تدارک وسایل تکمیلی طرح عملیات، مخفیانه وارد ایران شده و با گروهک‌های ضد انقلاب تماس‌هایی را برقرار کردند. کماندوهای آموزش دیده آمریکا در اواخر آذرماه سال ۱۳۵۸ عازم کشور مصر شده و در پایگاهی نزدیک قاهره مستقر شدند فرمان اجرای این عملیات از سوی کارتر و با کلمه رمز "بروید" صادر و و در غروب روز پنجشنبه ( 4 اردیبهشت) این عملیات آغاز شد.

,

، در پنجم اردیبهشت‌ماه سال ۵۹ درست دو هفته بعد از قطع ارتباط یک جانبه آمریکا با ایران و تحریم ایران به لحاظ اقتصادی و سیاسی، در شبی آرام و مهتابی، ۱۴ بالگرد و هواپیما در صحرای طبس در حال فرود و مهیای اجرای نقشه‌ای شوم بود که به ناگاه توفانی از شن به هوا خواست و دید خلبانان را به حدی ضعیف کرد که دو بالگرد با یکدیگر برخورد کردند و ‌آ‌تشی مهیب در صحرای طبس برپا شد. این واقعه در حالی اتفاق افتاد که به گفته فرمانده این عملیات در کتاب خاطراتش، «در این عملیات از بالگردهای بسیار پیشرفته موسوم به اسب دریایی استفاده شده بود. سه هواپیما کار حمل سوخت، سه هواپیما برای حمل نظامیان و هشت بالگرد برای انجام عملیات در درون خاک ما تدارک دیده شده بود، اما به ناگاه بالگردها آتش گرفت و ما خود را در جهنمی سوزان دیدیم.این عملیات از یک طرح و نقشه بسیار دقیق و کاملا حساب شده برخوردار بود که ماه‌ها نخبگان نظامی امریکا روی آن نقشه کار کرده بودند.تمرینات و مانورهای مکرری نیز در صحرای آریزونا، نقطه‌ای مشابه صحرای طبس به لحاظ جغرافیایی و طبیعی، انجام شد به نحوی که موفقیت آن بالای ۹۰ درصد پیش‌بینی می‌شد. فرماندهی که برای این توطئه انتخاب شد، نظامی بسیار مجربی بود که در جنگ‌های متعدد دارای موفقیت‌های قابل توجهی بود.او سرهنگی بود از ارتش آمریکا و مبتکر نیروی دلتای این کشور. عملیات قرار بود طی دو روز انجام شود، روزهای چهارم و پنجم اردیبهشت در طبس و تهران.

,

در این عملیات بعضی از کشورها از جمله اسرائیل، انگلستان و حتی برخی عوامل تصفیه نشده ارتش ایران نیز کمک کردند. در آن شب عوامل بازدارنده ایران در خواب بودند. شاید در آن شب آرام تنها دستی که در آستین خدا بلند بود، دستان امام و نیایش ایشان در امامزاده صالح بود که منجر به تحولی عظیم در صحرای طبس و توفان بود.

,

 

,

, ,

 

,

هنگامی که هواپیماها و بالگردها به طبس رسیدند، رابطانی که با دوربین‌های مدار بسته همه چیز را تحت کنترل داشتند بارها اعلام کردند همه چیز آرام است و عملیات با موفقیت پیش می‌رود. چند متری تا فرود باقیمانده بود. توفانی در گرفت. دستگاه هیدرولیک یکی از بالگردها از کار افتاد، دو بالگرد دیگر نیز به دلیل دید بسیار کم در اثر توفان با یکدیگر اصابت کردند و آتش گرفتند و هشت نظامی آمریکا در این میان به درک واصل شدند. عملیات عملا شکست خورد. پس از دقایقی نیروهای سپاه خود را به منطقه رساندند. فرماندهی نیروهای سپاه منطقه را سردار محمدمنتظر قائم بر عهده داشت. پس از قطعی شدن شکست آمریکا در طبس هواپیماها خیال بازگشت داشتند که به دستور بنی صدر،‌ رئیس جمهور وقت، هدف قرار گرفتند و طی آن سردار محمدمنتظر قائم، تنها شهید این واقعه تاریخی شد تا این واقعه را با خون خود برای همیشه جاوید نگاه دارد. به این ترتیب بار دیگر طبل رسوایی آمریکا در جهان کوبیده شد و شکستی تلخ و مفتضحانه را با خواری و ذلت با خود همراه کرد.

,

شن‌ها مأمور خدا هستند

,

حضرت امام خمینی (ره) در همان ایام طی پیام مهمی که در خصوص حمله آشکار نظامی آمریکا صادر کردند به این نکته ظریف چنین اشاره کردند:«نباید بیدار شوند، آنهایی که توجه به معنویات ندارند و به این غیب ایمان نیاورده اند؟نباید بیدار شوند؟ چه کسی این هلیکوپتر آقای کارتر را که می‌خواستند به ایران بیایند ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن‌ها ساقط کردند. شن‌ها مأمور خدا بودند. باد مأمور خداست. قوم عاد را باد از بین برد؛ این باد مأمور خداست. این شن‌ها همه مأمورند. تجربه بکنند باز.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه