اخبار داغ

ایجاد اشتغال برای ۳۷۰ کردستانی در قالب طرح تکاپو/ اختصاص ۹ میلیارد تومان اعتبار در حوزه ی مشاغل خانگی

ایجاد اشتغال برای ۳۷۰ کردستانی در قالب طرح تکاپو/ اختصاص ۹ میلیارد تومان اعتبار در حوزه ی مشاغل خانگی
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از ایجاد اشتغال برای ۳۷۰ کردستانی در قالب طرح تکاپو خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، برهان صلواتی مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری با رسانه های گروهی استان که به مناسبت هفته کارگر در سنندج برگزار شد اظهار کرد: اگر توسعه ای از هر لحاظ، منطقه و کشوری اتفاق می افتد مسلما ضلعی از این توسعه اصحاب رسانه است  لذا نمی توان نقش خبرنگاران را در توسعه ی اجتماعی نادیده گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل،, آفتاب دل،,

 

,

وی گفت: از ۵ الی ۱۱ اردیبهشت بنام هفته کارگر نامگذاری شده است ، کارگر جایگاه خاصی دارد و باید توجهات خاصی به آنها انجام شود که توجه اصلی آن کارفرماست و ضلع دیگر آن خود مردم است چرا که اگر بیمه بیکاری کاهش یاب  واحد کارگری رشد کرده است.

,

 

,

وی افزود: دولت باید فضای کسب و کار را بهبود بخشد و شرایط سرمایه گذار را تسهیل ببخشند زیرا سلامت جسمی، سلامت روحی و بحث رفاهی مهم است و باید بعنوان چندین مولفه را در نظر بگیریم.

,

 

,

وی تنها شرط نجات از رکود را حمایت از کالای ایرانی دانست و افزود: حمایت از کالای ایرانی جامع ترین و کامل ترین شعار اقتصاد مقاومتی است که باعث تثبیت شغل می شود لذا یک ضرورت است و باید از حالت شعار بیرون آید.

,

 

,

صلواتی در ادامه به برنامه های پیش بینی شده در هفته کارگر اشاره کرد و گفت: دیدار کارگران با نماینده ولی فقیه،حضور در مزار شهدای گمنام، عیادت از کارگران بیمار، حضور در نماز جمعه و دیرار با مردم جهت پاسخگویی هر سوالی در حوزه کار، برگزاری همایش روز ایمنی، بازدید از واحدهای تولیدی شهر سنندج، دیدار کارگران استان با مقام معظم رهبری، مراسم جشن کارگری و تجلیل از کارگران موفق از جمله ی این برنامه ها خواهد بود .

,

 

,


به گفته ی صلواتی، طرح تکاپو در اواخر سال ۹۲، در دستور وزارت تعاون قرار گرفت و مصوب شده است که یک میلیارد ریال جهت آموزش به شرط استخدام انجام شود.

,
,

 

,

وی افزود: در بحث اشتغال فراگیر،برای ۳۷۰ نف  شغل ایجاد شده در حالی که پیش بینی شده بود که تا پایان سال ۹۴ برای ۶ هزار نفر شغل ایجاد کنند !!!

,

 

,

وی همچنین در بحث اشتغال فراگیر خاطرنشان کرد: در سال ٩۵ برای این طرح سه میلیارد تومان و در سال ٩۶ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که در این راستا طرح های متعددی به بانک ها معرفی شده بود اما متاسفانه کار کارشناسی منسجمی بر این طرح ها صورت نگرفته بود و همین امر موجب شد که تعدادی از این طرح ها در بانک های عامل به سرانجام نرسید.

,

 

,


صلواتی یادآور شد: ۱۰۸۳ طرح با ۱۶۶ میلیارد و ۲۳۹ میلیون تومان با  ۲۵۷۵فرصت شغلی ایجاد و به بانک های عامل معرفی شده اند .

,
,

 

,

وی ادامه داد: در بحث اشتغال پایدار، ۱۳۸۸ مورد ثبت نام سامانه ای داریم که ۳۴ میلیارد تومان در بحث مشاغل خانگی در نظر گرفتند که ۵۰ درصد آن تخصیص یافته و حدود ۹ میلیارد تومان در قالب ۱۵۳۰ طرح پرداختی را داشته ایم .

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه