اخبار داغ

مدیرعامل جمعیت هلال احمرآذربایجان غربی خبرداد:

فوت یک نفر در ارتفاعات سیلوانای ارومیه

فوت یک نفر در ارتفاعات سیلوانای ارومیه
مدیرعامل جمعیت هلال احمرآذربایجان غربی گفت: یکی از اهالی اشنویه در ارتفاعات کوه خلیل سیلوانا جان خود را از دست داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حسن محمودی اصل زاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اینکه بارش برف بهاری در استان باعث بروز مشکلاتی شده، گفت: ۹ نفر از اهالی اشنویه که جهت به دست آوردن سبزیجات کوهی به کوه خلیل منطقه سیلوانا مراجعه کرده بودند پس از تقسیم به دو گروه ۲ نفری و ۷ نفری اقدام به انجام امورات خودمی کنند که به دلیل نداشتن مهارت دچار مشکلاتی می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: این مسافران پس از بارش برف دچار کولاک شده به دلیل  گم کردن مسیرخود در کولاک مفقود شده که به دلیل سرما زدگی یکی از افراد گروه ۲ نفره جان خود را از دست می دهد.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، خاطر نشان کرد: پس از تلاش های دو گروه ۹ نفره پشتیبانی هلال احمر در راستای پیدا کردن مفقودین پس از ۶ ساعت ۸ نفر اول پیدا شده و پیکر فرد فوت شده پس ازساعاتی دیگر باتلاش های تیم های هلال احمر پیدا شده و به دامنه کوه منتقل شد.

,

وی، تصریح کرد: همچنین چند روز گذشته ۳ نفر از همشهریان در منطقه کوهستانی نازلو گرفتار کولاک شده بودند که پس از ۱۴ ساعت جستجوی طاقت فرسا موفق به نجات آنان شدیم.

,

محمودی، بیان کرد: هم وطنان در مواقع بحرانی حتما به هشدارهای هواشناسی توجه کرده و از رفتن به مناطق حادثه خیز خودداری کنند.

,

وی، همچنین تاکید کرد: کوهنوردان غیر حرفه ای جدا از رفتن به کوهستان خودداری کرده و افراد حرفه ای در این رشته نیز از وارد شدن به مناطق بهمن خیز دوری کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه