اخبار داغ

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی:

توجه به بخش کشاورزی از واردات محصولات جلوگیری می‌کند/آموزش 300 نفر در دوره‌های آموزشی و افزایش عملکرد بیش از 90 مزرعه در سال گذشته

توجه به بخش کشاورزی از واردات محصولات جلوگیری می‌کند/آموزش 300 نفر در دوره‌های آموزشی و افزایش عملکرد بیش از 90 مزرعه در سال گذشته
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: توجه به بخش کشاورزی از واردات محصولات جلوگیری می‌کند و با توجه به وضعیت آبی استان و مشکل کم‌آبی، افزایش کیفیت و بهره‌وری در بخش کشاورزی امری مهم محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زین‌العابدین جویبان مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، شعار سال، هم خطاب به مسئولان و هم مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,
وی افزود: این شعار مسئولیت همه آحاد جامعه و مسئولان را سنگین می‌کند تا در جهت رفع موانع تولید و ترویج کالای ایرانی به مؤفقیت دست پیدا کنند.
,
 
,
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: از الزامات شعار سال این است که دولت به طور جدی جلوی واردات بی‌رویه و قاچاق را بگیرد و در واردات کالاهای موردنیاز، مدیریت داشته باشد.
,
 
,
جویبان افزود: در بخش کشاورزی دارای ظرفیت‌های بالایی در تولید هستیم و اگر مشکلات تولیدکنندگان با تدابیر و سیاست‌های لازم حل شود، می‌توان به بهره‌وری لازم دست یافت.
,
 
,
وی اظهار کرد: یکی از مباحث مهم در توسعه، دست یافتن به امنیت غذایی است و محصولات و تولیدات کشاورزی نقش مهم و راهبردی در امنیت غذایی دارند.
,
 
,
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: شعار سال با توجه به رفع مشکلات تولید، زنجیره‌های تولیدی و عدم خام‌فروشی و فرآوری محصولات کشاورزی تحقق می‌یابد.
,
 
,
جویبان تصریح کرد: هر چه در تولید داخلی مؤفقیت بیشتری بدست آید، مردم نیز در خرید تولیدات داخلی بیشتر ترغیب می‌شوند.
,
 
,
وی اضافه کرد: برای ایجاد اشتغال و تولید پایدار راهی جز ایجاد انگیزه برای تولیدکنندگان نداریم و از تولیدکنندگان انتظار می‌رود کیفیت محصولاتشان را افزایش دهند تا توان رقابت‌پذیری با تولیدات خارجی داشته باشد.
,
 
,
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: با نامگذاری سال‌جاری به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، تکلیف مسئولان و مردم مشخص شد و امیدواریم دیگر مسئولان به تکلیف قانونی خود در حمایت از تولیدات ملی اقدام کنند و بهانه‌تراشی نکنند.
,
 
,
جویبان اظهار کرد: در بخش دام، باید جلوی واردات و قاچاق دام زنده به کشور گرفته شود چراکه قاچاق دام علاوه بر خسارت شدید و جبران‌ناپذیر، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد که در این خصوص، پلاک‌گذاری و شناسنامه‌دارکردن دام‌های موجود به ویژه شتر می‌تواند عاملی در جلوگیری از قاچاق دام به داخل کشور باشد.
,
 
,
وی تصریح کرد: توجه به بخش کشاورزی از واردات محصولات جلوگیری می‌کند و با توجه به وضعیت آبی استان و مشکل کم‌آبی، افزایش کیفیت و بهره‌وری در بخش کشاورزی امری مهم محسوب می‌شود.
,
 
,
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که دمای کره زمین به دلیل افزایش گازهای گلخانه‌ای، یک درجه افزایش پیدا کرده و سبب پدیده‌هایی نظیر خشکسالی و بارش‌های سیل‌آسا می‌شود که بایستی برنامه‌های توسعه‌ای باتوجه به روند تغییر اقلیم بازنگری شود.
,
 
,
جویبان تصریح کرد: با توجه به سهم زیاد مصرف آب در بخش کشاورزی، با انتخاب و به کارگیری راه‌کارهایی در زمینه بهبود روش‌های آبیاری، بالابردن بازدهی مصرف آب و بهینه‌سازی مصرف آب در گیاهان، می‌توان صرفه‌جویی در این بخش انجام داد.
,
 
,
وی افزود: هرچه اقلیم خشک‌تر باشد نیاز اتمسفری بیشتر بوده و برای تولید یک واحد ماده‌ی خشک، گیاه نیازمند از دست‌دادن آب بیشتری است که نباید به دنبال حداکثرکردن عملکرد با سود خالص بود، بلکه نکته اساسی افزایش بازدهی مصرف آب در گیاهان است و بهبود بازدهی مصرف آب پیچیده بوده و تنها شامل فعالیت کشاورز نمی‌شود، بلکه فعالیت‌های دیگری را در برمی‌گیرد.
,
 
,
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: باید در بحث توسعه به توان اقلیمی توجه شود و علاوه بر سازگاری با اقلیم در برابر آن هوشیار باشیم تا متحمل آسیبی نشویم.
,
 
,
جویبان اظهار کرد: طرح بسیج همگام با کشاورز در راستای علمی‌سازی کشاورزی و افزایش بهره‌وری به ویژه در محصولات غالب هر روستا، اجرایی شده است.
,
 
,
وی افزود: همچنین دوره‌های مختلف آموزشی با ارائه گواهینامه آموزشی نظیر کارگاه پرورش و تکثیر زالوی طبی، شناخت و فرآوری گیاهان دارویی، پرورش زنبور عسل، پرورش بلدرچین، کبک، مرغ محلی و نقشه‌برداری و مساحی اراضی کشاورزی برای متقاضیان برگزار می‌شود که در سال گذشته حدود ٣٠٠ نفر از دوره‌های آموزشی بهره‌مند شدند.
,
 
,
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: در سال ١٣٩٦ در سطح استان خراسان جنوبی شاهد افزایش عملکرد کمی و کیفی بیش از ٩٠ مزرعه در محصولات زراعی و باغی بودیم.
,
 
,
جویبان افزود: در سال ١٣٩٧ در دستور کار داریم در ٢٠٠ روستای خراسان جنوبی طرح بسیج همگام با کشاورز را اجرا کنیم.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ٤٥٠ نفر از مهندسان کشاورزی عضو 5 کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در سطح شهرستان‌های خراسان جنوبی هستند.
,
 
,
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: ایجاد مزارع الگویی در سطح استان، بازدید از دستاوردهای مراکز نمونه کشاورزی کرمان، تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز و برگزاری حلقه‌های صالحین بخشی از اقدامات سال گذشته بود که در سال جدید نیز اجرا خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه