اخبار داغ

معاون وزیر ارتباطات:

فناوری اطلاعات، پیشران تغییر و تحولات جهانی است/ فرصت کیش برای تبدیل به نمونه بهره وری در حوزه «آی سی تی»

فناوری اطلاعات، پیشران تغییر و تحولات جهانی است/ فرصت کیش برای تبدیل به نمونه بهره وری در حوزه «آی سی تی»
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات پیشرات تغییر و تحولات جهانی است گفت: کیش فرصت تبدیل شدن به نمونه بهره آوری های اقتصادی و اجتماعی و بین المللی سازی ICT را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کیش پرس، نصرالله جهانگرد معاون وزیرارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور در آیین گشایش نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش که در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد اظهار کرد: وارد عرصه جدیدی از تحولات بشری شده ایم و امروز شاهد مظاهر این تغییر و تحول در دنیا هستیم در حالیکه در کشور ما این اتفاق با فاصله و شکاف در حال وقوع است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

وی افزود: امروزه شاهد دگردیسی در سازو کار اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و جنبه های دیگر می شویم در شرایطی که در کشور ما زیرساخت ها و بسترهای لازم در راستای تغییر و تحولات این حوزه آماده نیست و این عدم آمادگی صورت بحران برای ما پیدا کرده است.

,

جهانگرد ادامه داد: شبکه های اجتماعی به صورت مسئله روز ایران درآمده است؛ عده ای از امتیازات آن سخن می گویند و عده ای از ریسک هایی که در نظام اقتصای و اجتماعی کشور به وجود می آورد صحبت می کنند.

,

وی با اشاره به اینکه هر دو مورد درست است، تاکید کرد: شبکه های اجتماعی امروز به سرویس های پلت فرم تبدیل شده و سکوی رشد و توسعه در همه جوانب شده اند.

,

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه شبکه های اجتماعی محیط و زبان مبادله فرهنگ، اقتصاد، خبر و مدیریت می شوند اما به دلیل غفلت از آماده سازی زیرساخت و ظرفیت های ملی درگذشته در معرض ضربات ریسک های آن قرار گرفته ایم تصریح کرد: اگر ابزاری در محیط اقتصادی، اجتماعی فعال شده و ارزش افزوده آن نظام اجتماعی را به دور از مدیریت مجموعه بهره برداری کند به معنای این است که اقتصاد کشور به هم می ریزد و باید مدیریت شود.

,

جهانگرد افزود: ما یک دهه تاخیر داریم، درآخر دهه 80 ایران در این حوزه جزء پیش قراولان منطقه بود اما 8 سال غفلت دولت وقت از توجه به این حوزه موجب شد این تحول در سطح جهان بدون حضور ایران رخ داده و آن ها پلت فرم ساختند و سوار فرصت های ما شدند.

,

وی با اشاره به اینکه امروز ما می خواهیم با فشار و برخورد فیزیکی جلوی پیشرفت این موضوع را که شبیه موج است بگیریم، اظهار امیدواری کرد که با جلب اعتماد مردم به نحوی عاقلانه می توان ز این بحران عبور کرده و هم از مزایای این سکوی توسعه بهره مند شده و هم در مدیریت ریسک ها و خطراتی که پیش روی اقتصاد وجود دارد به خوبی عبور کنیم .

,

رئیس فناوری اطلاعات کشور تصریح کرد: فناورری اطلاعات، پیشران تغییر و تحول جهان است. اگر امروز عنوان نمایشگاه، بخش های مختلف آی تی است، آی تی پدیده ای است که شروع شده و ما در درون آن هستیم، درک و آمادگی برای آن نیازمند آماده سازی سازوکارها، مقررات، امورحقوق، مالی، فرهنگ و همه بسترهای لازم است.

,

وی با بیان اینکه در تغییرات وتحولات باید هم فرصت ها و هم ریسک ها دیده شوند، افزود: لازم است دریک برنامه روشن ملی و با ثبات مدیریت، این گام ها را بپیمائیم.

,

معاون وزیر ارتباطات از ایجاد فرصت های شغلی و کسب درآمد بالا در این حوزه خبرداد و افزود: تسهیل فعالیت ها، خدمات و فرآیندها درحوزه های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و غیره بخشی از دستاورهای تحول فناوری کشور است.

,

کیش فرصت نمونه شدن در حوزه فناوری اطلاعات را دارد
وی به دو فرصت موجود دراین منطقه برای برگزاری این همایش و نمایشگاه اشاره کرد و افزود: فرصت تغییر پلت فرم کیش و تبدیل آن به جامعه ای نمونه دربهره وری از نهاده ها، انرژی واقتصاد یکی از این دلایل است و دلیل دیگر اهمیت جزیره کیش از جنبه های مختلف به عنوان فرصتی بزرگ برای سرزمین مادری است.
جهانگرد عنوان کرد: ما در این صنعت باید بین الملی شویم ، اگر چه در همه زمینه ها این امکان وجود دارد.

, کیش فرصت نمونه شدن در حوزه فناوری اطلاعات را دارد, کیش فرصت نمونه شدن در حوزه فناوری اطلاعات را دارد,
,
,

وی در ادامه افزود: کیش می تواند فرصت بین المللی شدن در حوزه ICT را فراهم کند.

,

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: امیدواریم با تدابیر و ثبات کارها بتوانیم از ظرفیت و محیط اقتصادی، اجتماعی و مقررات و فرصت های جزیره کیش برای بین المللی سازی صنعت آی تی کشور، مبادله فنی، تجاری واقتصادی در زمینه وارد کردن دانش تکنولوژی وانتقال وفروش آن در سطح جهانی استفاده کنیم و از این الگوسازی بخش های مختلف در کیش برای اشاعه و کاربرد در سطح ملی بهره مند شویم.

,

جهانگرد در رابطه با تفاوت های نمایشگاه کیش و دیگر نمایشگاه های این حوزه افزود: تفاوت، در ارائه محتوای محصولات و فناوری ها و نحوه برقراری ارتباط ، ایجاد فرصت کسب و کار و تبدیل آن ها به درآمد است.

,

وی در خصوص حمایت وزارت فناوری و ارتباطات از توانمندی وظرفیت های این حوزه در کیش افزود: کل ارکان اداری کشور و شرکت ها به کیش به عنوان نمونه و پایلوت در این حوزه نگاه می کنند؛ بنابراین هر پلت فرمی در کیش در این حوزه برنامه ریزی شود این وزارت خانه آماده همکاری و حمایت است.

,

جهانگرد خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حوزه فعالیت های این وزارت خانه، زیرساخت های خوبی در کیش وجود دارد و سطح بعدی کاربردها و توسعه است که با همکاری و مشارکت نهادهای کشوری توان توسعه را دارد.

,

رونمایی از نخستین بالگرد بدون سرنشین زنده یاب در نمایشگاه کیتکس

, رونمایی از نخستین بالگرد بدون سرنشین زنده یاب در نمایشگاه کیتکس, رونمایی از نخستین بالگرد بدون سرنشین زنده یاب در نمایشگاه کیتکس,

در ساعت های اولیه افتتاح نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش با حضور معاون وزیر ارتباطات، از نخستین بالگرد بدون سرنشین، زنده یاب کشور رونمایی شد.

,

نظارت بر مناطق حفاظت شده و شناسایی متخلفان شکار در این مناطق یکی از کاربردهای مهم این بالگرد که توسط سپاه ناحیه احمد بن موسی(ع شیراز تولید شده، می باشد .

,

بنابراظهارات مسئول علمی پژوهشی واحد تولید کننده این بالگرد با نصب دوربین بر روی آن امکان شناسایی متخلف محیط زیست و تذکر قانونی توسط بلندگوی پیش بینی شده در این بالگرد و تیراندازی به سمت اهداف تعیین شده وجود دارد.

,

نصب مخزن 70 لیتری و اعزام بالگرد به منطقه هنگام وقوع آتش سوزی و اطفاء آتش و پاشیدن آب به اشکال مختلف نیز از امکانات این بالگرد بیان شده است.

,

امکان جستجو و یافتن افراد گم شده در ارتفاعات یا مناطق حادثه دیده، شناسایی سرنشینان کشتی های غرق شده یا حادثه دیده و پرتاب جلیقه نجات برای آنان از دیگر قابلیت های این بالگرد است.

,

بالگرد زنده یاب با همراهی و همکاری جمعی از متخصصان باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد واحد داریون استان فارس و علمی پژوهشی بسیج احمدابن موسی(ع) و با بهره‌گیری از تکنولوژی بومی ساخته شده است.

,

نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات وارتباطات کیش با عنوان کیتکس 2018 در فضایی به وسعت 7 هزار مترمربع درمرکز دائمی بین المللی نمایشگاههای کیش میزبان علاقمندان در حوزه های شهر هوشمند، اینترنت اشیاء ، هوشمند سازی وامنیت اطلاعات است.
برگزاری رقابت های رایانه ای و ساخت نرم افزارهای کاربردی ، حضور استارتاپ ها و برپایی سمینارها و کارگاه های تخصصی ازدیگر برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه