اخبار داغ

مربی امدادعنوان کرد؛

امداد و نجات به عنوان شریان حیاتی جمعیت هلال احمر/ لزوم فراگیر شدن امداد و کمک های اولیه در کشور

امداد و نجات به عنوان شریان حیاتی جمعیت هلال احمر/ لزوم فراگیر شدن امداد و کمک های اولیه در کشور
امداد و نجات به عنوان نهادی در راستای کمک رسانی به حادثه دیدگان، نقش مهمی را در فعالیت های بشر دوستانه جمعیت هلال احمر ایفا می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طوبی گلستان؛ "محمد بهرامی" در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی اظهار کرد: سازمان امداد و نجات به عنوان شریان حیاتی جمعیت هلال احمر محسوب می شود بطوریکه در رخداد حوادث و اتفاقات تنها نهادی که در امر خدمت رسانی به حادثه دیدگان پیشگام بوده،همین نهاد است که به یاری آسیب دیدگان می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طوبی گلستان؛,

اهمیت امداد و نجات

, اهمیت امداد و نجات,

مربی امداد و نجات تشریح کرد: انسان هر روزه با مشکلات و چالش‌هایی مواجه می‌شود که نمی تواند به تنهایی آن را از پیش رو بردارد و نیازمند مدد دیگری است از این رو امداد رسانی به عنوان هنجار و ارزشی انسانی خودنمایی می‌کند و خود را به عنوان ارزش فراگیر و جامع بر مردم و ملت نشان می دهد.

,

بهرامی با اشاره به قرآن کریم آیه 32 سوره مائده تصریح کرد: هر کس انسانی را از مرگ برهاند و زنـده بدارد ، گویا همه مردم را زنده کرده است، گرچه در عصر ما پیشرفت علم وصنعت، تکنولوژی و توسعه فنون مختلف، محیط زندگی بشر را بکلی تغییر داده است، اما همین تغییر زندگی بشر، آسیب پذیری و خطرات را افزایش داده است. 
تعریف امداد و نجات
بهرامی با اشاره به معنای امداد و نجات خاطر نشان کرد: عملیات امداد خود به تنهایی شامل مجموعه اقداماتی است که دامنه فعالیت آن از قبل و حین و پس از سوانح ممکن است تا مدت زیادی ادامه داشته باشد، اما ارائه امداد و کمک های اولیه محدوده زمانی مشخصی دارد.
وی با بیان اینکه امداد و نجات به عنوان نهادی پیشرو مفتخر است که در تمامی حوادث و بلایای طبیعی یاور آسیب دیدگان باشد ابراز کرد: جمعیت هلال احمر و در بطن آن سازمان امداد و نجات وظیفه خود می داند در راستای تحقق شعار و اصول هفتگانه آن بی غرضی ،بی طرفی،استقلال،خدمات داوطلبانه، یگانگی، جهانشمولی و بشردوستی، وظایف خود را در جهت کمک به آسیب دیدگان محقق کند.
وی ادامه داد: عملیات جستجو و نجات به مجموعه اقدامات و فعالیت ها در حین حادثه و جستجو با هدف امدادرسانی، رهاسازی و نجات مجروحان و مصدومان گرفتار در صحنه آسیب گفته می شود.
مربی امداد و نجات در تعریف کمک های اولیه بیان کرد: به مجموعه اقداماتی که توسط امدادگر و بلافاصله پس از حادثه برای حفظ جان و جلوگیری از وخیم تر شدن حال و کاهش درد و بهبود سریعتر مصدوم قبل از مراکز درمانی انجام میشود ، کمک های اولیه می گویند .
وی حفظ حیات مصدوم یا مصدومین را یکی از وظایف امدادگر دانست و بیان کرد: جلوگیری از بدتر شدن وضعیت مصدوم یا مصدومین و ایجاد تسریع در امر بهبودی مصدوم یا مصدومین مهمترین اقداماتی است که یک امدادگر باید سرلوحه کار خود قرار دهد.

,
, تعریف امداد و نجات,
,
,
,
,
,

امداد و نجات به عنوان شریان حیاتی جمعیت هلال احمر/ لزوم فراگیر شدن امداد و کمک های اولیه در کشور

, امداد و نجات به عنوان شریان حیاتی جمعیت هلال احمر/ لزوم فراگیر شدن امداد و کمک های اولیه در کشور, امداد و نجات به عنوان شریان حیاتی جمعیت هلال احمر/ لزوم فراگیر شدن امداد و کمک های اولیه در کشور,

فراگیر شدن مهارت امداد و کمک های اولیه در جامعه
بهرامی همچنین با اشاره به فراگیر شدن مهارت امداد و کمک های اولیه متذکر شد: مجموعه فعالیتهایی که یک امدادگر بعد از پشت سر گذاشتن آموزش و مهارت های لازم به دست آورده است می تواند برای سلامت و حفظ جان مصدومان بسیار حائز اهمیت باشد.
مربی امداد و نجات جمعیت هلال احمر فراگیر شدن مهارت امداد و نجات را در جامعه بسیار حیاتی دانست و افزود: متأسفانه مردم ما در مواجه با مصدومین به جایی اینکه به کمک او بیایند تا مصدوم را از مرگ نجات دهند یا موبایل به دست هستند و یا اینکه هیچ مهارتی برای نجات مصدوم ندارند.
وی شایع ترین عامل مرگ در زندگی امروزی را سکته و ایست قلبی دانست و تاکید کرد: موارد زیادی در جای جای محل سکونت ما مشاهده شده که فردی به خاطر ایست قلبی جان خودش را از دست داده است، با پرداختن به این قضیه متوجه این موضوع می شویم که شاهدان هیچ گونه مهارتی در خصوص احیای بیمار نداشته اند.
بهرامی ادامه داد: این اتفاق ممکن است برای اعضای تک تک خانواده های ما بیفتد، بنابراین کسب مهارت امداد و کمک های اولیه باید همگانی شود ، اگر در اطراف ما این مهارت فراگیر شود آمار مرگ و میر کاهش خواهد یافت.
مربی آموزش هلال احمر گفت: در خوشبینانه ترین حالت تا آمدن نیروهای امدادی ۷ الی ۱۵ دقیقه زمان لازم است این در حالی است که اگر وضعیت بیمار نامناسب باشد با مثال ایست قلبی؛ هر یک دقیقه از دست رفتن زمان، 10 درصد از میزان برگشت به حیات مصدوم از دست می رود. بدیهی است بعد از 10 دقیقه بیماری که امکان احیاء او فراهم بود درصد احیا آن به پایین ترین حد آن می رسد و یا حتی احتمال احیاء شدن آن هم وجود نخواهد بود.

, فراگیر شدن مهارت امداد و کمک های اولیه در جامعه,
,
,
,
,
,

آموزش حلقه مفقوده امداد و نجات

, آموزش حلقه مفقوده امداد و نجات,

وی تاکید کرد: در کشورهای در حال توسعه و کشور های توسعه یافته برای این منظور تمهیدات فراوانی را به کار بسته اند تا کمترین مرگ و میر در کشورشان شاهد باشند. امروزه آموزش امداد و کمک های اولیه در کشور ما مغفول واقع شده است.

,

بهرامی آموزش امداد و کمک های اولیه را بهترین راه برون رفت از این مشکل دانست و بیان کرد: اگر بتوانیم با فراگیر کردن این مهارت اقدام کنیم می توانیم در مقابل بسیاری از مرگ و میر ها را بگیریم تا هیچ خانواده ای داغدار نشود.
لزوم همکاری نهاد های آموزشی با هلال و احمر
مربی آموزش امداد و نجات بیان کرد: نهادی مانند آموزش و پرورش و دیگر نهاد های آموزشی در حال فعالیت باید به مقوله امداد و کمک های اولیه اهمیت ویژه ای قائل شوند تا فراگیری آن از فرزندان تا بزرگ سال انجام شود.
انتهای پیام/

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه