اخبار داغ

به همت بسیج جامعه پزشکی بجستان انجام شد:

ویزیت رایگان 450 نفر در روستای «سردق» بجستان

ویزیت رایگان 450 نفر در روستای «سردق» بجستان
بسیج جامعه پزشکی شهرستان بجستان با اعزام تیم های کامل پزشکی به محل روستای سردق، بیش از 450 نفر از اهالی این روستا از خدمات رایگان این تیم پزشکی بهره مند شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بجستان‌نیوز، امروز  و در راستای رفع محرومیت بهداشتی و درمانی، بسیج جامعه پزشکی شهرستان بجستان به همت مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان در روستای سردق بخش یونسی شهرستان بجستان به ارائه خدمات درمانی، آموزشی و فرهنگی با همکاری برخی از نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی پرداخت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بجستان‌نیوز, .,

 

,

در این اقدام خدا پسندانه، تیم های کامل پزشکی شامل؛ متخصص داخلی، متخصص جراحی عمومی، متخصص اطفال، متخصص اعصاب و روان، دو نفر دندانپزشک به همراه یونیت سیار دندانپزشکی، پزشک عمومی، ماما و کارشناسان بهداشتی به محل روستای سردق اعزام و در طی یک روز کاری بیش از 450 نفر از اهالی این روستا از خدمات رایگان این تیم پزشکی بهره مند شدند.

, 450,

 

,

اجرای این طرح‌ها به‌صورت داوطلبانه و با همکاری و مشارکت پزشکان شهرستان بجستان انجام شد. در این برنامه خدمات پزشکی و درمانی رایگان به 450 بیمار بی‌بضاعت روستای سردق ارائه‌ و تا حد امکان دارو و نیازهای درمانی بیماران خاص تأمین شد.

, .,

 

,

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از جمله ویزیت و مداوای بیماران، خدمات غربالگری دیابت و فشارخون، کاردرمانی، بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، مشاوره پزشکی و روانشناسی و غیره از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این طرح یک‌روزه بود.

, .,

 

,

در این طرح یک روزه تعداد 80 نفر از دانش آموزان مدارس ابتدایی این روستا توسط دندانپزشکان اعزامی مورد معاینات دهان و دندان قرار گرفته و برای بیش از 55 نفر از مردم روستا خدمات رایگان دندانپزشکی در محل صورت پذیرفت . همچنین حدود 140 بیمار توسط پزشک عمومی ،50 بیمار توسط متخصص داخلی، 40 بیمار توسط متخصص اعصاب و روان، 28 بیمار توسط متخصص اطفال و 15 بیمار توسط متخصص جراحی عمومی مورد معاینه و درمان قرار گرفته و حدود 20 نفر نیز از خدمات رایگان مامای اعزامی به روستا بهره مند گشتند.

,

 

,

 همچنین برنامه آموزشی غنی سازی روابط زوجین توسط کارشناسان اعزامی شبکه بهداشت و درمان بجستان برای حدود 30 نفر از بانوان روستا برگزار گردید. هدف از اعزام این گروه پزشکی و بهداشتی درمانی ، گرامی داشت هفته سلامت و تحقق شعار پوشش همگانی سلامت و همچنین در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر و کمتر برخوردار جامعه در دسترسی به خدمات سلامت بود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه