اخبار داغ

کاهش جرم و جنایت علیه مهاجران آسیای مرکزی در روسیه

کاهش جرم و جنایت علیه مهاجران آسیای مرکزی در روسیه
سازمان غیرتجاری روسی «ساوا» از کاهش 15 درصدی درگیری‌ و 8 درصدی جرم و جنایت علیه مهاجران کاری آسیای مرکزی در این کشور طی 7 سال اخیر خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان غیرتجاری روسی «ساوا» از کاهش 15 برابری حمله‌ها بر اساس درگیری‌های ملی و کاهش 8 برابری جرم و جنایت علیه مهاجران کاری آسیای مرکزی در 7 سال اخیر خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ساوا, خبر داد,

علاوه بر این، کارشناسان این سازمان در گزارش خود با عنوان «جنایت علیه مهاجران کاری آسیای مرکزی در روسیه» به این نتیجه رسیدند که جنایت علیه مهاجران کاری کاهش یافته است.

,

بر اساس آمار وزارت کشور روسیه، جرم و جنایت علیه خارجی‌ها در این کشور سالانه 12 تا 16 هزار مورد است که 0.7 درصد از کل جنایت‌ها در این کشور می‌باشد.

,

طبق آمار وزارت کشور روسیه جرم و جنایت علیه مهاجران کاری در سال‌های 2010-2017 از 1.17 به 0.93 درصد کاهش یافته است.

,

کارشناسان به دلایل این تغییرات اشاره کرده و معتقدند که مبارزه پی در پی مقامات علیه افراط‌گرایی و تجربه اوکراین تأثیر مثبتی در این روند داشته است.

,

در بستر درگیری به خاطر تفاوت‌های زبانی و قومی در اوکراین، روسیه نسبت به دیگر اقوام صبورتر شده، سخنان خشونت آمیز از فضای اجتماعی حذف و تعداد مراسم‌ ملی‌گرایان به شدت کاهش یافتند.

,

بر اساس این گزارش مهاجران کاری در روسیه نه به خاطر فعالیت‌های افراطی بلکه در پی اقدامات خشونت آمیز هم‌وطنان خود کشته می‌شوند.  

, وطنان,

فعالیت غیر قانونی مهاجران کاری دلیل جنایت‌ علیه آنان است زیرا به دلیل نداشتن مدارک اقامت نمی‌توانند به نهادهای قانونی مراجعه کنند.

,

مهاجران کاری غیر قانونی در صورت داشتن مشکلات به جای مراجعه به نهادهای دولتی روسیه به گروه‌های بزهکار مراجعه می‌کنند.

,

در نتیجه این تحقیقات، کارشناسان به این نتیجه رسیدند که خطرات امنیتی علیه مهاجران کاری در روسیه اغراق‌آمیز عنوان شدند.

,

خطرات برای مهاجران کاری که مدارک مورد نیاز را دارند بالا نیستند و مشکل اصلی که باعث اعمال جنایت علیه مهاجران کاری می‏شود، حاشیه سازی روابط بین مهاجران غیر قانونی و گروه‌های قومی است.

,

منبع:فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه