اخبار داغ

قیمت طلا افزایش یافت

قیمت طلا افزایش یافت
قیمت طلا افزایش یافت اما به علت ارزش بالای دلار و کاهش نگرانی‌های ژئوپلتیکی همچنان در نزدیکی کمترین قیمت 2 هفته گذشته قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، قیمت طلا افزایش یافت اما به علت ارزش بالای دلار، افزایش ارزش اوراق خزانه داری آمریکا و کاهش نگرانی‌های ژئوپلتیکی که از جذابیت طلا به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری می‌کاهد، همچنان در نزدیکی کمترین قیمت 2 هفته گذشته قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

پس از سه روز کاهش، قیمت طلا امروز 2.51 دلار افزایش یافت و هر اونس طلا 1327.34 دلار فروخته شد که چندان با 1321.81 دلار، کمترین قیمت از 6 آوریل تاکنون فاصله‌ای ندارد.

,

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا گفت: «طلا با نگاه کم شدن ریسک، بالا و پایین می‌رود؛ هرچه ریسک کمتر شود قیمت پایین‌تر می آید. ما احساس می‌کنیم طلا در کوتاه‌مدت بیشتر کاهش قیمت خواهد داشت.»

, شارما,

«با بالا رفتن ارزش دلار، طلا برای خریدارانی که مالک دیگر ارزها هستند، گران می شود و همچنین افزایش ارزش اوراق قرضه، هزینه‌های نگهداری طلا را افزایش می‌دهد که این خود عاملی است که از جذابیت طلا می‌کاهد.»

,

زمانی‌که ارزش اوراق قرضه 10 ساله آمریکا بالا رفت، ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای بین‌‌المللی به بالاترین رقم 3 ماه اخیر رسید.

,

منبع:فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه