اخبار داغ

مدیرعامل مپنا در سمنان:

اتلاف انرژی در ایران بسیار بالا است/ امکان تبدیل 150 واحد نیروگاهی به سیکل ترکیبی وجود دارد

اتلاف انرژی در ایران بسیار بالا است/ امکان تبدیل 150 واحد نیروگاهی به سیکل ترکیبی وجود دارد
مدیرعامل مپنا با انتقاد از بالا بودن اتلاف انرژی در کشور گفت: «ارزان بودن انرژی» یکی از دلایل بالا بودن تلفات انرژی در ایران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، عباس علی‌آبادی مدیرعامل گروه مپنا و رئیس انجمن مهندسان مکانیک ایران در آیین افتتاحیه بیست و ششمین همایش بین‌المللی مهندسان مکانیک ایران که صبح امروز در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان برگزار شد با اشاره به اهمیت انرژی در عصر کنونی گفت: امروز اگرچه با توسعه فناوری و استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها، بهره‌وری انرژی ارتقا یافته است اما تقاضا برای انرژی در کشورهای مختلف در حال افزایش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیرعامل گروه مپنا به آمارهای موجود در خصوص افزایش مصرف انرژی در جهان اشاره کرد و افزود: کمبود انرژی یکی از چالش‌های امروز بشر است و در بیشتر کشورهای دنیا از قیمت بالایی برخوردار است.

,

اتلاف انرژی در ایران بسیار بالا است

, اتلاف انرژی در ایران بسیار بالا است,

علی‌‌آبادی با بیان اینکه استفاده از روش‌های سنتی برای کاهش مصرف انرژی باید با روش‌های نوین جایگزین شوند اظهار کرد: در سالهای اخیر یکی از موضوعات مورد توجه در حوزه انرژی، تلاش برای استفاده از انرژی اتلافی در بخش‌های مختلف بوده است.

,

وی استفاده از روش‌های جدید برای کنترل همزمانی در مصرف انرژی را یکی از راهکارهای کاهش اتلاف انرژی دانست و گفت: طبق اصول مهندسی وقتی جریان انرژی افزایش پیدا می‌کند تلفات انرژی به توان دو افزایش خواهد یافت لذا اگر بتوانیم از همزمانی در مصرف انرژی جلوگیری کنیم اتلاف انرژی کاهش خواهد یافت.

,

مدیرعامل مپنا چالش‌های زیست‌محیطی را یکی دیگر از پیامدهای منفی توسعه صنعت با روش‌های سنتی برشمرد و گفت: به عنوان نمونه در بخش نیروگاهی از سیکل‌های ترکیبی برای استفاده از انرژی حرارتی اتلافی استفاده می‌شود که راندمان نیروگاه‌‌ها را تا اندازه زیادی افزایش می‌دهد.

,

علی‌‌آبادی با بیان اینکه در حال حاضر توان نیروگاهی کشور بیش از 85 هزار مگاوات است تصریح کرد: هم‌اکنون نیروگاه‌های جدیدی نیز با ظرفیت بیش از 20 هزار مگاوات در دست احداث قرار دارند و بزودی توان نیروگاهی کشور به 100 هزارمگاوات خواهد رسید.

,

وی ادامه داد: وقتی این حجم از تولید انرژی را در کنار وضعیت بخش صنعت قرار می‌دهیم به این نتیجه می‌رسیم که اتلاف انرژی در کشور بسیار زیاد است لذا باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

,

امکان تبدیل 150 واحد نیروگاهی به سیکل ترکیبی وجود دارد

, امکان تبدیل 150 واحد نیروگاهی به سیکل ترکیبی وجود دارد,

رییس انجمن مهندسان ایران، ارزان بودن انرژی در کشور را یکی از دلایل بالا بودن اتلاف انرژی در کشور دانست و گفت: قیمت برق در ایران کمتر از یک بیستم قیمت آن در اروپا است که طبیعتا به کم ‌ارزش شدن آن و افزایش تلافات انرژی منجر می‌شود.

,

علی‌‌آبادی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 150 واحد نیروگاهی کشور امکان تبدیل شدن به نیروگاه‌های سیکل ترکیبی را دارند اظهار کرد: سالیانه به طور متوسط در هر واحد سیکل ترکیبی حدود 300 میلیون مترمکعب گاز طبیعی صرفه‌جویی می‌شود.

,

وی گفت: باید کاهش اتلاف منابع و ارتقای بهره‌وری را در اولویت برنامه‌های بخش انرژی قرار دهیم.

,

مدیرعامل مپنا در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تحولات تکنولوژی در علوم مختلف خاطرنشان کرد: مهندسان مکانیک باید تلاش کنند تا این بخش نیز همگام با تحولات اساسی متحول شود.

,

انتهای پیام/ت

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه