اخبار داغ

جزئیات جلسه شورای اداری شهرستان جلفا؛

امام جمعه منطقه آزاد ارس خواهان صدور پاسپورت‌های مرزی برای اهالی جلفا شد/ اذعان فرستاده ویژه ریاست‌جمهوری به عدم تحقق وعده‌ی احداث ورزشگاه

امام جمعه منطقه آزاد ارس خواهان صدور پاسپورت‌های مرزی برای اهالی جلفا شد/ اذعان فرستاده ویژه ریاست‌جمهوری به عدم تحقق وعده‌ی احداث ورزشگاه
در جلسه‌ای که با حضور مرتضی بانک در شهرستان جلفا برگزار شد امام جمعه منطقه ‌آزاد ارس از افزایش عوارض خروج و مشکلات پیش‌آمده برای اهالی جلفا انتقاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج ،حجت الاسلام و المسلمین سنجری ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان جلفا با بیان اینکه گمرک و اصلاح قوانین گمرکی از اصلی‌ترین معضلات ارس است، ابراز داشت: در مورد اصل کارکرد گمرک در منطقه آزاد یک ابهام یا پارادوکسی وجود دارد و باید در این امر بازنگری صورت گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: افزایش هزینه‌ها و عوارض خروج مردم جلفا را با مشکل مواجه کرده است، مردم این شهرستان چند سالی است که با نخجوان و سایر مناطق مراوده اقتصادی داشته‌اند و نمی‌شود یک‌دفعه آن را قطع کرد، لذا فعال کردن پاسپورت‌های مرزی برای مردم جلفا می‌تواند راه حل این معضل باشد.

,

امام جمعه جلفا خواهان تشکیل تیمی از ادارت و با محوریت منطقه آزاد ارس برای برندسازی محصولات شد و اذعان کرد: ما بدون برندسازی نمی‌توانیم به رونق اقتصادی برسیم.

,

وی تاکید داشت: تکمیل پروژه شهرک صنعتی هادیشهر، بهره برداری از معدن مس مسجد داغی، ورزشگاه ۵ هزار نفری هادیشهر و اتوبان جلفا _ مرند از مطالبات اصلی مردم جلفا است.

,

مرتضی بانک، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور به شهرستان جلفا نیز در این جلسه با اعلام اینکه قطعا حضور رئیس جمهور در استان آذربایجان‌شرقی پربرکت خواهد بود، توضیح داد: مطمئن باشید نکته نظرات مطرح شده توسط مسئولان به استحضار رئیس جمهور خواهد رسید و ما مسئولیت نمایندگی رئیس جمهور را به نحو احسنت انجام خواهیم داد.

,

وی افزود: هرکشوری برجام را نقض کند در برابر جامعه بین الملل شرمنده خواهد شد و ملت ایران از اول انقلاب از تمامی بحران‌ها و مشکلات سربلند بیرون آمده و از عدم رعایت اخلاق سیاسی هیچ کشوری نگران نمی‌شود.

,

بانک به مشکل فاضلاب و تصفیه آب شهرستان جلفا اشاره و اظهار کرد: مطلب دوستان را برای اخذ اعتبار لازم برای این پروژه ها انتقال خواهم داد؛ امسال اعتبار خوبی برای تصفیه خانه در نظر گرفته شده اما کافی نیست، البته در بخشی از این پروژه به ویژه خط انتقال آن امیدواریم منطقه آزاد مساعدت خوبی انجام دهد.

,

وی اذعان داشت: احداث ورزشگاه از تعهداتی است که از دوره‌های قبلی بر زمین مانده است و این مساله را پیگیری خواهیم کرد؛ در خصوص اتوبان مرند _ جلفا، تعهدات منطقه تقریبا به اتمام رسیده و امیدواریم تا خرداد ماه، ۶ کیلومتر آن به بهره برداری برسد.

,

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: در مورد توسعه زیرساخت‌های کشاورزی و انتقال آب، عدم تبدیل ۹۶۰۰ هکتار به اراضی کشاورزی را پیگیری و موضوعات در این باره به وزارت نیرو و وزارت کشاورزی حتما منعکس خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه