اخبار داغ

مدیرعامل یک شرکت معدنی خبر داد

صادرات شمش روی به ۱۲ کشور

صادرات شمش روی به ۱۲ کشور
مدیرعامل یک شرکت معدنی از صادرات شمش روی به بیش از ۱۲ کشور از جمله ترکیه، امارات، کره، ایتالیا، چین، هند و افغانستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر رحیمی در نشستی خبری در خصوص نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن بر روند تولید تاکید کرد: بودجه سال ۹۷ کالسیمین براساس نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان و LME  ۲۹۰۰ دلار بسته شده و سود پیش‌بینی شده برای امسال قطعا محقق خواهد شد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در خصوص میزان تولید شرکت کالسیمین گفت: این شرکت سال قبل ۳۷ هزار تن شمش روی تولید کرد و برنامه ما صادرات ۶۵ تا ۷۰ درصدی محصول تولیدی‌ است. بیشترین تولید روزانه شمش روی کالسیمین در سال ۹۰ معادل ۱۰۴.۵ تن بود که توانستیم در ۳۰ فروردین امسال این رکورد را شکسته و به ۱۰۹ تن برسانیم.

,

رحیمی با تاکید بر اینکه فروش شرکت کالسیمین در سال قبل ۵۹۲۱ تن معادل ۲۰ درصد بیشتر از سال ۹۵ بود، گفت: نرخ فروش شمش روی هم در سال قبل ۳ میلیون و ۳۱۵ هزار تومان بود که حدود ۳۷ درصد نسبت به سال ۹۵ افزایش نشان داد‌. از نظر مبلغ کل فروش شمش روی هم رشد ۶۶ درصدی را در سال قبل تجربه کردیم.

,

به گفته وی از کل فروش کالسیمین در سال قبل ۳۵۰۱ تن مربوط به فروش داخلی و ۲۴۲۰ تن مربوط به فروش صادراتی بود‌.

,

مدیرعامل شرکت کالسیمین همچنین گفت: برای نخستین بار یکی از خطوط در کالسیمین به صورت SO طراحی شده که بر مبنای خاک‌های معدنی اکسیده و سولفوره انگوران این خط را بنا نهادیم. اجرای این پروژه ۸ ماه طول می‌کشد و امسال هم به بهره‌برداری می‌رسد. به این ترتیب یک خط اکسیدی و یک خط اکسیدی و سولفوری خواهد شد.

,

وی افزود: یکی از اهداف ما تولید محصولات جانبی در کالسیمین از جمله نیکل و کبالت است که به صورت پایلوت انجام شده و باید یکسری استانداردها را رعایت کنیم.

,

رحیمی خاطرنشان کرد: اصل وجود شرکت کالسیمین به خاطر معدن انگوران بوده و در این راستا طبق توافق سه‌جانبه بین شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، بانک تجارت و کالسیمین توانستیم ۷۰ هزار تن خاک کم‌عیار از معدن انگوران خریداری کنیم که طی سه روز آینده این خاک وارد کار خانه می‌شود.

,

وی ادامه داد: خاک‌های فلوردار از کشور ترکیه رسیده تا بتوانیم با استفاده از آنها تولید کنسانتره را در کارخانه زنجان انجام دهیم.

,

وی در ادامه با بیان اینکه پروژه BZS تا پایان اسفند ۹۶ به تولید ۵۰ تن فلز محتوی رسید، گفت: پروژه BZS زنجان را با ظرفیت تولید ۵ تن در روز تا آخر امسال راه‌اندازی می‌کنیم.

,

رحیمی در خصوص مسائل زیست محیطی خاطرنشان کرد: رعایت مسائل محیط زیستی اولویت کالسیمین است و در همین راستا هم پروژه‌های متعددی در این خصوص اجرا شده یا در دست اجرا هستند.

,

وی در پایان گفت: تصمیم گرفتیم در سال ۹۷ معدن آساجیک ترکیه را فعال کنیم که بهره‌برداری از این معدن به زودی آغاز می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه