اخبار داغ

گزارش ‌مردمی آناج از حضور رئیس جمهور در تبریز؛

مطالبه‌ی اصلی مردم ‌آذربایجان اشتغال، بهبود معیشت و احیای دریاچه‌ی ارومیه/ به آقای روحانی بگویید آذربایجان را فراموش نکنند!

مطالبه‌ی اصلی مردم ‌آذربایجان اشتغال، بهبود معیشت و احیای دریاچه‌ی ارومیه/ به آقای روحانی بگویید آذربایجان را فراموش نکنند!
چهارمین سفر استانی رئیس جمهور به تبریز و سخنرانی در ورزشگاه تختی همراه با حاشیه‌هایی بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج ، گروه سیاسی آناج: حضور رئیس جمهور در تبریز به مناسبت برگزاری آیین افتتاحیه تبریز 2018 فرصت مناسبی فراهم آورد تا به میان مردم رفته و تریبونی برای حرف‌های ناگفته‌شان باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

8:30 صبح، چهار راه باغشمال

,

نخستین ساعات صبح امروز مجموعه‌ی ورزشی تختی شاهد حضور مردمی بود که برای استقبال از رئیس جمهور از شهرهای مختلف استان عزم سفر کرده و خود را به تبریز رسانده بودند. مردم تبریز نیز به همراه خیل قابل توجهی از دانش آموزان مسیرهای منتهای به ورزشگاه تختی را با انرژی مضاعفی طی می‌کردند. حضور چشم گیر دانش آموزان در مسیر منتهی به ورزشگاه خبر از تعطیلی مدارس می‌داد. شاهد این ادعا خبر کانال تلگرامی آموزش و پرورش استان بود که تنها از حضور 11 هزار نفر دانش آموز ناحیه 1 در این مراسم داده بود.

,

قطار اتوبوس‌های استقبال‌کنندگان

,

انبوه اتوبوس‌ها ترافیک نسبتا شدیدی در سر چهارراه‌ها ایجاد کرده بودند که با مدیریت نیروهای انتظامی سامان‌دهی می‌شدند. شاخصه‌ی دیگر حضور پر رنگ نیروهای هلال احمر بود که با آمادگی کامل برای رسیدگی به وضعیت مردم در جایگاه‌های مختلف مستقر شده بودند.

,

از پدری می‌پرسیم می‌دانید آقای روحانی در سفرهای قبلی چه وعده‌ای به مردم آذربایجان داده است؟ می‌گوید من 16 سال است که برای شهرداری کارگری می‌کنم، نمی‌دانم چه وعده‌هایی داده شده است فقط این را می‌بینم که فرزندان تحصیل کرده‌ام در خانه نشسته‌اند و وضعیت قرارداد خودم هم هنوز نامشخص است.

,

 

,

در ادامه با اشاره به عدم وجود امکان ازدواج برای جوانان، می‌گوید: کاش وام ازدواج را افزایش می‌دادند، مطمئنم اگر ازدواج رونق یابد بخش زیادی از مشکلات اجتماعی حل خواهد شد.

,

بساط نامه نویسی در هر گوشه رونق دارد و هر شخصی به فراخور احساس نیاز خود قلمی و تکه کاغذی برای نوشتن به دست گرفته؛ یا حرف دل خود را می‌نویسد یا کاتب نامه‌ی مادری است که برایش از گره‌های ناگشوده‌اش می‌گوید.

,

گروه‌های مختلفی در جمع استقبال کنندگان به چشم می‌خورد؛ یکی از بانوان فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار آناج، گفت: برخی از اقشار مثل فرهنگی‌ها با توجه به سطح بالایی از مسئولیت که برای تربیت فرزندان این کشور دارند، مورد بی مهری قرار گرفته اند؛ در کنار رسیدگی به نیاز تمام آحاد جامعه خواهش دارم آقای رئیس جمهور این طیف را بیشتر مورد عنایت خود قرار دهند.

,

 

,

دسته‌های شاد و پر انرژی دانش آموزانی که به استقبال از آقای روحانی آمده بودند، نشان از امید مضاعفی می‌داد که بین جوانان جریان داشت. گروهی از این جوانان را به مصاحبه دعوت کردیم.

,

نگران آینده‌مان هستیم

,

پسر هفده ساله‌ای در خصوص وعده‌های آقای روحانی به مردم آذربایجان گفت: احیای دریاچه ارومیه مهم‌تری مشکلی هست که مردم این خطه با آن مواجه هستند و هنوز تا تحقق آن راه بسیاری داریم.

,

جوان دیگری نیز با اشاره به استرس اینکه در آینده چه شغلی خواهیم داشت، ادامه داد: مبهم بودن شرایط زندگی ما در آینده یکی از نگرانی‌هایی است که داریم.

,

وی ادامه داد: نسل ما آینده سازان این کشور است، مسئولین وظیفه دارند راه را برای ما نشان دهند و مسیر ما را هموار کنند، می‌خواهیم مسیر درست برای رسیدن به آینده‌ی موفق را نشان ما دهند.

,

 

,

آذربایجان و فاجعه‌ی زیست محیطی دریاچه ارومیه!

,

یکی از جوانان شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار آناج از وضعیت نامطلوب دریاچه ارومیه گلایه کرد و بیان داشت: احیای این دریاچه مهم‌ترین وعده‌ای بود که آقای روحانی به ما داد ولی متاسفانه نه تنها احیا صورت نگرفت بلکه اوضاع این دریاچه وخیم‌تر شد.

,

وی ادامه داد: وقتی یک باد می وزد کل منطقه ما شوره زار می‌شود و وضعیت پوشش گیاهی را از بین برده و سلامت شبستری‌ها و شهرهای اطراف دریاچه را با چالش اساسی مواجه کرده است، بگویید مردم آذربایجان را فراموش نکنند.

,

احیای دریاچه ارومیه، اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی مردم دو مطالبه‌ی اساسی عمده مردمی بود که در این نیم روز با خبرنگار آناج هم صحبت شدند. گروهی از بانوان فعال گروه‌های زیست محیطی نیز با بنرها و دست نوشته‌هایی درصدد رساندن صدای خود به شخص اول اجرایی کشور بودند تا از دردی بگویند که دیر یا زود دامان این خطه را خواهد گرفت.

,

یکی از فعالان این انجمن در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آناج گفت: با هر مسئولی که توانستیم ارتباط گرفتیم و از نگرانی‌هایمان برای مردم آذربایجان گفتیم برای کسانی که با طوفان نمک مبتلا به مشکلات متعددی خواهند شد.

,

این بانوی طرفدار محیط زیست راهکار خروج از این وضعیت را مدیریت منسجم دانست و عنوان کرد: اگر رودخانه‌ها به موقع لایروبی می‌شدند و اگر درب صدها و مسیر رودخانه‌ها به سمت این دریاچه مهیا می‌بود، قطعا دریاچه جان دوباره می‌گرفت.

,

 

,

پخش موسیقی‌های شاد از هنرمندان آذربایجانی و پرچم‌های رقصنده در باد از یک سو و شعارها و تشویق‌های تراکتوری از سوی دیگر فضای شادی در ورزشگاه به وجود آورده بود. جوانانِ عاشق تراکتور بر روی سکوها یک صدا دم از تراکتور می‌گرفتند و به هر نحو عشق خود را ابراز می‌داشتند.

,

این مراسم با استقبال گرم از حضور رئیس جمهور شروع شد و با سخنرانی استاندار، نماینده‌ی ولی فقیه و در نهایت رئیس جمهور در میان شعارهای مردم پایان یافت.

,

پایانی که شروعی دوباره برای چشمان منتظر این مردم جهت تحقق حرف‌های زیبا و پر از امید آقای رئیس جمهور بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه