اخبار داغ

رئیس میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری پارسیان خبرداد؛

پارسیان فاقد زیر ساخت های گردشگری در بخش خصوصی و دولتی/ ثبت 10 اثر باستانی این منطقه در فهرست آثار ملی

پارسیان فاقد زیر ساخت های گردشگری در بخش خصوصی و دولتی/ ثبت 10 اثر باستانی این منطقه در فهرست آثار ملی
رئیس میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری پارسیان از ثبت 10 اثر باستانی پارسیان در فهرست آثار ملی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا کاملی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری پارسیان در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر، با اشاره به نوپایی و آغاز به کار این اداره در سال 95 گفت: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پارسیان با پیگیری های فرماندار شهرستان و مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان راه اندازی شد و فعالیت خود را جهت رونق بخشی به مقوله گردشگری، صنایع دستی و همچنین میراث فرهنگی آغاز کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ثبت 10 اثر باستانی پارسیان در فهرست آثار ملی

,

کاملی، با بیان اینکه در سال 84 منطقه پارسیان مورد بررسی و شناسایی باستان شناسان قرارگرفته است، اظهار کرد: در این مدت چند ساله 10 اثر باستانی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و پس از راه اندازی این اداره، 45 اثر دیگر نیز شناسایی و موجبات ثبت برخی از آنها نیز فراهم شده است.

,

وی، "تل پرگو" را نمونه ای بارز و اثری فاخر در باستان شناسی منطقه دانست وعنوان کرد: "تل پرگو" که سالیان دراز بکر و دست نخورده مانده بود با حمایت و تأمین اعتبار فرمانداری و همچنین اداره کل میراث هرمزگان، در سال 95 با مبلغی 50 میلیون تومانی، تعیین حریم محوطه روی آن صورت گرفت.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری پارسیان، تحقیق ها و بررسی های باستان شناسی را بر روی "تل پرگو" مثبت ارزیابی و تصریح کرد: کاوش لایه نگاری در این تپه باستانی توسط باستان شناسان صورت گرفته که تاکنون 16 دوره استقرار و حیات از دوره های نخستین اسلام تا اشکانیان مشخص شده و تحقیقات گسترده نیز ادامه خواهد داشت.

,

عدم وجود زیرساخت های گردشگری دربخش خصوصی و دولتی در پارسیان

,

کاملی، با اشاره به وجود جاذبه های بکر و چشم اندازهای طبیعی در پارسیان، گفت: این شهرستان از جاذبه های بکر و زیبای ساحلی و چشم اندازهای طبیعی برخوردار می باشد که سالیانه صدها هزار نفر را جهت بازدید از این جاذبه ها به شهرستان سوق می دهد.

,

وی با انتقاد از عدم وجود زیرساخت های بخش خصوصی و دولتی در گردشگری پارسیان، تأکید کرد: متأسفانه تاکنون هیچ نوع زیر ساختی چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی در این شهرستان فعالیت نکرده بود که با شناسایی و رایزنی سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در بخش خصوصی شاهد اقدامات مثبتی در این زمینه خواهیم بود.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری پارسیان، ادامه داد: 6 مجموعه بوم گردی و سفره خانه سنتی در شهرستان وجود دارد که امیدواریم با ایجاد مجموعه های گردشگری و تفریحی در نوار ساحلی و اسکان تورهای مختلف گردشگری، راه را برای ورود گردشگران ، هموار کرده و رونقی اقتصادی را برای شهرستان به ارمغان آوریم.

,

خوس دوزی 70 درصد از فعالیت صنعتگران پارسیانی است

,

کاملی، با بیان اینکه تا قبل از سال 95، 100 کارت صنعتگری صادر شده بود، اظهار کرد: با همکاری معاونت صنایع دستی هرمزگان، مجوز برگزاری آزمون و صدور کارت صنعتگری گرفته شد و با برگزاری آزمون های منظم در مرکز شهر و روستاهای تابعه، تعداد زیادی از آنها شناسایی شد که تا کنون برای هزار و 600 نفر کارت صنایع دستی صادر گردیده است.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری پارسیان، افزود: در حال حاضر صنعتگران پارسیانی در رشته های خوس دوزی، گلابتون دوزی، تلی بافی، بافندگی، کمه زنی، بافتنی، حصیربافی، کپو بافی و پولک دوزی فعالیت دارند که خوس دوزی با 70 درصد فعالیت، نقش عمده ای در کار صنعتگران دارد.

,

وی همچنین از راه اندازی مشاغل خانگی در پارسیان خبر داد و گفت: تا کنون 30 نفر از صنعتگران پارسیانی که در پی مشاغل خانگی بودند با دریافت وام های مشاغل خانگی، توانسته اند تجهیزات مجموعه خود را جهت تولیدات بیشتر، افزایش دهند.

,

کاملی، ایجاد نخستین خانه صنایع دستی در شهر کوشکنار را عاملی مهم در جهت رونق صنایع دستی عنوان و خاطر نشان کرد: با حمایت های مسئولین شهر کوشکنار، اولین خانه صنایع دستی و مرکز اشتغال این شهر ایجاد شد که به عنوان اولین مرکز تولیدات و فروش محصولات صنایع دستی شهرستان نیز به شمار می رود و امیدواریم صنعتگران جهت فروش خود به این مرکز مراجعه نمایند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه