اخبار داغ

به مناسبت هفته سلامت؛

همایش پیاده روی عمومی در حاشیه دریاچه کیو برگزار شد+عکس

همایش پیاده روی عمومی در حاشیه دریاچه کیو برگزار شد+عکس
به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت و با شعار پوشش همگانی سلامت برای همه و در همه جا همایش پیاده روی عمومی در حاشیه دریاچه کیو خرم آباد برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک این همایش به مناسبت فرارسیدن هفته ی سلامت و با شعار پوشش همگانی سلامت برای همه و در همه جا به همت ستاد برگزاری مراسم هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی لرستان و با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان، شهرداری خرم آباد، مرکز بهداشت خرم آباد و هیأت پزشکی ورزشی لرستان  با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

دکتر کوروش ساکی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، علی یاور عزیزپور؛مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان، حسینعلی رفاهی؛ رئیس سازمان فوریت های پزشکی استان، رئیس مرکز بهداشت شهرستان خرم آباد و جمعی از پرسنل فعال سازمان های مختلف همگام با عموم مردم به ورزش پیاده روی پرداختند.

,

 

,

همایش پیاده روی عمومی

, همایش پیاده روی عمومی,

 

,

کارشناسان هیأت پزشکی ورزشی استان نیز با برپایی چادر سلامت به ارائه خدمات سلامت از جمله تست قند و فشار خون و مشاوره تغذیه برای شرکتت کنندگان پرداختند. 

,

 

,

همچنین در این همایش طی مراسمی و به قید قرعه هدایایی از طرف معاونت بهداشتی و معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی و هیأت پزشکی ورزشی استان به شرکت کنندگان اهدا شد. 

,

 

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مراسم اهدا جوایز این همایش گفت: از حضور گسترده ی مردم عزیز شهر خرم آباد تشکر و قدردانی می کنم.

,

 

,

ساکی عنوان کرد: سلامتی نعمت بزرگی است که از سوی خداوند به انسانها اعطا شده است و ما باید قدر آن را بدانیم.

,

 

,

وی اظهار داشت: طی بررسی های صورت گرفته در سال 1390 مشخص شد 76 درصد علت مرگ و میرها مربوط به بیماری های غیرواگیر است.

,

 

,

ساکی ادامه داد: 46 درصد این آمار مربوط به بیماریهای قلب و عروق می باشد که امروز گریبانگیر بسیاری از مردم شده است.

,

 

,

همایش پیاده روی عمومی0

, همایش پیاده روی عمومی0,

 

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به تغذیه نا مناسب، کم تحرکی، استرس و مصرف بی رویه دخانیات به عنوان علل اصلی بیماری های قلب و عروق گفت: ورزش و فعالیت بدنی یکی از راه های بسیار مهم در جهت پیشگیری از این بیماری هاست.

,

 

,

وی تأکید کرد: اگر با فعالیت بدنی خودمان را به زحمت نیندازیم این بیماریها هستند که ما را به زحمت خواهند انداخت. 

,

 

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه به خدمات ارائه شده در مراکز جامع سلامت در جهت پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی اشاره کرد و عنوان کرد: خانواده ها می توانند با مراجعه به مراکز جامع سلامت که تمام نقاط شهرها و روستاهای سراسر استان را پوشش می دهند تست های خطر سنجی را به صورت رایگان انجام دهند.

,

 

,

ساکی گفت: در مراکز جامع سلامت مراجعه کنندگان علاوه بر انجام این تست ها می توانند از مشاوره ی پزشک و کارشناسان تغذیه ی مستقر در مراکز نیز بهره مند شوند.

,

 

,

وی در پایان پس از تشکر از سازمان ها و دستگاه های اجرایی شرکت کننده در همایش پیاده روی عمومی تأکید کرد: امیدوارم همه ی ما خطر بیماری های غیرواگیر به ویژه قلبی عروقی و دیابت را جدی گرفته و ورزش را به عنوان یک برنامه ی همیشگی در برنامه های روزمره قرار دهیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه