اخبار داغ

با افتتاح خط تولید در شرکت آهنگری تراکتورسازی تبریز؛

وزیر صنعت: ایران در جمع 10 کشور تولید کننده قالب‌های دایکاست/ خودروسازی ایران به سمت ایجاد پلتفرم‌های مشترک با خودروسازی‌های مهم دنیا

وزیر صنعت: ایران در جمع 10 کشور تولید کننده قالب‌های دایکاست/ خودروسازی ایران به سمت ایجاد پلتفرم‌های مشترک با خودروسازی‌های مهم دنیا
با بهره برداری از خط تولید قالب‌های دایکاست در شرکت ‌آهنگری ایران جزو ده کشور تولید کننده قالب دایکاست قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج ، در پی چهارمین سفر کاروان تدبیر و امید عصر امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت خط تولید قالب‌های دایکاست در شرکت آهنگری تراکتورسازی افتتاح گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این پروژه که با سرمایه‌ای بالغ بر یک هزار و 800 میلیارد ریال احداث و 80 فرصت شغلی مستقیم و 250 فرصت شغلی غیر مستقیم را ایجاد کرده، ایران را در جمع 10 کشور تولید کننده قالب‌های دایکاست، قرار داده است.

,

با ایجاد این مجموعه تمام قالب‌های دایکاست موتورها و گیربکس‌های تولیدی ایران خودرو داخلی‌سازی می‌شود و شرکت آهنگری ظرفیت تولید ست کامل قالب‌های دایکاست موتور و گیربکس که شامل 40 تا 50 انواع قالب می‌شود در مجموعه فوق‌الذکر ایجاد کرده است‌.

,

محمد شریعتمداری در گفت‌وگویی عنوان کرد: تعداد قابل توجهی قطعه از رده خارج می‌شدند که باید قالب‌های جدید خریداری می‌شد، این اتفاق مهم باعث شد نیازهای ما تامین کننده فضای اشتغال در خارج از مرزها نباشد.

,

وی با بیان اینکه با توجه ظرفیت این واحد تولیدی پیش خواهیم رفت، اذعان کرد: قیمت‌ها به این ترتیب می تواند در خصوص برخی از قطعات کاهش یافته و با کیفیت مناسب تولید شود.

,

وزیر صنعت، معدن و تجارت جلوگیری از خروج ارز کشور، ایجاد فرصت‌های شغلی و تولید قطعات آلمنیومی خودرو را از دیگر مزایای راه اندازی خط تولید قالب‌های دایکاست، عنوان کرد.

,

این مقام مسئول در خصوص آینده صنعت خودرو خاطر نشان ساخت: خودروسازی ایران به سمت ایجاد پلتفرم‌های مشترک با خودروسازی‌های مهم دنیا است.

,

وی ادامه داد: به گونه‌‌ای که با اشتراک در طرح و توسعه و تولید پلتفرم مشترک دنیا بتوانیم خودروهای جدید و متنوعی را از ایران تولید و صادر کنیم.

,

شریعتمداری با بیان اینکه توان ملی ما در ساخت خودروی داخلی هم گسترش یافته، تصریح کرد: در خودروسازی با قوت بیشتری پیش خواهیم رفت زیرا ما کشوری دارای ذخایر غنی هستیم از سوی دیگر نیروهای جوان، خوش فکری و خلاق داریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه