اخبار داغ

مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان خبر داد؛

جشنواره امتنان کارگری در هفته کار و کارگر برگزار خواهد شد/المپیاد ایمنی طرح خلاقانه کرمانی ها در واحد های کارگری

جشنواره امتنان کارگری در هفته کار و کارگر برگزار خواهد شد/المپیاد ایمنی طرح خلاقانه کرمانی ها در واحد های کارگری
اسماعیلی گفت:جشن ویژه کارگری با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور و همچنین اجرای موسیقی توسط مجید اخشابی برگزار خواهد شد همچنین جشنواره امتنان را برگزار خواهیم کرد تعدادی از کارگران نمونه در این عرصه تقدیر خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازراه آرمان؛ رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه  با اشاره به روز ملی کارآفرینی در سوم اردیبهشت ماه گفت : برای اینکه محصولاتی تولید کنیم که نیاز داخل را تامین و نگاهی به بازار منطقه نیز داشته باشد؛ احتیاج به بهره‌گیری از ایده‌های نو و خلاقانه است و کارآفرینان می توانند این ایده های نو را عملیاتی می کنند

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

اسماعیلی افزود: همه کارگران و کارفرمایان باید نگاه متفاوت به منابع در اختیار خود داشته باشند، نگاهی که با تفکر بسیجی، ایرانی و جهادی باشد تا  بتوانیم پیشرفت‌های بیشتری در ایران اسلامی داشته باشیم؛  لذا از ۵ تا ۱۱ اردیبهشت  ماه نیز هفته کار و کارگر است که بیش از ۳۲ برنامه در مرکز استان و  برنامه های  متعددی در اکثر شهرستان ها برگزار خواهد شد.

,

وی از برگزاری جشن ویژه کارگری با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور و همچنین اجرای موسیقی توسط مجید اخشابی خبر داد و افزود: علاوه بر اینکه جشنواره امتنان را برگزار خواهیم کرد؛ از تعدادی کارگران نمونه در این عرصه تقدیر خواهد شد؛ از بین آنان ۱۰ نفر از کارگران انتخاب و  با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.

,

اسماعیلی با اشاره به اینکه کارگران ستون و محور تولید هستند؛ با توجه به شعار سال، اهمیت کار و تولید را از چند جهت بیشتر دانست و بر ضرورت سرمایه گذاری در تولید برای استمرار کار کارگران تأکید کرد و بیان داشت: تولید باید با نگاه به نیاز داخلی و همچنین استفاده بازار بین المللی باشد لذا همه کارفرمایان با نگاه متفاوت به منابع و کار و با تفکر جهادی و بسیجی و ایران اقدام کنند تا پیشرفت های بیشتری در ایران داشته باشیم.

,

وی تأکید کرد: نگاه به تولید نباید مصرف انرژی باشد بلکه باید داشتن انرژی ارزان و فنآورانه و نگاه کارآفرینی باشد و مصرف کالای ایرانی و کرمانی برای ما خیلی مهم است زیرا بیش از جمعیت ۳ میلیونی استان و بیش از ۷۰ میلیونی ایران، باشگاه بزرگی جهت حمایت از کالای ایرانی است لذا ورود به هر مرکز خرید باید این دیدگاه باشد.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان خاطرنشان کرد: این اهمیت دارد که کالاهای متعددی در استان تولید شود که هم جنبه داخلی داشته باشد و هم بین المللی؛ مثل کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات تا کالایی که ارزآوری خوبی برای استان و کشور و بدون وابستگی به نفت دارد؛ پس هم مردم و هم شرکت ها به سمت مصرف کالای ایرانی بروند و البته کیفیت کالای ایرانی باید به حدی که قابلیت رقابت داشته باشد؛ برسد تا مردم راغب شوند آن را تهیه کنند.

,

وی ادامه داد: ما در این اداره کل چند وظیفه متعدد و پیچیده داریم که قسمت عمده آن متوجه کارگرانی است که در حوزه های مختلف کار می کنند؛ سال گذشته بیش از ۴ هزار پرونده شکایت کارگری و کارفرمایی را رسیدگی کردیم؛ صیانت از نیروی کار از دیگر وظایف است که ۱۶ هزار مورد بازرسی از کارگاه های استان داشتیم.

,

اسماعیلی با اشاره به اینکه ۴۳ هزار کارگاه در سازمان ثبت شده و استان کرمان با داشتن ۶۴۰ تشکل کارگری از استان های برجسته در این حوزه است؛ اظهار داشت: پرداخت بیمه کاری ۳ هزار و ۸۰۰ نفر در سال گذشته، بازدید از معادن و کارخانجات بزرگ و....از دیگر اقدامات انجام شده است.

,

وی بیان کرد : ما به دنبال کاهش حوادث کار هستیم و برای همین «المپیاد ایمنی» را در سال ۹۵ از استان کرمان کلید زدیم و در سال ۹۶ با استان های همجوار برگزار کردیم و امسال قرار است در سطح ملی برگزار شود؛ ضمن اینکه دبیرخانه آن در استان کرمان تشکیل می شود.

,

این مسئول همچنین از برگزاری جشنواره تعاونی های برتر و  ارائه مدل جامع ارزیابی تعاونی ها خبر داد و به تشکیل ۷۵  تعاون روستا با عضویت ۲۸۵۴  که از این طریق۱۶۹۰ فرصت شغلی با بیش از یک میلیارد تومان ایجاد شده است؛ اشاره کرد و افزود: درشهرستان های  بافت و بردسیر  تعاونی های توسعه عمرانی شهرستانی با تعداد 982 شغل  ایجاد شده است.

,

وی گفت: ۷ تعاونی تأمین نیاز تولید کنندگان، دو شرکت دانش بنیان، دو خانه بهداشت کارگری، ۴۰ تعاونی بانوان با بیش از ۷۰۰ عضو، ۱۰۰ کارگاه آموزشی حوزه سلامت روانی در واحدهای کارگری برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تدوین برنامه دوسالانه اشتغال از دیگر اقدامات است.

,

اسماعیلی با بیان اینکه  «فقرزدایی با اشتغال» شعار ما است و به دنبال ایجاد کارگاه های کوچک برای کارآفرینی هستیم؛ تأکید کرد: باید شأن و منزلت کارگران را دریابیم؛ کمترین تجمع کارگری را در کشور داشتیم و تشکل ها بهترین راه رسیدن به درخواست های آنان است.

,

وی ادامه داد: ۳۰۰ هزار کارگر بیمه شده تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی و ۱۵۰ هزار نفر بیمه شده در مشاغل آزاد و خویش فرما داریم.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان درباره اولویت های این اداره کل برای تحقق شعار سال بیان کرد: اولویت ما و ۱۰ اداره کل زیر مجموعه این است حتی المقدور کالای کرمانی و در صورت نبود کالای مد نظر، کالای ایرانی استفاده کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه