اخبار داغ

هرمز گزارش می دهد؛

«نخل ناخدا»، خارج از دید/ وقتی خور بلای جان محله می شود

«نخل ناخدا»، خارج از دید/ وقتی خور بلای جان محله می شود
مردم محله نخل ناخدا بندرعباس، سهمی از خدمات شهری ندارند؛ آن ها سال هاست که با صدای آزار دهنده هواپیماهای در حال صعود، خور آلوده محله و خطر حضور خرده فروشان مواد مخدر، دست و پنجه نرم می کنند و باور کرده اند که در خطه ای فراموش شده زندگی می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ در شرایطی که شهر بندرعباس با الگو گرفتن غلط از کلانشهرها در حال ورود به منجلاب بی هویتی و فاصله گرفتن از ارزش های بومی است؛ با این حال هنوز می توان در امتداد نوار ساحلی و محله های قدیمی چون سورو و نخل ناخدا رنگ و بوی اصالت زندگی جنوبی های پیوند خورده با دریا را یافت. زنان و مردان این محله علاوه بر حفظ گویش زیبای بندری که در هر ناحیه از آن با لهجه ای شیرین ادا می شود، پوشش منحصر به فرد بندری را نیز با همان اصالت دیرینه به دنیای شلوغ مدها راه داده اند و برقع زدن هنوز هم جز جدانشدنی لباس بانوان این محله است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

با تمام این اوصاف، مردم محله نخل ناخدا سهمی از خدمات شهری ندارند و تا کنون طعم عدالت رفتاری سازمان های خدمات رسان را نچشیده اند و حتی شامل شعار فراگیر « هر محله یه تا پارک » هم نشده اند؛ مردم این محله قدیمی سال هاست که با صدای آزار دهنده هواپیماهای در حال صعود، خور آلوده محله و خطر حضور خرده فروشان مواد مخدر دست و پنجه نرم می کنند و باور کرده اند که در خطه ای فراموش شده زندگی می کنند.

,

بازی کودکان در فاضلاب های بیماری زا

, بازی کودکان در فاضلاب های بیماری زا, بازی کودکان در فاضلاب های بیماری زا,

زارع نژاد، یکی از شهروندان محله نخل ناخدا در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به وضعیت این محله، اظهار کرد: زیبایی های نخل ناخدا در ورودی این محله پایان می یابد و چشم گیر ترین مشکل آن وضعیت اسفناک آسفالت چهل تکه آن است که از داشتن سرعت گیرهای استاندارد بی بهره است و سرعت گیرهای سیمانی آسیبی جدی به اتومبیل وارد می کند.

,

این شهروند با تاکید بر فاضلاب راکد کانال های آب، تصریح کرد: کانال ها و جوی های فاضلاب چهره ای زشت از محله ساخته اند و با لای روبی نشدن آن مکان مناسبی برای زندگی حیوانات موذی ایجاد شده است و بوی تعفن این آب های آلوده امانمان را بریده و در شب ها و ابتدای صبح نفس کشیدن را برایمان سخت کرده است.

,

, ,

زارع نژاد با بیان اثرات این آب های آلوده، عنوان کرد: این آب های آلوده حامل عوامل بیماری زا بسیاری نظیر سالک، اسهال، حصبه، وبا، جذام و بیماری انگلی هستند؛ بنا براین رها کردن فاضلاب به این شکل در محل زندگی شهروندان، عملی غیرانسانی است.

,

وی با اشاره به احتیاج  محله نخل ناخدا به بوستان، بیان کرد: در این محله هیچ پارکی وجود ندارد و مادران باید بین تفریح کردن کودکانشان در جوی آّلوده و انتقال دهنده بیماری با بازی ها و سرگرمی های کامپیوتری یکی را انتخاب کنند.

,

این شهروند در ادامه خاطرنشان کرد: در پی تحقق شعار هر محله یه تا پارک، قرار بود در مرکز محله پارکی احداث شود که در زمان کوتاهی پس از شروع پروژه، کار متوقف شد و از آن وعده ها تنها یک زمین خالی نصیبان شد که آن هم تبدیل به جایگاه زباله ها شده است.

,

, ,

از فروش مواد مخدر تا سرقت از محله

, از فروش مواد مخدر تا سرقت از محله, از فروش مواد مخدر تا سرقت از محله,

یکی از شهروندان محله نخل ناخدا در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به عدم ارائه خدمات شهری در این محله، اظهار کرد: زباله های محله دیر به دیر جمع آوری می شوند و این مسئله موجب جولان موش ها در محله شده است؛ دریافت خدمات از سازمان های خدمات رسان حق قانونی ماست چرا که ما برای دریافت آن مالیات پرداخت می کنیم اما زیبایی و رسیدگی شهر تنها به مناطق عیان نشین محدود می شود.

,

وی در ادامه افزود: بارها به این سازمان ها مراجعه کرده ایم و از آن ها درخواست کردیم که حضورا شاهد این مشکلات باشند اما آنان یا نیامدند یا بازدیدشان بی نتیجه بود.

,

این شهروند با تاکید بر اینکه خوری واقع شده در این محله بسیار کثیف است، بیان کرد: با ورود پساب های خانگی و فاضلاب به این خور منبع عظیمی از آلودگی ها در وسط محله پدیدار شده که به جایگاه زباله ها و حیوانات لجن زی تبدیل شده است؛ همچنین دو پل فلزی که روی خور وجود دارند بسیار پوسیده هستند به طوری که راه رفتن بر روی آن مشکل است و هیچ حفاظی ندارند که این مسئله سلامت اهالی، خصوصا کودکان را تهدید می کند.

,

, ,

وی با بیان اینکه معتادان امنیت محله را به مخاطره می اندازند، گفت: متاسفانه در این محله فروشندگان مواد مخدر زندگی می کنند و به جرات می توان گفت که در هر کوچه چندیدن فروشنده وجود دارد؛ که همین مسئله موجب شده تا پای معتادانی که برای به دست آوردن هزینه مواد مصرفیشان دست به سرقت می زنند، به این محله باز شود.

,

این شهروند خاطرنشان کرد: نوجوانان کم سن و سال زیادی به مواد مخدر اعتیاد دارند چرا که به راحتی می توانند فروشندگان مواد مخدر را در همین محله پیدا کنند و انتظار ما از نیروهای انتظامی برخورد با این فروشندگان است.

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه