اخبار داغ

زنگ بحران اقتصادی در کشور به صدا در آمد؛

تعطیلی چهار هزار واحد اقتصادی در سیستان و بلوچستان/ بانک ها برای رونق تولید پای کار بیایند

تعطیلی چهار هزار واحد اقتصادی در سیستان و بلوچستان/ بانک ها برای رونق تولید پای کار بیایند
مدیرکل جذب و سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان از وجود چهار هزار واحد اقتصادی نیمه تمام و تعطیل در سطح روستاهای استان خبر داد و گفت: باید از تسهیلات برای احیای دوباره واحدها استفاده کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، پس از اوج گیری مشکلات اقتصادی و بیکاری در کشور بسیاری از واحد های تولیدی و کارخانه جات تعطیل و یا به صورت نیمه تعطیل به فعالیت خود ادامه می دهند که این موج تبعات و پیامدهای بیکاری را دو چندان کرده است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
علی ای حال این روز ها بحران تعطیلی و بیکاری زندگی مردم را تحت شعاع قرار داده و هر روز شرایط زندگی را برای مردم سخت تر می کند به طوری که بسیاری از استان ها رکوردار بیکاری در کشور شده اند.
 
,
,
سیستان و بلوچستان یکی از استان های رکوردار بیکاری است که همواره مورد انتقاد نمایندگان مجلس بوده است.
,
چندی پیش حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس در نطق میان دستور خود با بیان اینکه سیستان رکوردار بیکاری میان استان‌های کشور است نسبت به وجود معضلات مختلف اقتصادی در این استان انتقاد و خواستار رسیدگی مسئولان شد.
 
,
,
وی گفت: در سیستان و بلوچستان کارخانه و صنعت قابل توجه‌ای وجود ندارد و با وجود آنکه کلنگ کارخانه لاستیک سازی زابل به زمین زده شده اما پیشرفت قابل توجه‌ای نداشته است به همین دلیل برای جلوگیری از کوچ باید کارخانه‌های ریز و درشت ساخت، بخشودگی سود و دیرکرد وام‌ها طبق قانون اعمال و به معضل ایجاد شده توسط موسسات بانکی همچون کاسپین رسیدگی شود.
 
,
,
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور و رئیس مجلس و وزرای مختلف، گفت: خوبه وظایف خود عمل کنند و تا قبل از آنکه خشکسالی سیستان به فاجعه تبدیل شود برای آن کاری کنند چراکه جبران آن غیرممکن خواهد بود.
 
,
,
, ,

آنچه مسلم است در روز های اخیر مدیرکل جذب و سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان آماری از تعطیلی واحد های اقتصادی روستایی اعلام کرد.
,
,
‌ ماندانا زنگنه مدیرکل جذب و سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان  در جلسه سرمایه گذاری استان گفت که: تمام روستاهای شهرستان‌های مرزی‌، بعنوان روستای مرزی محسوب می‌شوند و طرح‌های قابل اجرا در این روستا‌ها با نرخ ۴ درصد پرداخت خواهد شد‌.
 
,
,
وی در ادامه گفت: با هدف حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و به استناد آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، پرداخت تسهیلات اشتغال زا به سرمایه گذاران‌، کار آفرینان و متقاضیان بخش خصوصی انجام می‌شود که براساس آن متقاضیان براساس چارچوب و ضوابط تعریف شده‌، باید طرح‌های خود را از طریق سامانه کارا به ثبت برسانند‌.
 
,
,
زنگنه اظهار کرد: طرح‌ها باید به ترتیب به تایید دستگاه‌های اجرایی ذیربط‌، کارگروه اشتغال استان و بانک عامل برسد که بانک‌های عامل این طرحبانک‌های کشاورزی‌، توسعه تعاون‌، پست بانک و صندوق کار آفرینی است.
 
,
,
مدیرکل جذب و سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان گفت: نرخ سود این تسهیلات در مناطق روستایی و عشایری مرزی با نرخ ۴ درصد و مناطق روستایی غیر مرزی ۶ درصد است.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه