اخبار داغ

وقتی شن های صحرا به اذن الهی به پا می خیزند؛

فضاحت آمریکا در حادثه طبس را جهان از یاد نخواهد برد/واقعه طبس آغازگر دشمنی های آمریکا در حوزه فیزیکی بود

فضاحت آمریکا در حادثه طبس را جهان از یاد نخواهد برد/واقعه طبس آغازگر دشمنی های آمریکا در حوزه فیزیکی بود
پنجم اردیبهشت سال 1359 سالروز حادثه طبس و زمین گیر شدن هواپیمایی آمریکایی در این منطقه شد؛ روزی که قدرت الهی لرزه بر دشمنان ایران افکند و عدل الهی موجب از بین رفت نظامیان آمریکایی ها شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛ کمتر کسی است که با شنیدن طبس و حادثه رخ داده در این منطقه، معجزه الهی را به خاطر نیاورد؛روزی که قدرت الهی و پیروزی حق علیه باطل را افرادی که در این حادثه حضور داشتند با چشمان خود دیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان , راه آرمان,

در پی ناکامی دولت آمریکا در زمینه اعمال فشار سیاسی و اقتصادی برای آزادی گروگان‌های آمریکایی در تهران که در ماجرای تصرف سفارت آمریکا بازداشت شده بودند، جیمی کارتر رئیس‌جمهور ا ین دولت دستور انجام عملیات آزادسازی را صادر کرد.بر همین اساس پنجم اردیبهشت ماه سال 1359 ،۶ هواپیما و ۸ بالگرد آمریکایی برای آزادی ۵۳ گروگان در تهران وارد فضای پروازی کشورمان شدند.

,

در هنگام اجرای عملیات با ورود به حریم هوایی ایران یکی از بالگردها در ۱۲۰ کیلومتری راور کرمان دچار نقص فنی شده و به اجبار فرود می‌آید و سرنشینان آن به بالگردی دیگر منتقل می‌شوند و همان بالگرد نیز دچار نقص فنی شده و به ناچار به ناو هواپیما بر بازمی‌گردد. ۶ هواپیما و ۶ بالگرد دیگر خود را به طبس رسانده و در تاریکی شب در منطقه‌ای دور افتاده بدون متوجه شدن نیروهای نظامی ایرانی فرود می‌آیند. در حین سوختگیری یکی دیگر از بالگردها دچار نقص فنی شده و در مجموع در حالیکه هنوز عملیات آغاز نشده، ۳ فروند بالگرد از دست رفته بود.

,

پس از تماس با مرکز عملیات، کارتر دستور بازگشت نیروها را می‌دهد؛ ولی هنگام برخاستن هواپیماها و بالگردها توفان‌شن آغاز شده و یک هواپیمای سی۱۳۰ و یک بالگرد سی‌اچ-۵۳ به هم خورده و هر دو آتش می‌گیرند که در این حادثه ۸ نفر از نیروهای آمریکایی در آتش سوخته و باقی‌مانده نیروها خود را به ناو نیمیتز می‌رسانند و بدین‌ترتیب عملیات بطور کامل شکست می‌خورد.

,

تاریخ شناس کرمانی:فضاحت آمریکا در طبس را جهان از یاد نخواهد برد

, تاریخ شناس کرمانی:فضاحت آمریکا در طبس را جهان از یاد نخواهد برد, تاریخ شناس کرمانی:فضاحت آمریکا در طبس را جهان از یاد نخواهد برد,

محمدعلی گلاب زاده تاریخ شناس کرمانی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه  از روز های ابتدایی پیروزی انقلاب شاهد عناد برخی از کشورهایی بودیم که در طول تاریخ بر ایران سلطه داشته و منافع ما را به گونه های مختلفی تحت پوشش خود قرار دادند، اظهار کرد: پس از شکل گیری انقلاب اسلامی دشمنان فکر می کردند به تدریج می توانند به همان نقطه ای که در گذشته ایستاده بودند برسند بنابراین به این منظور دسیسه هایی را به کار بردند.

, خبرنگار ما, خبرنگار ما,

گلاب زاده افزود: آمریکا به هیج وجه حاضر به پذیرش انقلاب اسلامی ایران نبود حتی در جریان انقلاب هم کارشکنی هایی می کرد وبه دنبال نفت ایران بود.

,

وی عنوان کرد: مستکبرانی که به دنبال منافع ایران بودند از این انقلاب خشمگین شده و به دنبال بازگرداندن شرایط به وضعیت قبلی بودند.

,

این تاریخ شناس کرمانی توضیح داد: همان گونه که در دوره قاجار اگر انگلیس امتیازی دریافت می کرد روسیه هم باید یک امتیاز جدید دریافت می کرد ، بدین شکل منافع ایران در اختیار ابر قدرت ها قرار می گرفت.

,

گلاب زاده ادامه داد: با شکل گیری انقلاب ورق برگشت در این زمان شاهد بودیم که سفارت آمریکا به عنوان لانه جاسوسی معرفی شد و سعی داشت با فراهم نمودن موقعیت هایی زمینه های شکست انقلاب را فراهم کند.

,

وی بیان کرد: در زمان دانشجویان پیرو خط امام با یک حرکت خودجوش لانه جاسوسی آمریکا را تصرف کردند و افرادی که به دنبال نابودی انقلاب بودند در دست ایرانیان اسیر شدند.

,

این تاریخ شناس کرمانی تصریح کرد: پذیرفتن این امر برای یک ابر قدرت دشوار بود و نمی توانست ببیند از عده ای جوان شکست خورده است لذا به دنبال آزاد کردن نیروهای خود دست به حمله نظامی علیه ایران زد.

,

گلاب زاده خاطر نشان کرد: آمریکایی ها پیشرفته ترین امکانات روز جهان به سمت طبس حرکت کرد اما از آن جا که خداوند همواره عنایت خود را شامل حال ایرانیان کرده است ، طوفانی صورت گرفت که تمامی نقشه های آمریکایی ها را نقش بر آب کرد.

,

وی تاکید کرد: تمامی تجهیزات مدرن آمریکایی ها در میان شعله های آتش گرفتار شدند و تعدادی از نیروهای آن ها کشته شدند، این واقعه فضاحتی را برای آمریکا به بار آورد که هرگز تاریخ آمریکا و جهان آن را از یاد نخواهد برد.

,

این تاریخ شناس کرمانی در خاتمه اذعان داشت: ایرانیان این لطف را جز در سایه عنایات خداوند نمی بینند و همواره شاکر خداوند خواهند بود.

,

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی: واقعه طبس آغازگر دشمنی های آمریکا در حوزه فیزیکی بود

, نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی: واقعه طبس آغازگر دشمنی های آمریکا در حوزه فیزیکی بود, نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی: واقعه طبس آغازگر دشمنی های آمریکا در حوزه فیزیکی بود,

کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه آمریکا در گذشته منافع بسیاری را در ایران برای خود تعریف کرده بود، اظهار کرد: از جانب این منافع بهره برداری های خاص خود را در حوزه های مختلف انجام می داد.

, خبرنگار ما, خبرنگار ما,

وی عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و کوتاه شدن دست آمریکا از اموال ایران ،دشمنی این دولت نسبت به کشومان آغاز شد و می توان گفت حادثه طبس آغاز گر دشمنی های آمریکا در حوزه فیزیکی بود.

,

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه انقلاب ایران به برکت خون شهدای بسیاری به بار نشسته است که رنج و زحمت بسیاری در این راستا کشیده اند، تصریح کرد: مردم ایران با پیروزی انقلاب اسلامی توانستند راه خود را پیدا و دست اجانب را از کشور کوتاه کنند.

,

کمالی پور با اشاره به مطلب فوق ادامه داد:با کمک خدا حادثه تاریخی طبس اتفاق افتاد و هواپیمای آمریکایی ها در طبس زمین گیر شد و نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند و رخ داد موجب  شکست و آبروریزی دولت آمریکا شد.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد:پس از حادثه طبس دشمنی های این دولت ادامه نیز بیش از پیش ادامه دارد؛ ما نیز بر اساس آرمان ها و اعتقادات خودمان ایستاده و مبارزه کرده ایم و مطمئنا کشوری که میخواهد به خود کفایی برسد باید سختی های بسیاری را تحمل کند؛ما راهی جز مبارزه با آمریکا نداریم چرا که این دولت غیر از دین و انقلاب  ایران چیزی دیگری نمی خواهد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه