اخبار داغ

چهارخطه شهرکرد-شلمزار در پیچ و خم تصمیم مردم و مسئولان

چهارخطه شهرکرد-شلمزار در پیچ و خم تصمیم مردم و مسئولان
جاده شهرکرد-شلمزار از پرخطرترین محورهای چهارمحال و بختیاری است که به دلیل عدم توافق کشاورزان و مسئولان نیمه تمام مانده و همچنان درحال قربانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ محورهای مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری به‌عنوان پرحادثه‌ترین محورها در کشور مطرح هستند که بیشتر مواقع شاهد وقوع تصادفاتی در آن‌ها بوده و در اکثر این حوادث خسارت‌های جانی خانواده‌های بسیاری را عزادار می‌کند.

یکی از محورهای پرخطر در چهارمحال و بختیاری محور شهرکرد-شلمزار است که اخیرا تصادفات بسیاری در آن به وقوع می‌پیوندند و بنابر اعلام رئیس پلیس راه استان در سال ۹۶ بیش از ۲۲ نفر در این محور جان خود را از دست دادند.

چندی پیش در این محور تصادف سختی بین یک دستگاه پژوه ۴۰۵، نیسان و مینی‌بوس رخ داد و علاوه‌بر اینکه باعث مرگ یکی از سرنشینان مینی‌بوس شد، مصدومیت ۱۴ سرنشین دیگر را نیز به دنبال داشت.

تصادفات اینگونه در این محور کم نیستند و مکررا در سال گذشته با این گونه تصادفات مواجه بوده‌ایم به طوری که در یک تصادف ۶ نفر که پنج تن آن‌ها اعضای یک خانواده بودند جان خود را از دست دادند.

حال جای این سوال هست که چرا با وجود این تعداد مرگ و میر که در این محور به وقوع می‌پیوندد هنوز اقدامی برای رفع مشکل صورت نگرفته و تکمیل چهارخطه شهرکرد-شلمزار نیمه‌کاره رها شده است.

حسینعلی مقصودی، مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: محور شهرکرد-شلمزار به طول ۳۲ کیلومتر در دست انجام است.

وی با بیان اینکه ۶ کیلومتر از این محور در محدوده طاقانک تا سه‌راه شمس‌آباد و از سه‌راه امیرآباد تا گردنه شلمزار انجام شده است، اضافه کرد: حدود ۲۶ کیلومتر از این محور هنوز چهارخطه نشده که این قسمت به دو قطعه ۱۳ کیلومتری تقسیم شده است، ۱۳ کیلومتر اول از سه‌راه خوزستان تا ابتدای سه‌راهی طاقانک است و عملیات اجرایی آن آغاز نشده و ۱۳ کیلومتر بعدی از سه‌راهی شمس‌آباد تا سه‌راهی امیرآباد است.

مقصودی بیان داشت: سه‌راهی دوم یکی از پرحادثه‌ترین محورها بوده و در سال ۹۵ مجوز اجرای آن گرفته و بعد از عقد قرارداد پیمانکار انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از استعلام‌های به عمل آمده بخشی از اراضی ملی و بخشی مستثنیات اعلام شد افزود: در ادامه کار منابع طبیعی استان کل اراضی که در طرح قرار می‌گرفت را مستثنیات اعلام کرد، بنابراین وارد فاز ارزیابی و تملک شدیم.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: چون هنوز در مورد قیمت زمین‌ها با کشاورزان شمس‌آباد به توافق نرسیدیم تاکنون بحث تملک حل نشده است.

وی ادامه داد: در خراجی کشاورزان قیمت کارشناسی را قبول کردند اما درخواست پول نقد دارند، درحالی که تنها اعتباری که ما در اختیار داریم اسناد خزانه با مدت زمان یکساله یا دوساله می‌باشد.

مقصودی رقمی که برای خرید زمین‌ها از کشاورزان نیاز است را بالا عنوان و ادامه داد: برای پرداخت نقدی مبالغ به کشاورزان با پیمانکار مذاکرات انجام شده ولی پرداخت نقدی این مبلغ در توان پیمانکار هم نیست.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فروش اسناد خزانه در بازار بورس ۳۰ درصد زیر قیمت امکان‌پذیر است، که در این صورت باید میزان تنزیل را پرداخت کنیم و این غیرممکن است یادآور شد: هنوز درحال پیگیری هستیم که مدت اسناد خزانه را کم و به پول نقد تبدیل کنیم و با پرداخت پول کشاورزان، مشکل را رفع و کار را ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برای ادامه کار در شمس‌آباد مقامات استانی باید تصمیمات لازم را بگیرند که کار را ادامه دهیم یا پروژه را تعطیل کنیم.

مقصودی ادامه داد: در سال ۹۶ اعتبار پروژه بسیار کم بود و کفاف خرید اراضی را نمی‌داد و اگر ما بخواهیم زمین‌ها را خریداری کنیم به ۳ میلیارد تومان پول نیاز داریم.

وی افزود: درحال حاضر با مردم و کشاورزان درحال مذاکره هستیم و پیگیری نمایندگان منتج به اخذ اسناد خزانه شده است و عدم در دسترس بودن پول نقد منجر به تاخیر در اتمام پروژه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه