اخبار داغ

تخلفی آشکار در جایگاه های سوخت جنوب شرق؛

توزیع بنزین در گالن های 20 لیتری زیر سایه قانون

توزیع بنزین در گالن های 20 لیتری زیر سایه قانون
در حالی شهروندان سیستان وبلوچستان از توزیع بنزین در گالن آن هم در ایستگاه های پمپ بنزین گلایه مند هستند که این امر علاوه بر معطلی آنها در صف های طولانی مدت منجر به قاچاق این سرمایه عظیم به آن سوی مرزها شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، اگر تاکنون گذرتان هنگام ظهر بعد از زمان اداری یا شب هنگام به یکی از پمپ بنزین های سطح شهر افتاده باشد قطعا با صحنه فروش سوخت در گالن مواجه شده اید. فرق ندارد زاهدان باشد، سراوان یا دلگان و دیگر نقاط استان آنچه مهم است عرضه غیرقانونی سوخت به افراد در گالن آن هم در جایگاه های بنزین است که از یک سو عاملی برای معطلی شهروندان در پشت صف های بنزین شده و از سوی دیگر باعث افزایش آمار قاچاق و ارسال این سوخت ها به آن سوی مرزها است.
اعتراض مردم این دیار در این خصوص اما این روزها به فضای مجازی هم کشیده شده به گونه ای که برخی از مردم با انتشار تصاویری در شبکه های اجتماعی نسبت به عدم نظارت ها در این خصوص گلایه کرده و خواستار رفع این معضل شده اند.
اگر چه در این خصوص بارها شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در پاسخ به بی قانونی برخی از جایگاه ها عنوان کرده است که توزیع بنزین در خارج از باک خودرو ها در تمامی مجاری عرضه سوخت ممنوع می باشد و در صورت مشاهده تخلف، برابر مقررات با متخلفین برخورد می شود اما آنچه امروز از این گفته ها برداشت می شود این است که شعار دادن دستاوردی ندارد زیرا علی رغم این تذکرات کماکان شاهد توزیع سوخت در گالن ها 20 و 40 لیتری در ایستگاه های عرضه سوخت هستیم که این امر نشان از نظارت ضعیف مسئولان امر دارد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
,
, ,

هجوم گالن ها به پمپ بنزین ها در حالی در این خطه از کشور رخ می دهد که اگر یک شهروند تقاضای ارائه بنزین بدون کارت سوخت داشته باشد ماموران پمپ چی با هزار و یک بهانه مانع بنزین زدن ماشین آنها در ایستگاه می شوند  و این در حالی است که برخی افراد سودجو با استفاده از گالن اقدام به گرفتن بنزین آزاد از پمپ های بنزین که توسط کارت سوخت شهروندان یا رانندگان تاکسی که بنزین را برای روز مبادا ذخیره کرده بودند، می کنند و این کاردر طول شب به وفور در پمپ بنزین های مختلف تکرار می شود.
این امر که به نوبه خود منبعی برای کسب درآمد افراد سود جو شده است نه تنها حق سایر شهروندان برای داشتن سوخت را ضایع کرده و با معطلی زیاد ساعت ها باید در صف های طولانی انتظار بکشند تا وارد جایگاه بنزین شوند ، بلکه منجر به قاچاق سوخت به آن سوی مرزها شده است.
,
,
,
, ,

بیان این مطلب بدان جهت است که شب هنگام در برخی از جاده های استان سیستان وبلوچستان می توان انواع وسایل نقلیه ای را دید که سوخت حمل می کنند یا بشکه ها و گالن های خالی بنزین و گازوئیل را به مقاصد نامعلومی می برند. خودروهای تویوتای قدیمی که گاه پلاک خود را دستکاری و مخدوش کرده یا روی آن را پوشانده اند و با نگاهشان از صاحبان ماشین های عبوری می خواهند که به آن ها نزدیک نشوند.
در همین رابطه برخی از شهروندان سراوانی و دلگانی با ارسالی تصاویری ضمن گلایه از این موضوع گفتند: مسئولان باید در این زمینه نظارت داشته باشند؛ برای سوخت گیری در برخی از جایگاه ها مردم باید مدت زیادی وقت تلف کنند.
 
,
,
,
,
, ,

با این تفاسیر می طلبد برای رفاه حال شهروندان و از همه مهمتر برای جلوگیری از قاچاق سوخت مسئولان چاره ای بیاندیشند البته چاره ای که در حد شعار باقی نماند و به طور جد عملکرد ایستگاه های سوخت در اقصی نقاط استان زیر ذره بین نهادهای متولی برود تا شاید دیگر خبری از کمبود سوخت، معطلی شهروندان در صف های طولانی پمپ بنزین و قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان نباشد.

جایگاه مهر دلگان دو اخطار دریافت کرده است
رئیس روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی چابهار در این خصوص گفت: بخش از کار ارائه سوخت در گالن خلاف قانون است اما برخی نیز با مجوز قانونی به مثل صیادان، کشاورزان، دامداران و غیره از جایگاه با گالن سوخت جابجا می کنند و این موارد باید از هم دیگر تفکیک شوند.
عقیل زاغی لنگرودی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، افزود: در صورت مشاهده تخلف توسط کارشناسان و بازرسان این شرکت که به صورت میدانی و نا محسوس اقدام به بازدید می کنند، جایگاه دار در کمیته تخلف جریمه می شود، که در این راستا جایگاه مهر دلگان نیز طی هفته گذشته دو اخطار دریافت کرده است.
وی از مردم در خواست کرد در هرجای کشور که تخلفی را از جایگاه داران دیدند، گزارشات خود را با شماره 09627اطلاع دهند تا هرچه سریعتر نسبت به آن تخلف اقدام لازم انجام شود.


نظارت به عرضه خلاف قانون وظیفه سازمانهای نظارتی است
رئیس روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی زاهدان در این زمینه گفت: کار عرضه سوخت در گالن و خارج از باک ماشین ها توسط سازمانهای نظارتی باید انجام شود.
کهنسال در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون در خصوص خرید و فروش آزادانه سوخت در مقابل جایگاه های سوخت، نیز گفت: تنها در صورت مشاهده تخلف در جایگاه ها توسط بازرسین و کارشناسان شرکت پخش فرآورده های نفتی، موارد و مستندات در کمیته تخلفات این شرکت مطرح و جایگاه دار جریمه می شود.
وی ادامه داد: اگر مردم با شماره سامانه تلفن گویای09627تماس گرفته و شکایت خود را از هر جایگاهی در کشور اعلام کنند موارد به شرکت پخش فرآوده های نفتی مربوطه ارسال می شود که پس از آن رسیدگی به این مسئله در دستور کار قرار می گیرد.

انتهای پیام/
,
,
,
, جایگاه مهر دلگان دو اخطار دریافت کرده است,
,
, عصرهامون,
,
,
,
, نظارت به عرضه خلاف قانون وظیفه سازمانهای نظارتی است,
,
, عصرهامون ,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه