اخبار داغ

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی خبرداد:

کوچ بهاره ۶۰۰ خانوارعشایری در آذربایجان غربی

کوچ بهاره ۶۰۰ خانوارعشایری در آذربایجان غربی
مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی گفت: همزمان با فصل بهار حدود ۶۰۰ خانوار عشایری استان به مناطق ییلاق های خارج از استان کوچ می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهرام زینال زاده در گفت و گو باخبرنگار اروم نیوز، گفت: ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری با ۱۰۴ هزار نفر جمعیت در ۱۶ شهرستان این استان مستقر هستند که حدود ۶۰۰ خانوار از آنها به ییلاق های خارج از استان در دامنه های جنوبی سهند و اطراف شهرستان مرند از توابع آذربایجان شرقی کوچ می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، ادامه داد: حدود ۴۰ درصد از عشایر استان قبل از فصل کوچ تا فاصله ی ۱۰ الی ۱۵ کیلومتری محل قشلاق به مناطق میان بندکوچ می کنند که این اقدام از نیمه اردیبهشت آغاز می شود.

,

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی، در خصوص تسعیلات لازم در جهت تسهیل تردد و تامین امنیت، اظهارداشت: تمامی تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده و کوچ اصلی عشایر از نیمه خرداد تا اواخرآن ادامه دارد.

,

وی، گفت: عشایر این استان، همه ساله با شروع فصل تابستان و بهبود پوشش طبیعت ۲ میلیون واحد دامی خود را به مناطق خوش آب و هوای ییلاقی کوچ می دهند.

,

زینال زاده، خاطر نشان کرد: ۴ هزار خانوار از عشایر شمال استان بیشتر به مناطق ییلاقی چالدران کوچ می کنند و عشایر جنوب نیز به مناطق ییلاقی در دامنه های سهند و مراتع مرند، نقده، میاندوآب، شاهین دژ و بوکان می روند.

,

وی، میزان استقرار عشایر در مناطق ییلاقی را ۲ تا ۳ماه عنوان کرد، و افزود: ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار با ۵۹ درصد تحت پوشش عشایر استان است.

,

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی، در پایان ابراز کرد: عشایر استان ۱۰ ایل و ۲۲ طایفه مستقل هستند و ۳۳۶ روستای آذربایجان غربی نیز ویژه عشایر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه