اخبار داغ

راه آهن ارومیه ـ مراغه در ایستگاه پایانی/ «دولتِ وعده» باز هم زمان افتتاح را تغییر داد

راه آهن ارومیه ـ مراغه در ایستگاه پایانی/ «دولتِ وعده» باز هم زمان افتتاح را تغییر داد
با گذشت نزدیک دو دهه از آغاز عملیات اجرایی راه آهن سراسری ارومیه – مراغه این طرح با وجود اینکه ماه های زیادی است درایستگاه پایانی قرار دارد، اما هنوز آماده بهره برداری نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آذربایجان غربی به‌دلیل هم‌مرز بودن با ۳ کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان به‌عنوان شاهراه ارتباطی ایران و اروپا به شمار می‌رود، شاهراهی که متاسفانه در بخش زیرساخت‌های راه و حمل‌ونقل محروم از شبکه ریلی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

حمل‌ونقل ارزان، ظرفیت‌های گسترده انتقال بار و مسافر و راحتی و سهولت در امر ارتباطات، امنیت و راحتی آن برای مسافرت‌های طولانی از بزرگ‌ترین مزایای خط آهن در این منطقه است ولی مردم این دیار سال‌ها از این نعمت محروم‌اند.

,

اما سال گذشته این راه آهن بارها بر روی سخنان و وعده های مکرر مسئولین آمد و پس از گذشت از چندین وعده محقق نشده ۷ بهمن معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور به ارومیه کشاند که طی این بازدید علاوه بر به صدا درآمدن سوت قطار باری در ارومیه بازدید پر دبدبه ای را به دنبال داشت.

,

, ,


طی این بازدید مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور کمبود اعتبار را مهمترین دلیل تاخیر این طرح ملی دانست و افزود: برای تامین دستگاه های زیرکوب باید از امکانات داخلی استفاده می کردیم که یکی از دلایل کندی و تاخیر روند اجرای راه آهن ارومیه ـ مراغه این امر بود.

,
,

خیراله خادمی با بیان اینکه هم اکنون طرح راه آهن ارومیه ـ مراغه از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است اضافه کرد: عملیات ریل گذاری خاتمه یافته و هم اکنون روند اجرای زیرکوبی و ایمن سازی ریل در دست اجراست.

,

البته معاون وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: بخش باری راه آهن مراغه ـ ارومیه اسفندماه سالجاری و بخش مسافری آن بهار سال آینده به بهره برداری کامل می رسد.

,

اما پس از این بازدیدها و آغاز بهار وعده ها، ۲۱ فروردین معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی به سراغ ایستگاه راه آهن رفته و از تعلل پیمانکار پروژه راه‌آهن ارومیه در اجرای این طرح بر اساس زمانبندی ارائه شده انتقاد کرد.

,

تقی کهوریان در جریان بازدید از مراحل اجرایی طرح راه‌آهن ارومیه، اظهار داشت: برخلاف هماهنگی‌های انجام شده با پیمانکار در خصوص اتمام عملیات و تکمیل پروژه بر اساس زمانبندی ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده و شاهد تعلل پیمانکار پروژه هستیم.

,

وی، افزود: این پیمانکار منتخب شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور است که بخش سینی دوار راه‌آهن ارومیه را به پایان نرسانده و می‌توان گفت بخش اصلی این طرح ناتمام مانده است.

,

پس از این انتقاد معاون عمرانی استاندار از عملکرد شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور بالاخره در چهارمین روز از اردیبهشت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه بنادر از این ایستگاه به همراه هیئت همراه بازدید کردند که شاهد دفاع قابل توجهی از مدیر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور شاهد نبودیم.

,

* راه آهن ارومیه ـ مراغه نیمه اول سال افتتاح می شود

, * راه آهن ارومیه ـ مراغه نیمه اول سال افتتاح می شود,

طی این بازدید که دست کمی از بازدیدهای پرتشریفات مسئولان نداشت و به عنوان اولین مقصد بازدید ها مشخص شده بود، نوبخت در گفت و گو با خبرنگاران خبر از نبود مشکل در اعتبار این پروژه داد و گفت: ایستگاه راه آهن ارومیه به مراحل پایانی خود رسیده و همزمان با برنامه تعیین شده پیش رفته که امید است در آینده نزدیک در نیمه اول سال جاری به بهره برداری برسد.

,

, ,

خیر اله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در تشریح پروژه راه آهن ارومیه، افزود: بخش عمده زیرسازی و کل روسازی ۷۵ کیلومتر از مسیر نقده به ارومیه انجام شده است.

,

وی، بابیان اینکه ۹۸ درصد زیر سازی ایستگاه انجام شده و ۲ درصد باقی مانده مربوط به آسفالت دو تقاطع است که بزودی بعد از پایان بارندگی ها اقدام می شود گفت:خط اصلی  ۱۹۸ کیلومتر  ریل گذاری قطار  انجام شده و ۲ ایستگاه بین راهی در حال تکمیل است .

,

وی، ادامه داد: ۱۱ کیلومتر از مسیر مهاباد به نقده بالاست ریزی و تمام مسیر جوشکاری شده که امید است تا پایان خرداد براساس وعده قطار به بهره برداری برسد .

,

* باز هم وعده های مسئولان قطار شد

, * باز هم وعده های مسئولان قطار شد,

مردم آذربایجان غربی ۱۶ سال است چشم انتظار قطار هستند اما گوش هایشان از وعده های خلف مسئولان پر شده و دیگر هیچ بازدید و خبری برای آنان جذابیتی ندارد و تنها چیزی که می تواند خستگی آنان را بردارد شنیدن سوت قطار و دیدن رفت و آمد آن برروی ریل هایش است.

,

اما گویا سخنان ضدو نقیض مسئولان و انتقادهای بدون دفاع آنان تمامی نداشته و انتظار های چندین ساله مردم نیز اهمیتی ندارد چرا که مسئولان درصدد هستند همین انتظار ۱۶ ساله را در چند سال خلاصه کرده و در سفرهای ریاست جمهوری آن را به عنوان عملکردی مثبت به مردم معرفی کنند تا چنته ی عملکردهایشان خالی نبوده و سخنی برای گفتن داشته باشند و این عده ۱۶ ساله دست به دست گشته را با سندی محکم بر نام خود زنند.

,

البته با به صدا در آمدن سوت قطار ارومیه ـ مراغه قطار وعده های مسئولان از کارمی ایستد و دیگر پوئن مثبتی به بزرگی تحقق این وعده برای کاندیدهای انتخاباتی وجود نخواهد داشت تا هر کدام آن را تیتر یک وعده های خود کرده و با صدایی بلند وعده رساندن قطار به ارومیه را سر دهند.

,

گاهی باید نشست و به همان شور و حال انتخاباتی و به همان قطعیت برای مسئولان سخنرانی کنیم تا شاید سخنان خودشان را که همچون آبی در هاونگ کوبیده اند برایشان یاد آوری کنیم و بگوییم جایگاهی که اکنون بر آن تکیه زده و چهار چنگول به آن چسبیده اید همان محلی است که با فریب مردم و با وعده های توخالی خود به دست آوردید.

,

* هفدهمین سال وعده مسئولان در حال رقم خوردن

, * هفدهمین سال وعده مسئولان در حال رقم خوردن,

بهار وعده ها در حال سپری شدن است و هرروز به پایان نزدیک می شود امیدواریم این وعده تا پایان بهار به تحقق رسیده و از روی میز وعده ها بلند شود چرا که مردم این خطه قریب ۱۷ سال است چشم انتظار روبانی قرمز برای بریده شدن هستند تا با شاید برای یک بار هم شنیده بجای شنیدن تاریخ هایی خلاف اینبار این وعده را به چشم خود دیده و لمس کنند تا کمی از نگاه های پر شک و تردیدشان به مسئولان کاسته شده و پس از سالها پایان وعده ها فرا رسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه