اخبار داغ

استاندار قزوین:

محتوای ضعیف نظام آموزشی ما جذابیتی برای دانش آموز ایجاد نمی‌کند

محتوای ضعیف نظام آموزشی ما جذابیتی برای دانش آموز ایجاد نمی‌کند
استاندار قزوین گفت: نظام آموزشی ما به گونه ای است که به دلیل محتوای ضعیف دانش آموز بلافاصله پس از زنگ مدرسه با سرعت از کلاس خارج می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش که با حضور حکیم زاده معاون ابتدایی وزرات آموزش و پرورش در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مدت‌هاست شاهد تغییر در سیستم آموزشی هستیم اما به نظر می‌رسد بیشتر به شکل و ظاهر آن توجه کرده ایم و تغییر ساختاری نداشته ایم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی افزود: اگر دنبال تغییر هستیم باید نگاه ما تحول در محتوای آموزشی و کتب درسی باشد و به جای تاکید بر حفظ کردن دروس به مهارت آموزی و درک مطلب و سایر نیازهای دانش آموز مانند بازی و شادی و سرگرمی هم فکر کنیم. 

این مسئول یادآورشد: نظام آموزشی ما به گونه ای است که به دلیل محتوای ضعیف دانش آموز بلافاصله پس از زنگ مدرسه با سرعت از کلاس خارج می‌شود و گویی می‌خواهد فرار کند و یک جای کار ما ایراد دارد که نشان می دهد مدرسه هنوز جذابیت لازم را ندارد. 
,
,
,
,
, ,

زاهدی گفت: مقطع پیش دبستانی در شکل گیری آینده دانش آموزان بسیار تاثیرگذار است؛ لذا باید در این دوره فقط دنبال تعلیم و درس نباشیم و به بازی و سرگرمی و شادی کودک هم فکر کنیم. 

وی بیان کرد: وقتی یک کودک را از خانه دور کرده و به محیطی می‌آوریم که جذابیت لازم را ندارد و کودک را خسته می‌کنیم در واقع ذهنیت بچه‌ها را به مدرسه و کلاس عوض می‌کنیم و شاید تا سال‌ها کسی از فضای آموزشی خوشش نیاید. 

استاندار قزوین افزود: دوره پیش دبستانی باید بتواند خلاء خانه و والدین کودک را پر کند و بتدریج وی را با نظم و انضباط و کتاب و درس و تحصیل آشنا کند و شادابی لازم را هم داشته باشد. 

زاهدی با تبریک فرارسیدن روز معلم گفت: باید جایگاه معلم با تکریم شایسته حفظ شده و به معیشت و نیازهای اساسی معلمان هم توجه شود.
انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه