اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:

سرانه مصرف آب در مناطق یک و 6 شهر قم بیشتر از مناطق دیگر است

سرانه مصرف آب در مناطق یک و 6 شهر قم بیشتر از مناطق دیگر است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه از ابتدای سال مصرف آب در قم 9 درصد افزایش داشته است، گفت: سرانه مصرف آب در مناطق یک و 6 شهر قم بیشتر از مناطق دیگر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، علی جان صادق پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه اصلاح مصرف آب در استان قم ضروری است، اظهار داشت: عمده آب استان قم از سرشاخه های دز تامین می شود اما در فصل تابستان برای تامین آب شرب قم از منابع دیگری نیز استفاده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: 90 درصد آبی که توسط این شرکت تامین می‌شود، در بخش خانگی مصرف و بقیه این آب در بخش صنعت مصرف می‌شود.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه باید برای آبیاری فضای سبز شهر قم از پساب استفاده شود، گفت: همچنین استفاده از آب خاکستری در برخی از کاربری‌های این شهر در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قم است.

,

وی عنوان داشت: باید تلاش کنیم که مقداری از آب مصرفی در بخش کشاورزی را به بخش صنعت اختصاص بدهیم، البته بدون این که سطح زیرکشت بخش کشاورزی را کاهش بدهیم.

,

جان صادق پور با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری شاهد افزایش 9درصدی مصرف آب در استان هستیم، خاطرنشان کرد: سرانه مصرف آب در استان برای هر شهروند در شبانه روز باید 80لیتر باشد اما در حال حاضر 155 لیتر می باشد که این سرانه مصرف آب مطلوب نیست.

,

وی اضافه کرد: امسال پیش بینی مصرف 120 میلیون لیتر آب  در قم راداریم و سرانه مصرف آب در مناطق یک و 6  شهر قم بیشتر از مناطق دیگر است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه