اخبار داغ

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم خبر داد:

فعالیت 200 دوربین نظارتی تا پایان نیمه سال جاری

فعالیت 200 دوربین نظارتی تا پایان نیمه سال جاری
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم بااشاره به اینکه یکی از مباحث مهم افزایش سیستم‌های هوشمند حمل و نقل است، گفت: در سه فاز، تا پایان نیمه نخست امسال 200 دوربین نظارتی فعال خواهند شد و نظارت ترافیکی را بر عهده خواهند داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، عباس ذاکریان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت طرح جامع حمل و نقل اظهار داشت: مرحله اول مطالعات طرح جامع حمل و نقل شهر قم سال 82 آغاز شد و در مرحله دوم سال 84 ادامه یافت؛ با توجه به تغییراتی که در شهر قم صورت گرفت باید بستری برای برداشت دقیق‌تر از وضعیت ترافیکی شهر صورت می‌گرفت و پیشنهاد وزارت کشور هم بازنگری طرح در هر پنج سال و طراحی مجدد در هر 15 سال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های لازم برای این مطالعات سال گذشته صورت گرفت افزود: هدف از انجام این مطالعات تدوین چشم‌انداز حمل و نقل شهر، تدوین راهبردهای دستیابی به چشم‌انداز، ایجاد پایگاه داده‌های عرضه و تقاضای حمل ونقل، ایجاد مدل ترافیکی شهر، برآورد تقاضای سفر در آینده، بازنگری توسعه سامانه حمل و نقل، بازنگری در شبکه اتوبوسرانی و تاکسیرانی، بازنگری شبکه معابر، ارزیابی اقتصادی طرح‌ها و... است.

,

معاون شهردار قم بررسی اطلاعات موجود و فرادست، آماربرداری، مدل‌سازی، تحلیل شبکه پایه با تقاضای افق، راهبردها و راهکارها و نتیجه گیری را از جمله شرح خدمات کلی مطالعات بازنگری طرح جامع حمل و نقل شهر قم عنوان کرد و افزود: بخش آماربرداری مطالعات به صورت میدانی آغاز شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

,

وی گفت: پایه و مبنای تصمیم‌گیری‌های حمل و نقلی و ترافیکی در شهر طرح جامع است که امیدواریم مبنای تصمیم‌گیری‌های آینده باشد.

,

ذاکریان ادامه داد: با این مطالعات و کار آماری و علمی از تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای در حمل و نقل و ترافیکی شهر جلوگیری می‌شود.

,

وی با اشاره به بخشی از پروژه‌هایی که در قالب طرح جامع حمل و نقل و ترافیک قبلی شهر قم اجرایی شده است خاطرنشان کرد: خط اول و دوم مترو، تقاطع غیرهمسطح مقداد، 15 خرداد، جمهوری، 72 تن، پیامبر اعظم، فردوسی، امینی بیات و... از جمله طرح‌هایی بود که در این قالب در شهر قم اجرایی شد.

,

افزایش سیستم‌های هوشمند حمل و نقل استان

, افزایش سیستم‌های هوشمند حمل و نقل استان,

معاون حمل و نقل شهردار قم توسعه ایمنی و ارتقاء ایمنی شبکه حمل و نقل را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی از مباحث مهم افزایش سیستم‌های هوشمند حمل و نقل است که اقدامات خوبی صورت گرفته و قراردادهایی منعقد شده که امیدواریم تا پایان نیمه نخست امسال بخش قابل توجهی از آنها به بهره‌برداری برسد.

,

فعالیت 200 دوربین نظارتی تا پایان نیمه سال جاری

, فعالیت 200 دوربین نظارتی تا پایان نیمه سال جاری,

ذاکریان نصب دوربین‌های نظارت تصویری را مورد توجه قرار داد و افزود: در سه فاز، تا پایان نیمه نخست امسال 200 دوربین نظارتی فعال خواهند شد و نظارت ترافیکی را بر عهده خواهند داشت؛ در حال حاضر 90 دوربین فعال شده و امیدواریم مابقی نیز به سرعت نصب شود.

,

وی گفت: در سامانه‌های کنترلی نیز قراردادهایی داریم که شامل ثبت سرعت، چراغ قرمز، گردش به راست و... است که زیرساخت‌ها در حال اجرا است.

,

معاون شهردار قم به اجرای تابلوهای پیام متغیر خبری اشاره کرد و گفت: قرارداد نصب 40 مترمربع این تابلوها منعقد شده که به زودی اقدامات اجرایی آنها انجام خواهد شد.

,

آمارگیری اینترنتی از 15 اردیبهشت آغاز می شود

, آمارگیری اینترنتی از 15 اردیبهشت آغاز می شود,

وی گفت: از 15 اردیبهشت تا 28 اردیبهشت پرسشنامه در وبسایت شهرداری قرار خواهد گرفت و همشهریان می‌توانند نسبت به پرکردن فرم‌ها اقدام کنند. برای قدردانی از مشارکت شهروندان در این طرح نیز تعدادی دوچرخه اهدا خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه