اخبار داغ

مشاور خانواده و کودک:

بسیاری از مادران امروزی تنبل هستند

بسیاری از مادران امروزی تنبل هستند
کودکان گرایش زیادی به فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای دارند که مانع تحرک و پویایی آنان می‌شود در این راستا مادران وظیفه‌ی سنگینی نسبت به آنان دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نسرین قاقازانی مشاور خانواده و کودک در گفت‌وگو با خبرنگار زنان خبر گفت: کودکان نیازمند توجه والدین برای تفریح‌های سالم هستند، اگر مادران وقت برای بازی کودکان وقت بگذارند نتیجه خوبی خواهند گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان خبر, زنان خبر,

وی افزود: با توجه به فضای محدود در منازل، بوستان‌ها و پارک‌ها فضای خوبی برای بازی در خارج از خانه است.

,

قاقازانی با اشاره به تحرک کودکان بیان کرد: کودکان باید فعالیت جسمی و بدنی داشته باشند، مادران می‌توانند فرزندان را در خریدهای روزانه با خود همراه کنند.

,

وی ادامه داد: کودکان امروزی از زندگی طبیعی روزمره دور هستند در فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای غرق‌شده‌اند، خانواده‌ها نسبت به این مورد مسئول هستند و باید کودکان را به فضای شاد و بانشاط هدایت کنند.

,

مشاور خانواده و کودک در مورد فضای مجازی اذعان داشت: آسیب‌های فضای مجازی برای کودکان جبران‌ناپذیر است، برخی از مادران زمانی که کاردارند کودک را با تبلت، فضای مجازی، اینترنت، بازی‌های رایانه‌ای و... سرگرم می‌کنند و تلاشی برای تفریحات سالم دلبندشان ندارند.

,

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای از مادران متأسفانه برای رفاه و آسایش خود کودکشان را آلوده فضای مجازی می‌کنند، آن‌ها حوصله کافی برای تربیت صحیح فرزندان ندارند و با در اختیار دادن تبلت و گوشی همراه به کودک ناخواسته آینده کودک را به چالش می‌کشند.

,

قاقازانی با تأکید بر شادی مادران در کنار کودکان گفت: مادران انرژی خوبی برای سپری کردن اوقات کودکان ندارند ولی برای انجام کارهای خود که مربوط به فرزندان نمی‌شود وقت کافی دارند که جای تأسف دارد.

,

وی افزود: کودکان نیازمند فضای شاد در کنار خانواده هستند و باید به‌صورت صحیح نسبت به شخصیت‌سازی، فرهنگ، علم، اجتماعی بودن و... آنان اقدام کرد.

,

مشاور خانواده و کودک با اشاره به نامناسب بودن فضای شهری برای کودکان اظهار کرد: فضای شهر تهران برای بازی‌های کودکان و اوقات فراغت نوجوانان مناسب و کافی نیست ولی خانواده‌ها باید از همین حداقل‌ها بیشترین استفاده را ببرند.

,

وی یادآور شد: مادران از صبح تا ظهر می‌توانند همراه فرزندان خود در بوستان‌ها و پارک‌های محلی پیاده‌روی و بازی کنند، بازی با کودکان در خارج از فضای خانه بدون مراجعه به شهربازی و مکان‌های دیگر امکان‌پذیر است و نیازمند حوصله مادران می‌باشد.

,

قاقازانی در مورد تفریحات کم‌هزینه بیان کرد: بسیاری از تفریحات نیازی به‌صرف هزینه ندارند و بانوان می‌توانند حتی وعده نهار که در منزل طبخ شده است را همراه فرزندان در نزدیک‌ترین پارک محل سکونت میل کنند تا نشاط را در فرزندان خود ایجاد کنند.

,

وی ادامه داد: کوکان باید اجتماعی بودن را از سن کودکی فرابگیرند، آن‌ها باید در خرید، فروش، انتخاب جنس در مغازه و فروشگاه، ارتباطات با مردم حضورداشته باشند.

,

مشاور خانواده و کودک مسجد را فضایی پرانرژی دانست و اذعان داشت: مسجد فضایی بسیار خوب و انرژی‌بخش برای کودکان و نوجوانان است، در آن محیط همبازی پیدا خواهند کرد و در کنار پدر یا مادران با آداب مسجد آشنا می‌شوند.

,

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مادران امروزی تنبل و بی‌انگیزه هستند، آنان طولانی فکر نمی‌کنند و به لحظه حال کودک می‌اندیشند، نمی‌دانند که رفتارها و تنبلی آنان نسبت به کودکشان آینده آنان را با مشکل مواجه می‌کند.

,

قاقازانی خطاب به پدر و مادران گفت: مادران آینده‌نگری فرزندان را فراموش کرده‌اند و باید طوری رفتار کنند که همیشه فرزانه دلبندشان باشند، به دلیل اینکه کودکان شادی مناسبی با اولیا خود ندارند معمولاً از آنان فراری هستند و دنبال فضاها و موقعیت‌های دیگر می‌باشند.

,

انتهای متن/*

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه