اخبار داغ

سخنگوی دانشگاه سمنان:

بیکاری فارغ‌التحصیلان در استان سمنان 4 برابر نرخ بیکاری است

بیکاری فارغ‌التحصیلان در استان سمنان 4 برابر نرخ بیکاری است
سخنگوی دانشگاه سمنان گفت: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان سمنان 4 برابر نرخ بیکاری در استان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، داود مداح سخنگوی دانشگاه سمنان در جمع خبرنگاران در خصوص روند ایجاد منطقه ویژه فناوری در سمنان گفت: در روزهای گذشته نشست مشترکی میان نماینده شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه، مسئولان وزارت علوم و نماینده دانشگاه سمنان در مورد ایجاد منطقه ویژه فناوری در سمنان به میزبانی وزارت علوم برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

سخنگوی دانشگاه سمنان با اشاره به اخذ مجوزهای مقدماتی و موافقت‌های اولیه برای ایجاد این منطقه اظهار کرد: باتوجه به اینکه وزارت علوم از مسئولان این دانشگاه برای ایجاد منطقه ویژه فناوری برنامه خواسته بود این دانشگاه در حال تدوین برنامه‌ای است تا آنرا پس از جمع‌بندی نهایی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال کند.

,

مداح یکی از اهداف راه‌اندازی این منطقه را برنامه‌ریزی برای رفع معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی عنوان کرد و افزود: باوجود اینکه استان سمنان با نرخ بیکاری 7.4 درصد، پایین ترین نرخ بیکاری در کشور را به خود اختصاص داده است اما متاسفانه معضل بیکاری در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی در این استان بسیار بالا است.

,

وی تصریح کرد: بنابر ارزیابی‌های صورت گرفته، نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان سمنان حدودا 4 برابر نرخ بیکاری در این استان است.

,

سخنگوی دانشگاه سمنان با اشاره به بالا بودن تعداد دانشجویان در استان سمنان گفت: استان سمنان بالاترین سرانه را از لحاظ تعداد دانشجویان در بین استانهای کشور به خود اختصاص داده است.

,

مداح خاطرنشان کرد: استان سمنان از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی در حوزه پژوهش و فناوری برخوردار است لذا ایجاد منطقه ویژه فناوری حق مردم این استان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه