اخبار داغ

با هدف تامین ایمنی دریانوردی و نجات جان دریانوردان و مسافران؛

نصب جدیدترین امکانات کمک ناوبری جهان در شناورهای نجات دریایی چابهار

نصب جدیدترین امکانات کمک ناوبری جهان در شناورهای نجات دریایی چابهار
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: جدیدترین امکانات کمک ناوبری جهان در شناورهای نجات دریایی چابهار با هدف تامین ایمنی دریانوردی و نجات جان دریانوردان و مسافران در این بندر نصب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، حسن ابراهیمی در خصوص جزئیات خبر فوق با اشاره به نصب جدیدترین امکانات کمک ناوبری جهان در شناورهای نجات دریایی چابهار اظهار کرد: این کار به منظور تامین ایمنی دریانوردی و نجات جان دریانوردان و مسافران در منطقه دریای عمان و اقیانوس هند بر روی شناور جستجو و نجات دریایی این بندر نصب شد.
وی گفت: واحد‌های عملیاتی جستجو و نجات دریایی نقش مهمی در رسیدگی به سوانح و افراد مضطر در دریا دارند.
این مسئول بیان کرد: در حال حاضر تنها یک شناور جستجو و نجات دریایی در سیستان و بلوچستان فعال است که خدمات لازم را به درخواست کنندگان در دریا ارائه می‌کند.
وی تصریح کرد: سیستم جدید کمک ناوبری با توجه به اجراء هوشمندسازی تجهیزات مخابراتی، شامل پنج تجهیز متشکل از رادار، سیستم شناسایی خودکار کشتی (AIS)، وی. اچ. اف (VHF)، دستگاه عمق یاب کشتی (Echo sounder)، سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) در یک مجموعه است که تجهیزات جدید دارای قابلیت ارسال پیام و برقراری ارتباط شناور‌ها با ایستگاه به راحتی و به صورت ارتباط صوتی می باشد.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان در پایان خاطر نشان کرد: سیستم‌های فوق به دلیل اعزام شناور جستجو و نجات این اداره کل به آب‌های آزاد و ورود به مناطق اقیانوسی و حاره‌ای نصب شده است تا از این طریق این شناور امکان برقراری ارتباط کامل را از هر نقطه‌ای از اقیانوس با مرکز جستجو نجات دریایی بندر چابهار (MRCC) داشته باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه