اخبار داغ

بالاخره انجام شد؛

انتظار چندین ماهه قوچان برای دستگاه «سی تی اسکن» به سر رسید

انتظار چندین ماهه قوچان برای دستگاه «سی تی اسکن» به سر رسید
پس از ماه ها انتظار و مشکلات فراوان بیماران، بالاخره دستگاه سی تی اسکن بیمارستان موسی بن جعفر قوچان نصب و راه اندازی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قوچان خبر، از ابتدای نیمه دوم سال گذشته تنها دستگاه سی تی اسکن بیمارستان موسی بن جعفر قوچان به دلیل نقص فنی از کار افتاد و بسیاری از بیمارانی که نیازمند آزمایش سی تی اسکن بودند با آمبولانس و یا وسیله نقلیه شخصی به شهرهای مجاور منتقل می شدند که علاوه بر افزایش درد و رنج بیماران و خطرات ناشی از حوادث جاده ای، هزینه های گزافی بر روی دست بیماران می گذاشت که خوشبختانه صبح امروز و پس از ماه ها انتظار این دستگاه در بیمارستان موسی بن جعفر قوچان نصب و راه اندازی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قوچان خبر،,

داوود خوش شکن، مدیر بیماستان موسی بن جعفر در پاسخ به پیگیری خبرنگار ما و دلایل تاخیر در نصب این دستگاه اظهار داشت: علت تاخیر در راه اندازی، زمان بر بودن اخذ مجوز های قانونی آن بود، زیرا هر دستگاه جدیدی که با اشعه X کار می کند نیاز به مجوز کار با اشعه از سازمان انرژی اتمی دارد که این سازمان ده روز مانده به عید و تا ۱۴ فروردین تعطیل بود و به همین دلیل گرفتن مجوز اشعه ایکس که یکی از مجوز های اصلی محسوب می شود قریب به یک ماه و نیم طول به طول انجامید.

,

وی ادامه داد: دلیل دوم تاخیر در راه اندازی موضوع گارانتی این دستگاه بود زیرا اگر شرکت وارد کننده بدون هماهنگی شرکت تولید کننده اقدام به راه اندازی دستگاه می کرد و دستگاه دچار نقص فنی می شد، کمپانی تولید کننده مسئولیت آن را نمی پذیرفت.

,

وی با بیان اینکه این دو موضوع بخشی از دلایل تاخیر در راه اندازی این دستگاه می باشد، افزود: درهر صورت ضمن پوزش از همشهریان عزیز و با تلاش و پیگیری مجدانه مسئولین محترم شهرستان دستگاه راه اندازی شده  و با قابلییت های بسیار زیاد در خدمت همشهریان عزیز می باشد و هم اکنون مرحله تست و آزمایش و آموزش تخصصی به کارکنان در حال انجام می باشد.

,

اردشیر کارآمد، رئیس شبکه بهداشت و درمان قوچان نیز به خبرنگار ما گفت: :برای خرید این دستگاه بابرند زیمنس ۱۶ اسلایس  مبلغ ۲۰میلیارد ریال هزینه شده استو  از ویژگی های این دستگاه  می توان به نصب انژکتور جهت انجام سی تی آنژیو ها اشاره کرد.

,

کارآمد با بیان اینکه با راه اندازی این دستگاه ضمن رفع مشکلات مردم در حوزه درمان و تشخیص، مراجعات به سایر شهرهای همجوار نیز کاهش پیدا می کند، گفت:  پیش از نصب این دستگاه مردم شهرستان قوچان برای تشخیص بیماری و استفاده از سی تی اسکن مسافت های زیادی را تحمل میکردند که علاوه بر افزایش هزینه ایاب و ذهاب، مشکلات فراوانی را نیزبرای آنان در پی داشت که با راه اندازی این دستگاه مشکلات مردم در این حوزه برطرف شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه