اخبار داغ

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی البرز مطرح کرد:

تولید به نام البرز، صادرات به کام دیگر استان های کشور

تولید به نام البرز، صادرات به کام دیگر استان های کشور
مدیر عامل شرکت شهرهای صنعتی البرز گفت: متاسفانه به واسطه کمبود زیرساخت ها تولیدکنندگان البرزی ناچارند محصولات خود را از طریق دیگر استان های کشور صادر کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نقل از تیتریک؛ آنچه همواره رهبر معظم انقلاب در کنار حمایت از کالای ایرانی که به دلیل اهمیت آن شعار سال 97 نیز شد می فرمایند توجه به ایجاد بازار برای صادرات است چرا که رونق تولیدات ملی در گرو ایجاد زمینه ای برای فروش آنها به کشورهای متقاضی کالا خواهد بود لذا صادرات صنایع کوچک در البرز به عنوان یکی از قطب های تولید کشور مسئله ای است که با شناسایی اولویت های استان و مطالعه درباره آنها می توان در راستای ارتقا آن گام برداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز به اهمیت بالای توسعه صادرات صنایع کوچک اشاره کرده و در جمع خبرنگاران کرج گفت: دو خوشه صنعت پلاستیک و محصولات غذایی در راستای توسعه صادرات تا کنون در البرز ایجاد شده است چرا که ایجاد این خوشه ها می تواند نقش ویژه ای در احصا مشکل واحدهای تولیدی داشته باشد.

,

جهانگیری با اشاره به حضور 120 واحد صنعتی در نخستین نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صادراتی صنایع کوچک و متوسط سال 96 در البرز افزود: تا کنون 25 رایزن بازرگانی کشورهای هدف در البرز حضور داشته و توانمندی های داخلی استان و قوانین بازار کار را بازدید کرده اند لذا کتابچه راهنمای تجارت در استان البرز تدوین شد.

وی به تشریح آداب تجارت کشورها در کتابچه تدوین شده توسط البرز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به راه اندازی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک 30 درصد وام هایی که تولیدکنندگان دریافت می کنند با وثیقه ملکی وام گیرنده و 70 درصد آن توسط صندوق تضمین می شود و همچنین در راستای تعامل صنعت و دانشگاه ایده های ارائه شده توسط دانشگاه ها توسط شرکت شهرک های صنعتی مورد مطالعه قرار گرفته و بعضا تجاری سازی خواهد شد.

29 واحد صنعتی غیر فعال به چرخه تولید بازگشت/ تولید به نام البرز، صادرات به کام دیگر استان های کشور
 
شاهمرادی با اشاره به راه اندازی 4 کلینیک عارضه یابی صنعت در شهرک های صنعتی البرز در راستای حل مشکلات تولید تصریح کرد: 300 دوره آموزشی برای واحدهای تولیدی البرز برگزار شده و 6 هزار نفر در این دوره ها آموزش های لازم را دریافت کردند، همچنین 12 تور صنعتی سال گذشته در البرز برگزار شد و طرح پژوهشی اشتغال زایی 500 روستایی در زمینه پوشاک در دست مطالعه است.

وی به راه اندازی مجدد ۲۹ واحد تولیدی غیرفعال در استان طی سال گذشته و بازگشت آنها چرخه تولید اشاره کرد و گفت: صادرات صنایع کوچک البرز از 30 میلیارد تومان در سال 95 به 100 میلیون دلار در سال 96 رسید و البته متاسفانه به واسطه کمبود زیرساخت ها تولیدکنندگان البرزی ناچارند محصولات خود را از طریق دیگر استان های کشور صادر کنند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز در خاتمه با اشاره به جذب سرمایه گذار خارجی برای دو واحد تولیدی البرز در سال گذشته به مبلغ 16 میلیون دلار خاطر نشان داشت: کشورهایی همچون عمان، افغانستان، عراق و حوزه دریاری خزر هدف های صادرات استان در زمنیه دارو و مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، پلاستیک، مواد غذایی، پتروشیمی و ... هستند.




انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
29 واحد صنعتی غیر فعال به چرخه تولید بازگشت/ تولید به نام البرز، صادرات به کام دیگر استان های کشور
 
, 29 واحد صنعتی غیر فعال به چرخه تولید بازگشت/ تولید به نام البرز، صادرات به کام دیگر استان های کشور,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه