اخبار داغ

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تاکید کرد؛

بهره‌وری پایین؛ پاشنه آشیل اقتصاد

بهره‌وری پایین؛ پاشنه آشیل اقتصاد
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بهره‌وری پائین را پاشنه آشیل توسعه اقتصادی دانست و گفت: هیچ کشوری با مصرف گرایی، واردات کالای لوکس و غیر ضروری و نرخ بهره وری پایین به توسعه اقتصادی نرسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی در اراک، اساس توسعه همه جانبه کشور را در هدایتگری اصولی منابع فکری و مالی در برنامه های عمرانی و اقتصادی دانست و گفت: همه مدیران بایستی به این مهم توجه داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی با تاکید بر اینکه بیکاری، مهمترین مشکل جامعه است، افزود: همه منابع مالی کشور باید در مسیر افزایش نرخ بهره‌وری و در راستای ایجاد اشتغال پایدار به کار گرفته شود و در این رهگذر تکیه بر صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع مالی امری ضروری است.  

,

آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: هیچ کشوری با مصرف گرایی، واردات کالای لوکس و غیر ضروری و نرخ بهره وری پایین به توسعه اقتصادی نرسیده است، بنابراین دستگاه های مسئول باید نسبت به احیای فرهنگ کار و تلاش و استفاده بهینه از منابع و نیروی انسانی بیش از پیش تلاش کنند.  

,

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: گرایش ملت به کالای خارجی پسندیده نیست و مقابله با این پدیده که منافع ملی را نشانه گرفته، نیازمند افزایش کیفیت و بررسی شاخص های رقابت پذیر کالای داخلی است؛ همچنین می‌طلبد که تصمیم سازان کشور سهم هر فرد ایرانی و دستگاه اجرایی را در بالا بردن نرخ بهره وری و افزایش تولید ناخالص ملی با کار کارشناسی مشخص کنند. 

,

وی با اشاره به ظرفیت تولیدی کشور و نقش آن‌ها در سرعت بخشیدن به آهنگ توسعه گفت: واحدهای تولیدی بسیاری در کشور و به خصوص استان مرکزی وجود دارد که ظرفیت تولید انبوه و صادرات به نقاط مختلف جهان را دارند، اما به دلیل سوء مدیریت ها و برنامه ریزی غلط امروز با کمترین ظرفیت فعالیت می کنند.

,

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه مدیران صنایع باید نسبت به استفاده بهینه از نیروی انسانی و همچنین برنامه نظارتی دقیق به منظور به بالا بردن بهره وری تلاش کنند، ادامه داد: این واحدها نه تنها هیچ نقشی در افزایش تولید ناخالص ملی ندارند بلکه هزینه های جاری و پرداخت حقوق پرسنل خود را نیز با استفاده از نوسانات نرخ ارز تامین می کنند.

,

وی مونتاژ کاری محصولات خارجی را چاره رونق اقتصادی و رفع مشکلات کشور ندانست و گفت: نیاز است که دایره نخبگان، تحقیقات فناور و ایده‌پردازان در روند تولید صنعتی کشور روز به روز گسترده تر شود و ارتباط موثری بین دانشگاه و صنعت برقرار شود.  

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه بایستی به توان داخل تکیه کرد، خاطرنشان کرد: مسئولان و دولتمردان باید از فرصت انقلاب اسلامی به عنوان یادگار امام راحل در راستای خدمتگذاری به اقشار مختلف مردم استفاده کرده و در جهت توسعه همه جانبه کشور گام بردارند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه