اخبار داغ

ایران هیچ دلیلی برای اعتماد به معامله جدید با مکرون و ترامپ ندارد/ خروج از برجام، توافق دیگری را در پی نخواهد داشت

ایران هیچ دلیلی برای اعتماد به معامله جدید با مکرون و ترامپ ندارد/ خروج از برجام، توافق دیگری را در پی نخواهد داشت
با نزدیک شدن به ضرب العجل تعیین شده توسط دولت آمریکا در مورد برجام، امانوئل مکرون در پی حفظ جاه طلبی و اعتبار خود نزد ترامپ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ RT نوشت: کارشناسان خبرگزاری روسی گفتند که ایران هیچ دلیلی برای اعتماد به معامله جدید با مکرون و ترامپ ندارد.متخصصان معتقدند اکنون که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، علاوه بر توافق سال 2015 می خواهد معامله جدیدی در کنار آمریکا با ایران انجام دهد، این کار سخت خواهد بود، زیرا ایران دیگر به غرب اعتماد نخواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتریک", "تیتریک", RT,
 
,
مکرون، که با دولت آمریکا دیدار دارد، روز چهارشنبه گفت که در حالی که او آماده کنار گذاشتن برجام (JCPOA) نیست، باید با یک توافق جامع تر و جدید ضمیمه این توافق شود. براساس گفته های مکرون، در توافق جدید باید اطمینان حاصل شود که ایران در درازمدت برنامه هسته ای نداشته باشد و به توسعه موشک های بالستیک کشورش پایان دهد.
,
مکرون گفت: "هر راه حل جامع برای مسئله ایران باید شامل فعالیت های تهران در یمن، سوریه، عراق و لبنان باشد."با نزدیک شدن به ضرب العجل تعیین شده توسط دولت آمریکا در مورد برجام، امانوئل مکرون در پی حفظ جاه طلبی و اعتبار خود نزد ترامپ است.کارشناس مذاکرات هسته ای ایران گفت: "معامله ای که با موضوع های غیرمرتبط به برنامه هسته ای ایران گسترش یابد، به احتمال زیاد با مخالفت تهران مواجه خواهد شد."
,
 
,
وی ادامه داد: "این به طور کامل توهم است که فکر کنیم آنها می توانند با پیوند دادن مسائل غیرهسته ای به برجام، به توافق جدیدی دست یابند. زیرا در این صورت، ایران می تواند با توجه به سوء رفتار آمریکا و فرانسه در سوریه و تجاوز یکجانبه آنها به این کشور مناظره ای را پیش ببرد.دیو لیندورف (Dave Lindorff) نویسنده و روزنامه نگار تحقیقی در فیلادلفیا موافقت کرد که ایران، پس از صلب اعتمادش به واسطه تهدیدات آمریکا در مورد توافقنامه سال 2015، به هیچ وجه مجددا به آمریکا اعتماد نخواهد کرد.لیندورف اظهار داشت: "این کارها بیهوده است. مکرون چیزی تمیزتر از شوره سرش نیست. خروج ترامپ از توافق هسته ای ایران هرگونه شانس برای دستیابی به توافق جدید را از بین خواهد برد."وی افزود: "عقب نشینی از برجام، توافق دیگری را در پی نخواهد داشت زیرا ایران اعتماد خود را نسبت به آمریکا و متحدانش در اروپا که این توافقنامه را کوبیده اند، از دست خواهد داد."
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه