اخبار داغ

غذای بی‌کیفیت دانشگاه صنعتی ارومیه صدای دانشجویان را درآورد/ مقصر اصلی مسئول خرید دانشگاه است

غذای بی‌کیفیت دانشگاه صنعتی ارومیه صدای دانشجویان را درآورد/ مقصر اصلی مسئول خرید دانشگاه است
دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه نسبت به بی‌کیفیت بودن و عدم طبخ مناسب غذا دست به اعتراض در غذاخوری این دانشگاه زدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  رضایت دانشجویان از عملکرد مسئولین در قسمت‌های مختلف دانشگاه، نشان از به ثمر نشستن تلاش‌ها و فعالیت‌هایی است که در راستای کسب این رضایت و در دستیابی به توسعه و پیشرفت صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

تغذیه دانشجویی و وضعیت سلف سرویس‌های دانشگاه ها، از جمله موضوعاتی است که هنوز جای بحث دارد و در بیشتر مراکز آموزش عالی مسئله ساز می‌شود.

,

متاسفانه در دانشگاه‌های ایران مساله تغذیه مناسب برای دانشجویان چشم‌اندازی تدوین نشده است تا همه در یک مسیر مشخص و مناسب حرکت کنند.

,

به همین دلیل در چند سال اخیر تمام اعتراضات دانشجویی به مسائل صنفی را بررسی کنیم اغلب اعتراضات مربوط به وضعیت اسف بار در بخش تغذیه است.

,

از طرف دیگر وزارت علوم قیمت غذای دانشگاه را افزایش داد تا کیفیت غذا بهتر شود؛ اما طبق گفته بیشتر دانشجویان در بحث کیفیت هیچ تغییری اتفاق نیفتاده است و به نوعی کیفیت، همانی هست که بود.

,

غذاهای ارزان در دانشگاه ها قابل خوردن نیست

,

از سوی دیگر کیفیت غذا‌های ارزان‌تر به گفته دانشجویان این غذا‌ها قابل خوردن نیست و این، شرایط را برای دانشجویان بخصوص دانشجویان خوابگاهی سخت‌تر می‌کند.

,

پیرو اتفاقات که در سلف دانشگاه صنعتی ارومیه افتاد و ماجرا از این قرار بود که پیمانکار غذا را حدود یک ساعت دیر سرو میکند و این تاخیر یک ساعته باعث صف‌های طولانی و معطلی خیل زیادی از دانشجویان می‌شود، که باعث و اعتراض آن‌ها  شده است.

,

بعد از گذشت یک ساعت غذا می‌رسد و هنگام پخش غذا‌ها دانشجو‌ها متوجه کیفیت فوق العاده پایین غذای آنروز می‌شوند طوری که طبق گفته دانشجویان تن ماهی‌های آنروز را بدون جوشاندن سرو میکنند که با اعتراض دانشجویان به مسئول امور تغذیه که ناظر این اتفاقات بود روبرو می‌شود.

,

مسئول امور تغذیه در قبال این اعتراضات به دانشجویان معترض می‌گوید که هرکس ناراضی است می‌تواند غذایش را تحویل نگیرد و به سلف آزاد که هزینه اش چندبرابر سلف عمومی دانشگاه است برود که این ادبیات و کیفیت پایین غذا موجب اعتراض شدید دانشجویان می‌شود.

,

یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه در گفت وگو با خبرنگار نسل برهان که شاهد عینی اعتراض دانشجویان بود گفت: این اتفاقات اولین بار نیست که در دانشگاه صنعتی می‌افتد و بنظر می‌رسد که آخرین بارهم نباشد، متاسفانه در ابتدای امسال دانشگاه ارومیه ادعا میکرد که پیمانکار قبلی را بدلیل کیفیت پایین غذای سلف اخراج کرده و با پیمانکار جدید قرارداد بسته، ولی هم چنان دانشجویان شاهد غذای نامرغوب و بی کیفیت سلف دانشگاه بودند.

,

, ,

وی، با اشاره به ایجاد سلف جدید در دانشگاه ارومیه توسط مسئولین ذی الربط خاطر نشان کرد: بعد از گذشت چند ماه دانشگاه اقدام به ایجاد سلف آزاد با قیمت بالاتر کرد که کیفیت غذاهایش به مراتب بیشتر از سلف عمومی بود.

,

این فعال دانشجویی، بیان کرد: ایجاد سلف آزاد در دانشگاه ارومیه این مفهوم را به ذهن دانشجویان می‌اندازد که دانشگاه برای اینکه کیفیت بد سلف عمومی را توجیه کند و به دانشجویان معترض جوابی داشته باشد اقدام به اینکار کرده است.

,

سالمی، دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی ارومیه در رابطه با اعتراضات دانشجویان به وضعیت غذای این دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار نسل برهان گفت: مشکل غذای دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه از جمله مشکلات اساسی بوده که از بدو تاسیس گریبان گیر این دانشگاه بوده است و علت اصلی آن عدم وجود آشپزخانه جهت طبخ در این دانشگاه می‌باشد، که چاره‌ای جز استفاده از رستوران‌های داخل شهر بصورت پیمانکاری وجود ندارد و همین امر موجب شده تا امکان نظارت و کنترل کاهش یابد و به علت فاصله زیاد رستوران تا محل دانشگاه و حمل غذا موجب کاهش کیفیت غذا شود.

,

سالمی، درباره سایر مشکلات صنفی بیان کرد: عدم ساخت آشپزخانه در این دانشگاه به خاطر وجود برخی از مشکلات قانونی و نبود فاضلاب است، فاضلاب تا نزدیکی دانشگاه کشیده شده است، ولی با وجود پیگیری‌های گسترده اداره آب و فاضلاب هنوز اقدامی برای کشیدن فاضلاب به دانشگاه صنعتی ارومیه نکرده است که همت مسئولین استانی و تعامل و همکاری در این خصوص را می‌طلبد.

,

وی، با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از صندوق رفاه گفت: در مورد مشکلات قانونی نیز رایزنی‌هایی با ریاست صندوق رفاه دانشجویان کشور صورت گرفته است که تقریبا این مشکل رفع شده است و هم اینک فاضلاب تنها مانع می‌باشد.

,

این فعال دانشجویی بااشاره به غذای سلف دانشگاه ارومیه در ادامه مطرح کرد: از دیگر مشکلات که گریبان گیر این دانشگاه در بحث غذا می‌باشد تعداد بسیار محدود آشپزخانه‌های صنعتی درون شهر است که رستوران‌های دارای آشپزخانه صنعتی، به علت عدم وجود آشپزخانه درون دانشگاه حتی جهت شست و شو ظروف حاضر به همکاری با دانشگاه نمی‌باشند و در مناقصه شرکت نمی‌کنند.

,

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی ارومیه، تصریح کرد: در تابستان ۹۶ در جلسه ریاست دانشگاه و معاونین و شورای صنفی دانشگاه به درخواست شورا و استقبال ریاست دانشگاه تصمیم گرفته شد بودجه غذای دانشجویی و تجهیزات سلف سرویس و همچنین رستوران آزاد افزایش قابل توجهی یابد.

,

سالمی، تاکید کرد: افزایش بودجه موجب تدابیری از جمله تهیه مواد اولیه طبخ توسط دانشگاه ارومیه و از بهترین برند‌ها و با پیشنهاد و نظارت شورای صنفی صورت پذیرد که تاثیر چشمگیری در غذای دانشجویان داشت و همچنین دورچین غذا از جمله ماست و سالاد و ترشی و دوغ به غذای دانشجویان اضافه شد و منو ناهار و شام دو منویی شد تا دانشجویان حق انتخاب بیشتری داشته باشند و به صورت یک روز در میان میوه به وعده شام افزوده شد که تحول بزرگی در این سال‌ها در غذا به شمار می‌آید.

,

وی، در ادامه افزود: همچنین قرار شده است با همکاری و مساعدت سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه دانشجویان کشور تجهیزات مدرن سرو گرم غذا خریداری و سلف سرویس دانشگاه مجهز به وسایل سرو غذا گرم و سایر تجهیزات سرو شود.

,

این فعال دانشجویی، مطرح کرد: در راستای بهبود کیفیت غذا با موافقت ریاست دانشگاه مقرر شد برنج مرغوب پاکستانی جایگزین برنج هندی شود.

,

دبیر شورای صنفی دانشگاه ارومیه، با اشاره به ایجاد سلف آزاد گفت: در مورد سلف آزاد دانشگاه مقرر شد پیمانکاری این سلف تنها به رستوران‌های صاحب نام و کیفیت عالی داده شود و تنها مجاز به طبخ برنج ایرانی باشند.

,

سالمی، تاکید کرد: از دیگر اقدامات این است که ظرفیت سلف آزاد به مقدار قابل توجهی افزایش یافت و به تعداد دو برابر ظرفیت سال گذشته دانشجویان امکان رزرو غذا داشته باشند و همچنین امکان ارائه دو نوع غذا و پنج نوع پیتزا در وعده شام هم اینک محیا شده است که استقبال قابل توجه دانشجویان را در پی داشته است.

,

وی، اظهار داشت: با وجود تمامی این اقدامات که ذکر شد و به واقع تحول بسیار بزرگی در زمینه غذا در سال جاری در دانشگاه صنعتی ارومیه رخ داد، ولی متاسفانه کماکان نداشتن آشپزخانه و استفاده از پیمانکار خارج از دانشگاه باعث شده تا نظارت کمتری بتوان روی طبخ داشت و کیفیت قابل قبولی در غذا وجود نداشته باشد.

,

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی ارومیه، با اشاره به اعتراض دانشجویان به نوع غذای داده شده گفت: در وعده ناهار تن ماهی سرو شد، به محض شروع توزیع غذا در سلف دانشگاه مسئول تغذیه شورای صنفی دانشگاه گزارش داد که برند تن ماهی توزیع شده مغایر با برند‌های مورد تایید شورای صنفی می‌باشد و دارای کیفیت نامناسبی است که به محض وصول گزارش اقدامات صورت گرفت و با همکاری کارشناس امور تغذیه جلو توزیع گرفته شد و مقرر شد سریعا تن ماهی با کیفیت مطلوب توزیع شود که این امر موجب تاخیر در پخش غذا شد. ولی منو شماره دو که چلو مرغ بود بدون مشکلی توزیع شد.

,

سالمی، خاطر نشان کرد: پس از آن تن ماهی با کیفیت مرغوب توزیع و مشکل رفع شد، معاونت دانشجویی از محل بازدید و مشکل را بررسی و در جلسه مشترک با شورای صنفی مقرر شد برخورد لازم با مقصران این امر صورت پذیرد که مقصر اصلی مسئول خرید دانشگاه در زمینه مواد غذایی شناخته شد که برخورد لازم صورت پذیرفت و همچینین بعد از این جلسه، جلسه‌ای دیگر با حضور ریاست دانشگاه و معاونت دانشجویی و شورای صنفی تشکیل شد که مقرر گردید ضمن عودت هزینه غذای تن ماهی به اتوماسیون تغذیه دانشجویان، از این پس کلیه خرید‌های مواد غذایی به امور دانشجویی محول شود تا از این پس مانع از بروز چنین مشکلاتی شویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه