اخبار داغ

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی خبر داد

برگزاری دوره های تک پودمان برای اولین بار در خراسان جنوبی

برگزاری دوره های تک پودمان برای اولین بار در خراسان جنوبی
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی از برگزاری دوره های تک پودمان در مرکز جهاد دانشگاهی علمی کاربردی خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این دوره در خراسان جنوبی برای اولین بار و با هدف آموزش یک مهارت خاص برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، ابوالفضل فورگی نژاد رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به شکست آمریکا در صحرای طبس اشاره و اظهار کرد: هفته مشاغل را در پیش داریم و دانشگاه جامع علمی کاربردی یک دانشگاه کارآفرین محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، ابوالفضل فورگی نژاد رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به شکست آمریکا در صحرای طبس اشاره و اظهار کرد: هفته مشاغل را در پیش داریم و دانشگاه جامع علمی کاربردی یک دانشگاه کارآفرین محسوب می شود.,
 
,
وی با بیان اینکه برای رسیدن به کار و شغل، مهارت لازم است، افزود: در گذشته مشاغل موروثی بود و از پدر به پسر می رسید و یا برای ادامه یک شغل باید مدتی را شاگردی می کرد؛ این مسیرها در حال حاضر کمرنگ شده است و مسیرهای کسب مهارت از دانشگاه ها و مراکز فنی حرفه ای می شود.
,
 
,
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی با بیان اینکه دانشگاه ها به دو بخش تقسیم می‌شوند گفت: اکثر دانشگاه‌ها سرفصل های نظری را دنبال می کنند و دانشگاه هایی را نیز داریم که آموزش های مهارتی را دنبال می کنند و اگر قرار است مهارتی برای رسیدن به شغل طی شود از طریق این دانشگاه ها باشد.
,
 
,
فورگی نژاد با بیان اینکه دانشجویی که در دانشگاه علمی کاربردی درس می خواند در مسیری قرار می‌گیرد که شغل محور است، تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی 800 سرفصل شغل محور دارد.
,
 
,
وی افزود: دانشجویانی که در دانشگاه های مهارتی تحصیل می کنند 15 تا 20 درصد دانشجویان را تشکیل می‌دهند و این در صورتی است که 70 درصد دانشجویان در سایر مراکز دانشگاهی تحصیل می‌کنند.
,
 
,
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی با بیان اینکه دانشگاه های مهارتی کم هستند، گفت: امیدواریم در پایان برنامه ششم، نسبت دانشجویان مهارتی به کل دانشجویان به 30 درصد برسد و درصد دانشجویان و دانش آموزان در هنرستانها و کاردانش ها بیشتر شود.
,
 
,
فورگی‌نژاد خاطرنشان کرد: تمهیداتی دیده شده تا 50 درصد دانش آموزان در هنرستان ها و کاردانش ها مشغول به تحصیل شوند.
,
 
,
, ,
 
,
وی با بیان اینکه در دانشگاه علمی کاربردی داشتن متقاضی اولویت نیست بلکه اولویت نیاز جامعه و کشور به مهارت است، افزود: دانشجویان نباید دنبال گرفتن مدرک باشند بلکه باید مهارتی را کسب کنند که ظرفیت آن در جامعه باشد و دانشجو بتواند جذب بازار کار شود.
,
 
,
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی گفت: دانشگاه علمی کاربردی سعی دارد تغییرات لازم را به وجود آورد تا رشته‌هایی را که جامعه نیاز دارد، تدریس شود.
,
 
,
فورگی‌نژاد به چاپ کتاب "معرفی رشته شغل‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی" اشاره کرد و یادآور شد: چاپ یک بروشور که جزئیات ظرفیت دانشگاه های علمی کاربردی را بیان می‌کند و همچنین حضور مراکز علمی کاربردی در مدارس از دیگر برنامه های این دانشگاه در هفته معرفی مشاغل است.
,
 
,
وی با بیان اینکه 15 مرکز علمی کاربردی در استان وجود دارد، افزود: از این تعداد 5 مرکز آن دولتی است که به زودی واگذار خواهد شد و بهتر است که از مراکز دولتی برای آموزش استفاده نشود.
,
 
,
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی گفت: بیش از 50 درصد افرادی که در مراکز علمی کاربردی درس می‌خوانند کسانی هستند که شاغل بوده و بعد وارد این دانشگاه شده‌اند.
,
 
,
فورگی نژاد تصریح کرد: ارتقاء سطح کیفیت شاغلین و همچنین حرفه‌آموزی به افراد غیر شاغل از اهداف این دانشگاه است.
,
 
,
وی افزود: 10 درصد دانشجویان خراسان جنوبی در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل می‌کنند و ترم گذشته تعداد 3 هزار و 800 دانشجو در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند.
,
 
,
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی از برگزاری دوره های تک پودمان در مرکز جهاد دانشگاهی علمی کاربردی خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این دوره در خراسان جنوبی  برای اولین بار و با هدف آموزش یک مهارت خاص برگزار می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه