اخبار داغ

رئیس جمهور در مراسم جشن رویداد تبریز ۲۰۱۸؛

طمع ذخایر منطقه عقل از سر استعمارگران ربوده است/ تهدید بانک‌های دنیا و سرمایه‌گذاران خلاف برجام است/ تبریز برای همیشه تاریخ جاذبه خواهد داشت

طمع ذخایر منطقه عقل از سر استعمارگران ربوده است/ تهدید بانک‌های دنیا و سرمایه‌گذاران خلاف برجام است/ تبریز برای همیشه تاریخ جاذبه خواهد داشت
رئیس جمهور با بیان اینکه ما حسن نیت خود را نشان داده ایم که ایران هراسی دروغ بوده و ایران به دنبال سلاح کشتار جمعی نیست ،گفت: شما میخواهید نسبت به آینده تصمیم بگیرید در حالی که به گذشته ی خود وفادار نبوده اید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،  حجت الاسلام حسن روحانی پیش از ظهر امروز در آیین رسمی گشایش تبریز ۲۰۱۸ در سالن همایش‌های بین‌المللی تبریز اظهار کرد: از همه وزرای گردشگری سازمان همکاری اسلامی که با ذوق و سلیقه ارزشمند بسیار ارزشمند، تبریز را به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی برگزیدند تشکر میکنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: امیدواریم در این ماه شعبان برای همه ما مسلمانان غیر از سیر در آفاق سیر در انفس نیز محقق شود و از خداوند می‌خواهیم ماه رجب و شعبان را برای ما مبارک قرار دهد تا این ماه وسیله‌ای شود برای استقبال درست از ماه ضیافت الهی؛ در ماه مبارک رمضان که ماه صوم، عبادت، قیام و قرآن است از خدا برای حفظ زبان و نگاه استعانت می‌طلبیم.

,

رئیس جمهور گفت: اگر گویش و زبان و سخن ما به جامعه و بشریت سخن درست و دقیق و صحیح باشد آنوقت دنیا عوض خواهد شد، بسیاری از مشکلات دنیا به خاطر دید و نگاه ناصحیح مستکبران به جهان و انسان‌ها و تعبیرات و موضع گیری ناصحیح نسبت به ملت هاست.

,

وی اذعان کرد: امروز در خاورمیانه در حساس‌ترین نقطه دنیای اسلام این همه مصیبت‌ها را ببینید، یمن مجروح، عراقی که هنوز دارای آلام و درد است، سوریه ویران، مشکلات افغانستان همه به خاطر دید غلط است. 

,

روحانی تاکید کرد: فکر می‎کنند این سرزمین باید طبق اراده آنها حرکت کند، فکر می‌کنند برای خاورمیانه باید کاخ سفید تصمیم بگیرد؛ فکر می‌کنند برای همیشه یک رژیم غاصب ظالم بر مردم برخی از کشورها مسلط خواهد بود؛ فکر می‌کنند می‌توانند همه ذخایر دنیای عرب را به یغما برند.

,

روحانی خطاب به استعمارگران با طرح این سوال که چشم طمع شماها به کجاست، به طلای سیاه زیرزمین؟ به حساب‎های صدها میلیاردی کشورهای عرب منطقه، ابراز داشت: طمع حساب‌های پرپول و ذخایر طلای سیاه در این منطقه عقل را از شما ربوده است، هر روز سخنی می‌گویید که نه با شأن منطقه و مردم و نه شأن قرن جدید سازگار است.

,

وی تاکید کرد: می‌گویید ما می‌مانیم یا نمی‎مانیم با پول دیگران، پس شما جیره‌خوار دیگران هستید؛ ارتش و نیروی مسلح شما به دنبال منبعی است تا بدزدد و ارتزاق کند، آیا این حیثیت شما است که می‌گویید اگر پول بدهید در سوریه می‌مانیم اگر ندهید نمی‌مانیم.

,

روحانی متذکر شد: ما حافظ عراقیم؛ ملت عراق حافظ کشورش است؛ ملت عربستان حافظ کشور عربستان است؛ ما حاضریم کمک حال مردم منطقه باشیم و اگر شما بروید منطقه امنیت کامل می‌یابد.

,

رئیس جمهور با اشاره به نگاه غلط و سخنان نادرست کشورهای متجاوز، تاکید کرد: امان از دید غلط و زبانی که به درستی گردش نمی‌کند و سخنانی می‌گوید که هر روز برای مردم جهان گرفتاری ایجاد می‌کند.

,

رئیس جمهور با اشاره به توافق برجام، یادآور شد: ما حسن نیت خود را نشان داده ایم که ایران هراسی دروغ و ایران به دنبال سلاح کشتار جمعی نیست و پرونده سازی pmd دروغ بوده است، ما خواستیم به دنیا بگوییم بر خلاف قانون ما را به ذیل شورای امنیت بردید این تهمت‌ها را با توافق برجام زدودیم و به دنیا ثابت کردیم آمریکا و اسرائیل نسبت به ایران دروغ می‌گویند.

,

وی با اشاره به سابقه بد آمریکا و کشورهای غرب، اذعان داشت: شما می‌خواهید نسبت به آینده تصمیم بگیرید در حالی که به گذشته‌ی خود وفادار نبوده اید آیا به تعاملی که انجام شد عمل کردید؟ آیا به عهد خود پایبند بودید یا نه؟

,

روحانی در خصوص تهدید بانک ها و مانع تراشی برای سرمایه گذاری در ایران، گفت: شما بانک‌های دنیا را برای کار ایرانی تهدید کرده و مانع سرمایه گذاری در ایران شدید و هر روز با بیان یک کلام نادرست مانع می‌تراشید که برخلاف عهد برجام است.

,

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه اگر برجام بد و خطرناک بود چرا امضا کردید، گفت: کاخ سفید اول باید بدهی‌های گذشته‌اش را جبران کند؛ تصمیم جدید پیشکش. امروز کسی که هیچ سررشته‌ای در سیاست و معاهدات بین‌المللی نداشته و یک کاسب، تاجر و برج‌ساز است، چطور می‌خواهد راجع به مسایل بین‌المللی نظر دهد،  مشکل اساسی در دنیای امروز مواجه شدن با سیاستمدارانی است که ابعاد سخنان و تصمیمات خود را به خوبی درک نمی‌کنند؟

,

وی با بیان اینکه مشکل ما در دنیای امروز مواجه شدن با سیاست مدارانی است که ابعاد سخن و تصمیمشان را درک نمی‌کنند، افزود: ما از پنج سال پیش به جهان اعلام کردیم به دنبال تعامل سازنده هستیم و بعد از آن نیز مقام معظم رهبری تعامل گسترده با جهان را مطرح کردند تعامل سازنده و گسترده تنها به خاطر مسایل هسته ای نبود بلکه به معنای آن است که به دنبال منافع منطقه و جهان هستیم.

,

روحانی با اشاره به اینکه به دنبال راه حل صحیح منتج به برد برد هستیم، گفت: اگر کسی به نفع خود و ضرر دیگری بیاندیشد آن قرارداد پایدار نمیماند.

,

رئیس جمهور درخصوص تعامل با جهان، خاطرنشان کرد: یکی از مسیرهای تعامل با دنیا، گردشگری است زیرا نخستین چیزی که همه دوستدار آن هستند این است که همسایگان و جهان را بهتر بشناسند، گردشگری فهم جهان و تاریج گذشته است؛ توریسم ارتباط با گذشته تاریخ و امروز جهان و به معنای ارتباط با فردای جهان است.

,

رئیس دستگاه اجرایی کشور اذعان داشت: در مسافرت و گردشگری چند خاصیت نهفته است؛ باعث می‌شود غم‌ها برطرف شود و مردم از بیمارستان‌ها فاصله گیرند و روح شاد داشته باشند؛ مسافرت آرامش‌بخش است؛ گردشگری می‌تواند اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد کند؛ به طوری که در سال 2017 یک میلیارد و 300 میلیون نفر گردشگری را برگزیدند.

,

وی ادامه داد: گردشگری می‌تواند اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد کند، امروزه انسان‌ها مانند موبایل در حال حرکت هستند و توریست‌ها با گردش در جهان رونق اقتصادی ایجاد می کنند روابط ما با جهان میتواند زندگی مردم را بهتر کند و باید برای شهر گردشگری خودمان جاذبه دایمی ایجاد کنیم.

,

روحانی در خصوص جاذبه گردشگری در ایران و تبریز، عنوان کرد: ما می‌خواهیم مراکز گردشگری ایران و از جمله تبریز جاذبه اش به گونه‌ای باشد که هرکسی به تبریز آمد به دنبال تکرار سفر خود باشد.

,

رئیس جمهور همچنین اظهارداشت: انسان در سفر بسیاری از چیزها و آداب و رسوم را یاد می گیرد، درست است که ما می‌گوییم شهر باید زیبا و ابنیه تاریخی داشته باشد اما مهم‌ترین لازمه ی شهر گردشگری، مردمان شهر است که آن اخلاق زیبا در مردم تبریز وجود دارد که با زبان زیبای ترکی شیرین سخن می گویند.

,

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه مگر می‌شود تنها در تبریز یک بار شهریار به دنیا بیاید، تاکید کرد: این سرزمین شهریارهای دیگر را نیز تحویل خواهد داد شهریار همیشه زنده است شعر زیبای حق جزو جمال الهی است مگر علامه امینی، شهید قاصی، شهید مدنی،شهیدان باقری و باکری و شفیع زاده می‌میرند؟ آنها در تاریخ جاودانه اند هرکسی ذهن و عمل خود را برای رضای خدا وقف کند جاودانه در تاریخ باقی می ماند.

,

وی افزود: جاذبه‌ی گردشگری تبریز اخلاق زیبا و سخن شیرین تبریز است لبخند نگاه شما و برخوردتان با گردشگران است که می ماند.

,

روحانی همچنین خاطرنشان کرد: ایران همه شهرها و استان‌هایش و آذربایجان همه ی شهرستان ها و تبریز تمام کوچه هایش مملو از طرف و انسانیت است، تبریز نه برای امروز و فردا بلکه برای همیشه جاذبه دارد همیشه تبریز دروازه اتصال ایران با غرب و جهان بوده و اینجا سرزمینی است که شرق را به غرب متصل کرده و این حلقه ی وصل همیشه تبریز بوده و خواهد ماند.

,

وی گفت: اگر بخواهیم تبریز قطب اصلی گردشگری بماند باید از آن مراقبت کنیم، در سفر به هر شهری که دارم به دو نکته مهم توجه می‌کنم اول چهره مردم است که اگر شاد باشند خوشحال به سر کار می‌روم و دومین نگاهم به پیاده روهاست؛ تبریز تمیز می‌باشد و گدا و معتاد متجاهر ندارد این جاذبه را حفظ کنید.

,

رئیس دولت دوزادهم در خصوص رفتار با گردشگران تصریح کرد: اولین چیزی که نظر مسافران را جلب می‌کند رانندگان اتوبوس و تاکسی هستند که آبروی شهراند و بدانید کسی که از تبریز برمی‌گردد تنها چیزی که در خاطرش می‌ماند خاطره است.

,

وی با اشاره به آدرس دادن برای گردشگران عنوان کرد: همین مساله آدرس دادن مگر چه قدر زمان می‌برد؟ البته بگذاریم که برخی‌ها آدرس غلط هم می‌دهند!

,

روحانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی باید در کلام و رفتار ما باشد، توضیح داد: اگر جنسی را خالص نوشته‌ایم واقعا خالص باشد زیرا اخلاق آنجاست که ظاهر می‌شود؛ اینکه شما فرش تبریز را به داخل آمریکا و اروپا برده‌اید مهم است حالا هرچه آقای ترامپ می‌خواهد بگوید.

,

وی در خصوص ظرفیت گردشگری سلامت ایران تصریح کرد: ایران به برکت انگشتان پربرکت جراحان عالِم ایرانی به جاذبه گردشگری سلامت تبدیل شده و مهاجرت معکوس اینجاست معنا دارد زیرا برخلاف چندین سال گذشته امروز با مهاجرت معکوس مردم دیگر کشورها برای جراحی به اینجا می‌آیند.

,

رئیس جمهور خطاب به مسئولین خاطرنشان ساخت: مردم و مسئولین استانی برای تبریز جاذبه دائمی در تاریخ درست کنید، تبریز تنها مرکز پایتختی گردشگری اسلام در سال ۲۰۱۸ نباشد بلکه برای همه دهه‌ها و قرن‌ها باشد.

,

وی تاکید کرد: آیا غذای شما تبریزی‌ها جاذبه ندارد؟در دنیا یکی از جاذبه‌ها غذاست و رستوران‌های سنتی تبریز می‌تواند جزء این جاذبه‌ها باشد، همه هنرمندی‌ها و لباس‌های محلیتان را به نمایش بگذارید؛ شما فخر ما هستید و برای همیشه موفق و پیروز باشید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه