اخبار داغ

با سخنرانی آیت‌الله صدیقی

همایش بزرگداشت شهید "آیت‌الله مهدی شاه‌آبادی" و تجلیل از شهدای روحانی برگزار می‌شود

همایش بزرگداشت شهید "آیت‌الله مهدی شاه‌آبادی" و تجلیل از شهدای روحانی برگزار می‌شود
آئین بزرگداشت شهید آیت الله مهدی شاه آبادی و تجلیل از شهدای روحانی دفاع مقدس تهران بزرگ برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مؤسسه غدیرشناسی، این یادواره به همت ستاد بزرگداشت شهید آیت‌الله شاه آبادی و ستاد یادواره شهدای روحانی و ایثارگر تهران، به منظور نکوداشت اندیشه‌های والای آن شهید بزرگوار و تکریم و تبیین ارزشهای شهدای روحانی دفاع مقدس تهران بزرگ برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


آیت الله سعید شاه آبادی رئیس مؤسسه غدیر شناسی و فرزند آن شهید، با اعلام این خبر افزود: سی و چهارمین یادواره بزرگداشت شهید آیت الله مهدی شاه آبادی و تجلیل از شهدای روحانیت در دفاع مقدس در مورخ 6 اردیبهشت با حضور مسئولین کشوری و لشکری، خانواده معظم شهدا، روحانیون و عموم مردم در مرکز باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

,
,


وی به مشارکت نهادهایی همچون بسیج صدا و سیما، سپاه تهران بزرگ، شهرداری تهران، سازمان بسیج اساتید و طلاب، موزه انقلاب اسلامی، بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، خانواده معظم شهید شاه آبادی با میزبانی ستاد بزرگداشت شهید آیت الله مهدی شاه آبادی و همکاری دیگر عزیزان برگزار خواهد شد.

,
,

آیت‌الله شاه‌آبادی با دعوت از همه مردم و مسئولان و خانواده معظم شهدا برای حضور در این مراسم معنوی، به رونمایی از کتاب "مرغ غریب عشق" اشاره کرد و بیان داشت: در این مراسم، از کتاب "مرغ غریب عشق" که درباره زندگی شهید آیت الله مهدی شاه آبادی است، رونمایی خواهد شد و همچنین از 3 خانواده معزز شهید مدافع حرم تجلیل خواهد شد.

,

بنابراین گزارش، مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله شاه‌آبادی صبح پنجشنبه 6 اردیبهشت در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با سخنرانی آیت‌الله صدیقی برگزار می‌شود.

,

شهید آیت الله مهدی شاه آبادی از فعالان و مبارزان سیاسی پیش از انقلاب بود که برخی دروس حوزوی را در محضر مبارک امام خمینی(ره) فراگرفت و بارها در زمان طاغوت زندانی و تبعید شد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به نمایندگی از مردم تهران به مجلس شورای اسلامی راه یافت اما در عین حضور فعال و پرشور در خانه ملت، همواره از هر فرصتی برای حضور در جبهه‌ها و دفاع از ارزش‌ها و روحیه دادن به رزمندگان کفرستیز اسلام استفاده می‌کرد. وی در دوره دوم مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان نماینده تهران وارد خانه ملت شد اما همچنان حضور در جبهه و جنگ و جهاد را به سایر مسایل ترجیح داد تا سرانجام در روز ششم اردیبهشت سال 1363 در جزیره مجنون به شهادت رسید.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه