اخبار داغ

در جنوب غرب ترکیه؛

نمایش ۲ پهپاد اطلاعاتی ایران در EURASIA2018/ اولین نمایش بین‌المللی «بینا»

نمایش ۲ پهپاد اطلاعاتی ایران در EURASIA2018/ اولین نمایش بین‌المللی «بینا»
2 پهپاد ایرانی که ویژه فعالیت‌های اطلاعاتی- شناسایی ساخته شده‌اند، در نمایشگاه بزرگ هوایی ترکیه به نمایش درآمدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نمایشگاه و ایرشوی EURASIA2018 صبح روز چهارشنبه در جنوب غرب ترکیه با حضور مقامات دولتی و نظامی این کشور و دیگر کشورهای آسیایی و اروپایی آغاز به کار کرد و جمهوری اسلامی ایران نیز با همراهی چند شرکت خصوصی دانش بنیان و همچنین برخی نهادهای وابسته به وزارت دفاع در این نمایشگاه شرکت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

,

, ,

توانمندی‌ها و دستاوردهای ارائه شده کشورمان در این نمایشگاه در دو غرفه ٢١٣ (به سرپرستی سازمان صنایع هوایی و با شرکت صاایران و سازمان جغرافیایی) و ٣١٣ (به سرپرستی اتحادیه هوایی و فضایی و با شرکت 5 نماینده از بخش خصوصی و دانش بنیان) در معرض دید عموم قرار گرفته که تولیدات ارائه شده در این غرفه ها با استقبال کارشناسان و عموم بازدیدکنندگان از این نمایشگاه بزرگ همراه بوده است.

,

از جمله این دستاوردها، نمایش 2 پهپاد "یسیر" و "بینا" در غرفه متعلق به نهادهای دولتی کشورمان است.

,


پهپاد یسیر

,


پهپاد یسیر

, ,
,

پهپاد یسیر از جمله پرنده‌های بدون سرنشین تولید صنایع دفاعی ایران است که عمدتا با عنوان نمونه ایرانی پهپاد مشهور «اسکن ایگل» شناخته می‌شود و پیش از این نیز در نمایشگاه ماکس 2017 روسیه، در معرض دید متخصصان کشورهای مختلف جهان قرار گرفته بود.

,

اسکن ایگل، آذرماه سال 91 توسط یگانهای پدافندی سپاه پاسداران شکار شد و در اختیار متخصصان داخلی قرار گرفت و در کمتر از 1 سال بعد، در مهرماه سال 1392 در اختیار نیروهای مسلح از جمله نیروی زمینی ارتش قرار گرفت.

,


پهپاد یسیر

,


پهپاد یسیر

, ,
,

این هواپیمای بدون سرنشین، بسیار کوچک اما مجهز بوده و توسط نیروهای عملیات ویژه استفاده می ‌شود. این پهپاد با 1.19 متر طول و 3.05 متر عرض (دو سر بال) و 18 کیلوگرم وزن برای پرواز نیاز به باند ندارد و با یک سامانه خاص به بالا پرتاب می ‌شود که تفنگداران دریایی آمریکا نیز آن را از روی ناوهای خود به پرواز در می ‌آورند.

,

پهپاد «بینا» نیز دیگر دستاورد به نمایش در آمده در EURASIA2018 است که یک پهپاد سبک و دست پرتاب بوده که توانایی اطلاعاتی و شناسایی را در اختیار یگانهای مسلح و سایر نهادها و سازمانهای کشورمان قرار می دهد.

,


پهپاد بینا

,


پهپاد بینا

, ,
,

طول این پرنده بدون سرنشین 1.6 متر، دهانه بال آن 2 متر، ارتفاع پروازی 350 متر و ماندگاری آن در هوا 1 ساعت است و در عین حال می تواند در محدوده 10 کیلومتر، عملیات شناسایی با سرعت 75 کیلومتر در ساعت را انجام دهد.

,


پهپاد بینا

,


پهپاد بینا

, ,
,

این پهپاد که جنس بدنه آن کامپوزیتی و موتور آن از نوع بسیار کم سر و صداست، تاکنون به این نام در نمایشگاههای رسمی و غرفه های متعلق به نیروهای مسلح کشورمان در خارج از کشور مشاهده نشده بود.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه