اخبار داغ

اولین نشست شورای معادن شهرستان قدس برگزار شد

اولین نشست شورای معادن شهرستان قدس برگزار شد
اولین نشست شورای معادن در راستای رفع مشکلات پیش روی معدن داران و اجرای قانونمند آن در سالن جلسات معاونت فنی و عمرانی فرمانداری قدس، برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، در راستای رفع مشکلات پیش روی معدن داران و اجرای قانونمند آن در شهرستان، اولین نشست شورای معادن با حضور معاونت فنی و عمرانی فرمانداری قدس، رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت، مسئولین و نمایندگان اداره حفاظت محیط زیست، اداره امور منابع آب جنوب غرب استان تهران و انجمن صنفی در محل معاونت امور عمرانی فرمانداری قدس برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر,

فریدون عطایی، سرپرست معاونت فنی و عمرانی فرمانداری اظهار داشت: با ارائه طرح مطالعاتی و بررسی و تأیید آن توسط مشاور و ساماندهی قراردادهای طرح و با مشخص کردن حریم و بستر رودخانه ها و طول مسیر آن و بررسی و نظارت بیشتر و همچنین توقف کار معادنی که اقدامات غیرقانونی می کنند.

,

حسن عقبایی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با معادن شهر بیان داشت: اداره صنعت و معدن از سال 93 آغاز به کار کرد و اقدام به صدور پروانه ها نمود. از 69 واحد معدن موجود در این شهر، 40 واحد در حریم و بستر رودخانه قرار گرفته اند.

,

وی با اشاره به مشکلات مربوط به این بخش گفت: بحث حریم و بستر رودخانه ها باید تعیین تکلیف شود و محدوده معادن میان شهریار و شهرقدس مشخص شود. با تشکیل شورای عالی معادن می توان از برداشت های غیرمجاز جلوگیری کرد و با احداث بوستان و فضای سبز در حریم رودخانه ها می توان مکانی مناسب برای گردشگری ایجاد کرد. همچنین با رفع مسائلی از جمله سوخت، محیط زیست، میدان معادن و محل بار کامیون ها می توان حرکت مطلوبی در جهت بهبود بخشی در مبحث محیط زیست شهری، خدمات رفاهی و حمل و نقل های معادن شن و ماسه صورت پذیرد.

,

, , , , , , , , , , ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه