اخبار داغ

خبری خوش برای کشاورزان بشاگردی؛

از برگزاری جشنواره سیر تا احداث کارخانه بسته بندی ۱۵۰ تنی

از برگزاری جشنواره سیر تا احداث کارخانه بسته بندی ۱۵۰ تنی
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بشاگرد با اشاره به برگزاری جشنواره سیر در ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری از ایجاد کارخانه بسته بندی با ظرفیت ۱۵۰ تن توسط شرکت تعاونی مکران گوهران و به دست سرمایه گذاران بومی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بشاگرد نیوز، کشاورزی یکی از اصلی ترین مشاغل مردم در شهرستان بشاگرد واقع در جنوب شرقی استان هرمزگان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بشاگرد نیوز,

این منطقه گرم و خشک از قدیم الایام تا کنون یکی از اصلی ترین قطب های تولید محصولات کشاورزی ارگانیک به شمار می‌رفته و مردم با استفاده از آن یا فروش به شهر و کشور های حاشیه خلیج فارس کسب درآمد می کردند.

,

سیر سرخ بشاگرد محصولی شناخته شده در کشور

, سیر سرخ بشاگرد محصولی شناخته شده در کشور, سیر سرخ بشاگرد محصولی شناخته شده در کشور,

«سیر سرخ بشاگرد» یکی از بنام ترین محصولات کشاورزی این منطقه محسوب می شود که امروزه در کل کشور شناخته شده است و به عنوان یکی از اصلی ترین ظرفیت های این شهرستان به شمار می رود.

,

در سال های اخیر رشد کشت سیر در بشاگرد افزایش داشته که این امر نشان دهنده اهتمام کشاورزان به کشاورزی و کسب درآمد از این طریق است.

,

, ,

افزایش نرخ کشت سیر بشاگرد در گرو خدمات زیر ساختی دولت

, افزایش نرخ کشت سیر بشاگرد در گرو خدمات زیر ساختی دولت, افزایش نرخ کشت سیر بشاگرد در گرو خدمات زیر ساختی دولت,

افزایش میزان کشاورزی در شهرستان بشاگرد مستلزم ایجاد زیر ساخت های اصلی مانند کارخانه های فرآوری در خود شهرستان است که به واسطه آن با ایجاد اشتغال پایدار کشاورزان به ادامه کار دلگرم باشند.

,

ایجاد سردخانه های ذخیره محصولات کشاورزی یکی دیگر از موارد  حیاتی برای افزایش نرخ کشت در بشاگرد به شمار می رود تا به واسطه آن کشاورزان نگرانی انبار محصولات خود را نداشته باشند.

,

کشاورزان در حال دست و پنجه نرم کردن با خشکسالی

, کشاورزان در حال دست و پنجه نرم کردن با خشکسالی, کشاورزان در حال دست و پنجه نرم کردن با خشکسالی,

مشکل کم آبی و خشک سالی های اخیر هم یکی از مسائل مهم و تأثیر گذار در کشاورزی این شهرستان است که تأثیر مستقیم بر آن گذشته و انتظار می رود با انتقال آب سد جگین به بشاگرد شاهد رونق بیش از پیش شغل پدری در این منطقه باشیم.

,

محمد احمدی رئیس جهاد کشاورزی بشاگرد با اشاره به برگزاری جشنواره سیر در این شهرستان، اظهار کرد: این جشنواره برای نخستین بار در ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری با هدف شکر گذاری از برداشت محصول سیر در بشاگرد  و معرفی توانمندی و ظرفیت های کشاورزی در جهت ایجاد اشتغال برای مردم برگزار می شود.

,

رتبه اول بشاگرد در سطح زیر کشت سیر استان هرمزگان

, رتبه اول بشاگرد در سطح زیر کشت سیر استان هرمزگان, رتبه اول بشاگرد در سطح زیر کشت سیر استان هرمزگان,

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بشاگرد افزود: سطح زیر کشت سیر در بشاگرد در حدود ۱۳۰ هکتار است و در استان هرمزگان رتبه اول تولید را دارد.

,

, ,

افزایش ۱۵ درصدی کشت سیر در بشاگرد

, افزایش ۱۵ درصدی کشت سیر در بشاگرد, افزایش ۱۵ درصدی کشت سیر در بشاگرد,

احمدی در ادامه با بیان اینکه در هر هکتار به طور میانگین هفت تن سیر قابل برداشت است از عرضه بیش از ۸۰۰ تن سیر بشاگرد در سال جاری خبر داد.

,

وی در ادامه از افزایش ۱۵ درصدی سطح زیر کشت سیر نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: اضافه شدن سطح زیر کشت، تغییر روش آبیاری سنتی به نوین، کنترل آفات و بیماری ها، کلاس های توجیهی و نظارت های میدانی از جمله دلایل افزایش آن است.

,

سیر بشاگرد دارای برند ملی است

, سیر بشاگرد دارای برند ملی است, سیر بشاگرد دارای برند ملی است,

رئیس جهاد کشاورزی بشاگرد با بیان اینکه سیر این شهرستان دارای شناسنامه  ملی است، استان های هرمزگان، فارس، یزد، اصفهان و تهران را اصلی ترین بازار فروش این محصول دانست.

,

, ,

احمدی در ادامه یادآور شد: بیشترین مناطق سطح کشت سر در روستا های تیدر، گوهران، شهر شیب کلاه، خمینی شهر، ملکن، کاهکن و شه بابک است.

,

ایجاد کارخانه بسته بندی ۱۵۰ تنی به دست سرمایه گذاران بومی

, ایجاد کارخانه بسته بندی ۱۵۰ تنی به دست سرمایه گذاران بومی, ایجاد کارخانه بسته بندی ۱۵۰ تنی به دست سرمایه گذاران بومی,

وی در ادامه به برنامه های آتی جهاد کشاورزی پرداخت و گفت: در حال حاضر به دنبال پیگیری های لازم جهت دریافت گواهینامه ارگانیک و صادرات این محصول به خارج از کشور هستیم.

,

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بشاگرد خاطر نشان کرد: کارخانه بسته بندی با ظرفیت ۱۵۰ تن و با سرد خانه ای با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد توسط شرکت تعاونی مکران گوهران و به دست سرمایه گذاران بومی در حال احداث است.

,

انتهای پیام/ح

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه