اخبار داغ

ذبح غیربهداشتی دام تهدیدی علیه سلامت شهروندان/ضرب الاجل 48ساعته دادستان به خاطیان

ذبح غیربهداشتی دام تهدیدی علیه سلامت شهروندان/ضرب الاجل 48ساعته دادستان به خاطیان
در حالی ذبح غیربهداشتی دام و طیور در کوچه و خیابان های زاهدان تهدیدی علیه سلامت شهروندان و تخریب سیمای شهر به شمار می آید که دادستان زاهدان در ضرب الاجل 48ساعته از شهرداری زاهدان خواست تا هر چه سریعتر نسبت به جلوگیری از ذبح غیر بهداشتی دام اقدام کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، در استان سیستان و بلوچستان مردم اغلب به شکل سنتی به زندگی خود می پردازند و آداب و روسوم گذشته خود را حفظ کرده و آن را به نسل جدیدانتقال می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصرهامون, ، ,
یکی از این آداب رو رسوم، ذبح دام به شکل سنتی است حال هرچند سیستان و بلوچستان به دلیل واردات دام به عنوان دروازه سلامت کشور لقب گرفته، اما کمبود امکانات و ضعف در نظارت بهداشتی، بسیاری از مردم و شهروندان سیستان و بلوچستان را در معرض خطر و آسیب جدی قرار داده است.
,
سازمان دامپزشکی کشور با توجه به مخاطرات ذبح دام در معابر و اماکن شهری و روستایی خارج از کشتارگاه هر از چند گاهی هشدارهای لازم را به مردم می دهد اما همچنان شاهد ذبح غیر بهداشتی در میادین و معابر شهرهای استان می باشیم.
,
با توجه به در خطر بودن سلامت شهروندان، دادستان زاهدان به عنوان مدعی العموم به این بخش ورود کرده و از روز گذشته ضرب الاجل 48ساعته تعیین کرده است.
,
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در این خصوص گفت: شهرداری زاهدان هر چه سریعتر نسبت به جلوگیری از ذبح غیر بهداشتی دام اقدام کند.
,
حجت الاسلام موحدی راد، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان ، این نوع عرضه گوشت را تهدیدی علیه سلامت مردم و خلاف قانون اعلام کرد و از شهرداری زاهدان خواست در مدت مقرر شده نسبت به رفع این مشکل اقدام کند چرا که ذبح غیرمجاز دام در مجاورت زباله ها به صورت غیر بهداشتی و فروش آن در قصابی های غیر مجاز زاهدان، موجب گله مندی شهروندان این شهر شده است.
,
حال از فردا باید منتظر ماند و دید برخورد دستگاه قضایی با خاطیان، چگونه خواهد بود.
,
انتهای پیام//
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه