اخبار داغ

در ادامه بحران آب در کشور؛

آب شرب تنها بندر اقیانوسی ایران از برکه تامین می شود!

آب شرب تنها بندر اقیانوسی ایران از برکه تامین می شود!
رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۱۰ روستای بخش دشتیاری چابهار آبشان از برکه‌های مشترک بین انسان و دام تأمین می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، سال هاست سیستان و بلوچستان با مشکل کم آبی و خشکسالی دست و پنجه نرم می کند و بسیاری از روستاها و برخی شهرهای استان همچنان از رودخانه ها، چاه ها وسقایی ،آب مورد نیاز خود را تامین می کنند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
این در حالی است که سیستان و بلوچستان همجوار دریای عمان قرار دارد و بسیاری از کشور ها آب مورد نیاز خود را از این دریا تامین می کنند با این وجود نه تنها شهرهای سیستان و بلوچستان بلکه روستاهای همجوار تنها بندر اقیانوسی ایران نیز از تامین آب خود از دریا محروم هستند.
 
,
,
به گفته عبدالعزیز بلوچزهی رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان: ۴۱۰ روستای بخش دشتیاری چابهار در کنار دریای عمان بی‌آب هستند و آبشان از برکه‌های مشترک بین انسان و دام تأمین می‌شود.
 
,
,
, ,
آب ۴۱۰ روستای بخش دشتیاری چابهار از برکه تامین می‌شود
, آب ۴۱۰ روستای بخش دشتیاری چابهار از برکه تامین می‌شود,
وی در جمع خبرنگاران گفت: جای تأسف است در قرن 21 مردم مظلوم و نجیب 410 روستای بخش دشتیاری از توابع چابهار آب شرب نداشته باشند و آب آن‌ها یا از طریق برکه‌های مشترک انسان و دام و یا با تانکر سیار تأمین شود.
 
,
,
رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به آبیاری روستاهای تشنه جنوب استان، گفت: این‌همه اعتبار و بودجه کجا مصرف می‌شود؟ در سطح کشور برای تأمین آب برخی شهرستان‌ها موضوع انتقال آب مطرح است و این کار را هم انجام می‌دهند اما مگر فاصله روستاهای بخش دشتیاری با دریای عمان چند کیلومتر است که دولت نتواند این کار را برای آن‌ها انجام دهد؟
 
,
,
بلوچزهی ادامه داد: اگر برای دولت امکان انتقال آب دریای عمان به روستاهای کنار آن وجود ندارد این کار را به بخش خصوصی واگذار کنند. آیا سهیمه فعلی روزی 15 لیتر آب برای مصرف روزانه هر فرد یا دام افراد روستایی کافی است. معلوم است که این آب کفایت نمی‌کند.
 
,
,
بلوچزهی افزود: در حوزه سیستان هم این مشکلات وجود دارد. برای دریاچه ارومیه دولت، نظام و همه به دنبال احیای دریاچه ارومیه هستند اما تکلیف تالاب هامون چه می‌شود؟ هامونی که در سیستان به عنوان منبع تأمین آبِ انبار غله ایران محسوب می‌شد اکنون چه وضعیتی دارد؟ آیا اکنون می‌توان 10 تن گندم از یک کشاورز سیستانی دریافت کرد؟
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه