اخبار داغ

قم غرق در شادی+تصاویر

قم غرق در شادی+تصاویر
ماه شعبان ماه شادی آل الله است که به این واسطه این روزها قم غرق در شادی است و حال و هوای این روزهای قم تماشایی است، کوچه و خیابان ها آذین بندی شده از هر کوی و برزن صدای جشن و شادی به گوش می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  انقلاب نیوز ،  شهر مقدس قم به عنوان پایتخت جهان تشییع همواره در صف اول حفظ و احیای شعائر دینی بوده است، همچنین قم دومین شهر زائر پذیر کشور است که این مسئله باعث شده در ایام مذهبی نگاه به شهر قم متفاوت باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز ، ,

قم مذهبی ترین شهر کشور از نظر چهره و حفظ حریم ها نیز است اما این مسئله باعث شده که رسانه های ضد اسلام و بعضا برخی افراد ناگاه قم و مردم قم را افراد غمگین و ناشاد بدانند، در حالی که مردم قم همواره با حفظ حریم ها و حرمت ها باشکوه ترین مراسم های جشن و شادی را برگزار می کنند.

,

ممنوع بودن اجرای کنسرت در شهر مقدس قم به خاطر حفظ حرمت حرم اهل بیت(ع) باعث شده که قم را مخالف شادی بدانند در حالی که نباید شادی را خلاصه در اجرا کنسرت موسیقی کرد.

,

, ,

مردم قم همواره در مراسم های محرم و صفر و دیگر روزهای عزای اهل بیت(ع) به احیای مراسم عزا و سوگواری می پردازند و چهره شهر قم در این روزها کاملا نشان از حال و هوای حرمت اهل بیت(ع) دارد.

,

اما از آن طرف قم در روزهای شادی اهل بیت(ع) غرق در شادی و نشاط می شود شاید در کمتر شهری در کشور این اتفاق رخ دهد که در مراسم میلاد همه ائمه و دیگر مناسبت های شادی اهل بیت، کوچه و خیابان ها آذین بندی شود و با اجرای مولودی در خیابان ها شیرینی و شربت پخش شود، اما این صحنه ها در قم همواره مشاهده می شود.

,

همان ایستگاه های صلواتی که در ایام عزا به پرپایی عزا می پردازند در ایام شادی به جشن و شادی می پردازند.

,

ماه شعبان ماه شادی آل الله است که به این واسطه این روزها قم غرق در شادی است و حال و هوای این روزهای قم تماشایی است، کوچه و خیابان ها آذین بندی شده از هر کوی و برزن صدای جشن و شادی به گوش می رسد.

,

, ,

در ایام نیمه شعبان به عنوان بزرگترین شادی شیعیان نیز قم در کانون توجه قرار دارد و بدون اغراق بزرگترین و باشکوه ترین جشن ایام نیمه شعبان در قم برگزار می شود.

,

از دیدگاه اسلام خنده و گریه، شادی و غم و سرور و ماتم هیچ کدام مطلوبیت ذاتی ، استحباب نفسی و ارزش ما هوی ندارند تا چه برسد به اینکه یکی بر دیگری رجحان و برتری داشته باشد. اسلام خنده را در برابر گریه و یا گریه را در برابر خنده قرار نمی دهد و هر یک را با دیگری مقایسه نمی کند تا یکی را بر دیگری ترجیح دهد. بلکه هر یک را به عنوان واقعیت زندگی می پذیرد و برای آنها شرایط و ویژگی هایی بر می شمرد. گریه و شادی بر اساس پیامد و یا مقدمه آن مورد قضاوت و ارزش گزاری واقع می شوند.

,

, ,

قرآن و روایات دوستی خاندان رسول خدا و اهل بیت را بر مسلمانان واجب کرده است. دوستی لوازمی دارد. هم دلی و هم دردی با دوستان در مواقع شادی و غم، از لوازم دوستی و حب صادق است.

,

برگزاری جشن‌های ایام شعبانیه به‌ویژه میلاد حضرت ولی عصر  بزرگ‌ترین و یکی از مهم‌ترین مناسبت‌ها در شهر قم است، همچنین سالهاست که شب نیمه شعبان در مسجد امام حسن عسکری(ع) مراسم احیا برگزار می شود.

,

امسال یک اتفاق خاص دیگری در نمیه شعبان در قم رخ خواهد داد که شادی این ایام را بیشتر خواهد کرد، هرسال مسجد مقدس جمکران  یک نفر را به عنوان مهدی یاور معرفی می‌کند، امسال  به فراخور بحث نابودی داعش از آقایان ابومهدی مهندس شیث رییس بسیج مردمی کشورعراق و فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار قاسم سلیمانی تجلیل شد و تندیس مهدی یاور به این دو عزیز اعطا می شود.

,

 

,
 
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه